Gå til innhold

Er denne tråden et bevis på hvorfor stadig flere menn enn kvinner er barnløse?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg leste TS' innlegg her og kunne ikke fri meg fra å tenke: Hvordan i all verden turde du å få et barn om du er så redd for verden (og ikke den store stygge verden, men en barnehage!) Menn som tenkte slik hadde ikke fått barn av to grunner:

- Ingen kvinner hadde valgt dem.

- De hadde ikke turt / hatt så lav selvtillit / skammet seg dypt over sine manglende (potensielle) farsferdigheter.

Så sånn sett skal TS ha kudos for å tørre der mange menn fæler.

Endret av AnaVanBieverhuizen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehm, what? Jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse og planlegger da å få barn.. 

Anonymkode: 35532...789

Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Hæ? 

Er det forskjeller på menn og kvinner mht. å få barn når DU SELV ER ET BARN som fortsatt er redd for å gå i barnehagen, for å gi deg det inn med teskje.

Skrevet
Akkurat nå, AnaVanBieverhuizen skrev:

Er det forskjeller på menn og kvinner mht. å få barn når DU SELV ER ET BARN som fortsatt er redd for å gå i barnehagen, for å gi deg det inn med teskje.

Er man et barn om man har sosial angst altså? 

Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Er man et barn om man har sosial angst altså? 

I bunn og grunn er man vel det.

Skrevet
Akkurat nå, AnaVanBieverhuizen skrev:

I bunn og grunn er man vel det.

Nei. Man er ikke i bunn og grunn det. Wtf

• Liker 2
Skrevet

Haha, Okay! Da vet jeg at alle vi som har sosial angst er barn. Godt å vite 🙄

Hvordan jeg turte å få barn? Jeg er en trygg og god omsorgsperson, har en god utdannelse og en bra jobb, og jeg er gift med barnets far - alt på stell altså. ..Ja, bortsett fra at jeg kan få angst i visse sosiale settinger.

Jeg er ikke redd for verden, og heller ikke redd barnehager(?), men jeg er litt redd den kleine følelsen man kan få når man kommer inn i en gruppe der man ikke kjenner noen. Men jeg er veldig trygg f.eks. innenfor mitt fagfelt, og kan prate ubehindret med fremmede mennesker i jobbsammenheng. 

Så fint for deg at du aldri kjenner på noe ubehag i sosiale situasjoner. At du er like trygg alltid - jeg er veldig glad på dine vegne 🤗 Har du alt annet i livet på stell også? 

Hilsen trådstarter av "Åpen barnehage - føler meg utilpass".

Anonymkode: 88fd4...8fe

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, Okay! Da vet jeg at alle vi som har sosial angst er barn. Godt å vite 🙄

Hvordan jeg turte å få barn? Jeg er en trygg og god omsorgsperson, har en god utdannelse og en bra jobb, og jeg er gift med barnets far - alt på stell altså. ..Ja, bortsett fra at jeg kan få angst i visse sosiale settinger.

Jeg er ikke redd for verden, og heller ikke redd barnehager(?), men jeg er litt redd den kleine følelsen man kan få når man kommer inn i en gruppe der man ikke kjenner noen. Men jeg er veldig trygg f.eks. innenfor mitt fagfelt, og kan prate ubehindret med fremmede mennesker i jobbsammenheng. 

Så fint for deg at du aldri kjenner på noe ubehag i sosiale situasjoner. At du er like trygg alltid - jeg er veldig glad på dine vegne 🤗 Har du alt annet i livet på stell også? 

Hilsen trådstarter av "Åpen barnehage - føler meg utilpass".

Hei der. Det er jo kjønnsperspektivet som er hovedfokus i denne tråden. 

Har ikke akkurat alt i livet på stell, men rimelig fornøyd med at den lammende angsten / drepende kjedsomheten jeg ofte følte på sammen med andre mennesker i barndom / ungdom gradvis forsvant etter hvert som jeg ble voksen. Er godt mulig jeg hadde en form for barneautisme. (Er mann.)

Skrevet
53 minutter siden, AnaVanBieverhuizen skrev:

Hei der. Det er jo kjønnsperspektivet som er hovedfokus i denne tråden. 

Har ikke akkurat alt i livet på stell, men rimelig fornøyd med at den lammende angsten / drepende kjedsomheten jeg ofte følte på sammen med andre mennesker i barndom / ungdom gradvis forsvant etter hvert som jeg ble voksen. Er godt mulig jeg hadde en form for barneautisme. (Er mann.)

Nå synes jeg du skal komme deg littegrann ned på jorda 😂 Du mener altså at fordi du ble kvitt angsten etterhvert som du ble voksen, så skal alle mennesker følge samme malen? Ellers er det noe i veien med oss? Jeg stopper aldri å forundre meg over enkelte menneskers manglende evne til å se verden i nyanser 😕

Skrevet

For det første skjønte jeg ikke HI. Og for det andre så vet ikke TS hva han snakker om.

Anonymkode: 35056...16f

Skrevet
12 timer siden, AnaVanBieverhuizen skrev:

Mannen min har sosial angst og prøver for alt i verden å unngå samlinger i barnehage og på skole, enten det er foreldremøte, dugnader eller FN-dag. Han har 2 barn. 

Heldigvis har han jo meg, som tvinger ham med oss innimellom og som går på foreldremøtene alene. 

Det er neppe kjønnsspesifikke forskjeller her, annet enn at menn ofte slipper lettere unna. 

Erlend Osnes har nettopp hatt en runde forestillinger, hvor han blant annet tar opp dette med a han gjør alt for å slippe slike ting.

Anonymkode: 9e188...822

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...