AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #1 Skrevet 4. desember 2018 Står på kontoutskriften min at jeg får barnebidrag fra NAV innkrevning? Hvordan går det ant når jeg ikke har søkt om barnebidrag fra barnefar? (Gjorde det i begynnelsen, men pga fars lave inntekt slapp han å betale) Han har ingen kontakt og jeg har fått utbetalt minstebeløp fra nav etter dette. Måtte også i fjor betale tilbake 10.000 til nav pga for høy inntekt. Kan nav ha søkt far om barnebidrag på mine vegner? Skjønner ikke helt. Anonymkode: 1e44f...6b4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #2 Skrevet 5. desember 2018 Du får svar om du kontakter NAV Anonymkode: 332af...db5 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #3 Skrevet 5. desember 2018 Bidragsforskudd kommer fra NAV innkreving, det er den greinen som har ansvar for alt vedrørende barnebidrag. Anonymkode: 18c78...0e9
Peter007 Skrevet 5. desember 2018 #4 Skrevet 5. desember 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Står på kontoutskriften min at jeg får barnebidrag fra NAV innkrevning? Hvordan går det ant når jeg ikke har søkt om barnebidrag fra barnefar? (Gjorde det i begynnelsen, men pga fars lave inntekt slapp han å betale) Han har ingen kontakt og jeg har fått utbetalt minstebeløp fra nav etter dette. Måtte også i fjor betale tilbake 10.000 til nav pga for høy inntekt. Kan nav ha søkt far om barnebidrag på mine vegner? Skjønner ikke helt. Anonymkode: 1e44f...6b4 Nav har registrert du har søkt om barnebidrag. Men som du nevner var ikke far bidragsdyktig. Dermed blir det utbetalt bidragsforskudd. Får far senere høyere inntekt og blir bidragsdyktig fanger Nav innkreving opp dette og trekker han i inntekt /trygd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå