Gå til innhold

Jeg har for den stor feil på skolen til sønnen min, redd konsekvenser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg glemmer aldri noe, aldri mat, gym/svømmetøy, aldri klær eller andre ting. Ikke en eneste gang på 5 år har jeg glemt noe som helst. Men idag fant jeg ut av at jeg ikke hadde lest beskjeden på lekseplanen forrige uke ordentlig og også gått glipp av en mail. Der det sto at sønnen min skulle ha med seg syltetøyglass til idag. Han har ikke nevnt det selv. Nå idag forteller han at han var eneste i klassen som ikke fikk laget noe idag, og jeg ble lei meg for at jeg har oversett en så viktig beskjed. Han satt i to timer å lese istedenfor å lage noe til jul sammen med resten av klassen. 

Jeg er redd lærerne tenker sitt om meg nå, også fordi sønnen min ( 11 rett på nyåret ) har vært slakkere med lekser i det siste halvåret fordi han synes han har for mye lekser, og det er en kamp hver dag med lekser. Han har også vært en del syk, der skolen har sendt han hjem de fleste gangene pga omgangsyke og forkjølelse. Nå har han en del fraværadager dette halvåret. Og selvom skolen står for de fleste av gangene at de sender han hjem, så fikk jeg spørsmål  her for litt siden ang det. Jeg har også en datter i 2 klasse, hun gjør alltid lekser og har lite fravær. Hun skulle også ha med seg noe på skolen, og den beskjeden hadde jeg fått med meg- så hun hadde med. Dermed føler jeg meg som en dårlig mor nå til sønnen min, og er ganske sikker på at skolen kommer til å melde meg til bv. Jeg føler meg elendig, og har veldig dårlig samvittighet for at sønnen min ikke fikk laget noe idag. Det er første gang jeg noen gang ikke har sendt med det jeg skal. Men føler det ble toppen av kaka på de andre problemene med lekser og fravær på sønnen min, jeg føler lærerne tror det er noe galt hjemme. Men da hadde det jo vært naturlig at begge ungene ikke hadde gjort alle leksene for eksempel, ikke bare en. Jeg prøver så godt jeg kan, men jeg har feilet. Jeg tenkte å sende en mld til lærer å beklage meg imorgen. Hva hadde dere gjort i denne saken her? 

Har forresten prøvd å få skolen med på tilrettelagt lekser til sønnen min, men de gikk ikke med på det. 

Anonymkode: 1c851...e53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager skrivefeil i overskriften. Det skal stå " jeg har gjort en stor feil på skolen til sønnen min". Gikk litt fort der. 

Ts 

Skrevet

Ikke vær redd, dette går bra. Vi ringer ikke bv på grunn av noe sånt. Du høres ut som en god mor!

Anonymkode: 2dd5d...acd

• Liker 25
Skrevet

Tuller du? Dette er ingenting. Rart at ingen hadde med to så sønnen din slapp å lese. Jeg tror ikke på dette. 

Hilsen lærer.

Anonymkode: 9fae6...444

• Liker 41
Skrevet

Man ringer ikke barnevernet fordi du glemmer et syltetøyglass.

Anonymkode: 92613...eef

• Liker 19
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi ringer ikke bv på grunn av noe sånt.

Wtf "Vi ringer.."

Hvem er dere og hvor ofte driver dere å ringe BV ?

Anonymkode: c242d...958

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde tenkt: Oj, syltetøyglass, jaja". Så hadde jeg glemt det igjen. Hadde sønnen min på 11klaga, hadde jeg bedt ham om å følge bedre med selv også. Aldri hadde jeg sendt noen mail. I en klasse på 27, hvor mange tror du glemte det, fem kanskje? 

Anonymkode: 21933...589

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Wtf "Vi ringer.."

Jeg er lærer. Vi= kollegene

• Liker 23
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wtf "Vi ringer.."

Ehm, skolen antar jeg? 

Anonymkode: 5dee9...0d7

• Liker 14
Skrevet

Når man har sånne oppgaver så sørger man selvsagt for å ta med noen ekstra. Ingen elever skal straffes for at de (eller foreldrene) har glemt å ta med, og man kan ikke forvente at alle har syltetøyglass o.l. liggende til sånne oppgaver.

Hilsen bildekunstlærer

Anonymkode: d8904...932

• Liker 44
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Wtf "Vi ringer.."

Og vi, altså lærere på skolen, ringer kun inn ved alvorlig mistanke om omsorgssvikt.

• Liker 3
Skrevet

For en dårlig skole tenker jeg! De må da ha ekstra syltetøyglass. Det er alltid noen som glemmer slikt, og hos oss er det titalls meldinger i uka vedrørende alt de skal ha med, endringer i plan osv. Vedkubber, kalendergaver, klær til forestillinger, batteri, flasker, aviser! 

Anonymkode: b2fd6...c6e

• Liker 17
Skrevet

Alle foreldre kan glemme i blant, så du har ingenting å engste deg for.

Anonymkode: 89545...686

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lærer. Vi= kollegene

Lærere ringer ikke BV i det hele tatt. 

Det sendes en bekymringsmelding fra din overordnede. 

Anonymkode: b153e...4b4

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og vi, altså lærere på skolen, ringer kun inn ved alvorlig mistanke om omsorgssvikt.

Lærere ringer ikke inn nei. Dette står også i din arbeidsinstruks dersom du jobber i kommunal skole. 

Lærer tar det opp med sin overordnede, og det er overordnet som bestemmer om det skal meldes bekymring. 

Anonymkode: b153e...4b4

• Liker 3
Skrevet

Takk for at dere svarer meg. Jeg synes også selv at skolen burde ha funnet en annen løsning enn å sitte å lese. De har jo sikkert masse annet han kunne puslet med i kunst og håndverk klasserommet. Jeg ble veldig lei meg både for at jeg hadde gått glipp av en viktig beskjed og at sønnen min ikke fikk andre alternativer enn lesning. 

Ja, jeg er enig i at skolen burde hatt et eller to glass ekstra mtp elever som ikke har med. Men man kan kanskje ikke forvente det idag, husker bare at det var sånn når jeg var barn. Men uansett hvordan man vrir å vender på det, og lærer burde også gjort ting annerledes- så er det jo min feil. Jeg skulle hatt sett bedre over lekseplanen sine beskjeder og mine mailer i forrige uke. Jeg tar det helt på min kappe. Og føler derfor en liten beklagelse kanskje er fint, sånn at lærer ser at jeg er obs på det og bryr meg. 

Ts 

• Liker 1
Gjest Nina1975
Skrevet

Slapp av, alle glemmer. Synest du høres ut som en god og oppfølgende mor, synest heller der var sløvt av skolen å ikke ha noen glass ekstra.

Om skolen hadde sendt bekymringsmelding hver gang jeg eller noen andre glemte noe...., hjelpes. Da hadde de vært mange ansatte hos barnevernet.

Alt trenger ikke å være perfekt hele tiden, alle vet at med barn så er det perioder hvor barna er mye syke, tider hvor de er drittleie av alt som omhandler skole. Det går helt greit, sånt er livet:-) 

Skrevet

Jeg har glemt en del opp gjennom årene og det er ikke alltid jeg klarer å tvinge gjennom at han gjør alle leksene heller fordi de har mye lekser.Læreren vet at sønnen min synes det er mye å har aldri kommentert når han ikke har gjort alt av lekser. Selvsagt ringer de ikke barnevernet bare pga det! Sønnen min har også vært vekke en god del pga han har vært syk men sånn er det bare.

Anonymkode: 1bcfc...ddf

• Liker 3
Gjest Nina1975
Skrevet

Ikke beklag deg til læreren, han har helt sikkert glemt det allerede...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...