AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #1 Skrevet 4. desember 2018 Hei, Jeg studerer juss ved UiO, og syntes det er få steder jeg kan høre erfaringer om valgfagene osv. Tenker kanskje det er noen flere som har gått der her inne. Hvilke valgfag anbefales og frarådet? Hvilke er kjent for å være mye jobb, og hvilke er enkle? Det er så mange jeg syntes virker spennende, at jeg tenker å prøve å ta et ved siden av neste semester. Men er redd det skal bli for mye jobb, og vil gjerne ta "de enkle" jeg ønsker samtidig, og heller ta de tyngre der hvor det er åpent for valgfag. Jeg tenker på BA-nivå. Anonymkode: e50cb...969
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #2 Skrevet 4. desember 2018 Tar du bare bachelor eller hvorfor vil du ta på bachelor-nivå? Anonymkode: d9b8f...183
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #3 Skrevet 4. desember 2018 Valgfagene leveres på to "nivåer". Jeg ønsker å ta valgfag før tredjeåret er ferdig og tar de derfor på BA-nivå. Kan ta MA-nivå senere. Anonymkode: e50cb...969
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #4 Skrevet 4. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Valgfagene leveres på to "nivåer". Jeg ønsker å ta valgfag før tredjeåret er ferdig og tar de derfor på BA-nivå. Kan ta MA-nivå senere. Anonymkode: e50cb...969 Jeg vet det, men hvis du skal ta master vil jeg tro de valgfagene teller vesentlig mer. Mulig det har endret seg siden jeg studerte. Hvis jeg skulle valgt på nytt nå ville jeg valgt noe rettet mot teknologi og digitalisering. Robotjus f.eks.? Arbeidsrett og personvern er ofte etterspurt i jobbannonser. Skatterett har vel blitt valgfag? Jeg ville også tatt engelsk for jurister mens jeg har muligheten, siden det ikke tilbys som enkeltemne. Snevrere fag kan også være lurt for å skille seg litt ut dersom du ønsker å jobbe med noe spesifikt. Ikke spesifikt bachelor, men det er kanskje lurt å tenke på hva som passer med noe du kan ta på masteren? Skal du velge profil? En jurist kan være så mye. Hva vil du bli når du blir stor? 😊 Anonymkode: d9b8f...183
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå