Gå til innhold

Nabo drar fra barnet for å jobbe natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å melde til bv, men vet ikke om dette er "alvorlig" nok? Barnet er 9 år. 

Anonymkode: 634c7...362

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ett barn på 9 år er for lite til å være hjemme alene på nettene. Kanskje barnet kan overnatte hos deg?

• Liker 29
Skrevet

Det høres ikke helt optimalt å dra fra en 9-åring for å være alene hele natten... regner med at vedkommende er hjemme i 7-tiden eller noe slikt? Drar vel i 22.30-tiden??

Er du på talefot med naboen? BV er vel ikke helt uaktuelt akkurat. Kanskje ta en telefon til de og høre hva de mener?

Anonymkode: e4471...68f

• Liker 1
Skrevet

Nei det er ikke alvorlig nok. Vet du om de har back-up rutiner og noen som kan være der på 10 min? 

Anonymkode: 3714b...f29

• Liker 7
Skrevet

Man drar helt klart ikke fra et barn på 9 år om natten. Hvis moren ikke har noen som kan sitte barnevakt så kan hun heller ikke jobbe natt. Ville helt klart ringt bv. 

Anonymkode: 45e50...249

• Liker 40
Skrevet

Jeg går ikke engang tur med hunden etter at 8-åringen har lagt seg for kvelden. Man drar ikke ifra et sovende barn. Og min gutt er svært selvstendig på dagtid og er hjemme alene etter skolen, så det handler ikke om det..

Anonymkode: 59c96...725

• Liker 24
Skrevet

Synes å ringe barneverbet er vel litt drastisk, for alt du vet så kan de ha snakket mye om det, og at datteren kan ringe mor når hun vil.

Anonymkode: 78494...b0b

Skrevet (endret)

:sad:

Endret av Soulless
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man drar helt klart ikke fra et barn på 9 år om natten. Hvis moren ikke har noen som kan sitte barnevakt så kan hun heller ikke jobbe natt. Ville helt klart ringt bv. 

Anonymkode: 45e50...249

Det står da ikke at det er mor som drar fra gjør det vel? 

Anonymkode: 1a5e2...abb

• Liker 9
Skrevet

Ring og snakk med dem så kan de vurdere. Jeg ville ikke reist fra en 9åring for å dra på nattevakt. 

Anonymkode: 5680e...448

• Liker 11
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ikke engang tur med hunden etter at 8-åringen har lagt seg for kvelden. Man drar ikke ifra et sovende barn. Og min gutt er svært selvstendig på dagtid og er hjemme alene etter skolen, så det handler ikke om det..

Anonymkode: 59c96...725

Får ikke hunden din en tissetur engang etter at 8-åringen har lagt seg? Da håper jeg du står tidlig opp og går ut med hunden..., men da sover vel 8-åringen fremdeles? Forskjell på å dra fra et sovende barn, og å gå rett utenfor huset med hunden så den får tisse.. 

Anonymkode: 09638...a3e

• Liker 41
Skrevet

Er det greit for 9- åringen, så går det helt fint. Er 9- åringen utrygg, så er det ikke greit. 

Hva med å tilby deg at barnet kan ringe til deg hvis det skulle være noe, når far er på jobb? 

Anonymkode: f9f53...903

• Liker 8
Skrevet

Hvordan vet du at barnet er alene? Kan hende bestemor eller veninne eller barnevakt er hjemme? Har du snakket med naboen ettersom du hevder det?

Anonymkode: 6e172...a63

• Liker 22
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke hunden din en tissetur engang etter at 8-åringen har lagt seg? Da håper jeg du står tidlig opp og går ut med hunden..., men da sover vel 8-åringen fremdeles? Forskjell på å dra fra et sovende barn, og å gå rett utenfor huset med hunden så den får tisse.. 

Anonymkode: 09638...a3e

Uten en voksen i hus så selvfølgelig skal man ikke gå en tur i nabolaget og omeng når et lite barn ligger alene i sengen sin. Greit at barnet sover men en 8-9-10åring er likevel et lite barn OG det er ikke forsvarlig å gå tur med hund uten tilsyn til barn. Selvfølgelig trenger hunden tisse nå og da men man går ikke fra barnet alene for å gå tur med en hund. Da får man ordne noen til å sitte å passe huset de 15-45minuttene lufteturen tar.

Anonymkode: 32de7...73f

• Liker 1
Skrevet

Det står ingenting i HI om barnet er alene. Hva vet du om det, ts?

Jeg har vært i samme situasjon selv hvor nabo meldte fra til bv. Men naboen «glemte» å nevne at pappaen var hjemme med barnet🙄 

Anonymkode: 1e333...c37

• Liker 45
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i samme situasjon selv hvor nabo meldte fra til bv. Men naboen «glemte» å nevne at pappaen var hjemme med barnet🙄 

ups :fnise:

• Liker 19
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes å ringe barneverbet er vel litt drastisk, for alt du vet så kan de ha snakket mye om det, og at datteren kan ringe mor når hun vil.

Anonymkode: 78494...b0b

Det er ikke relevant at barnet kan ringe mor (eller far). Det kan skje noe som gjør at barnet kommer i en situasjon han/hun ikke takler. Eksempelvis sover barn mye tyngre, slik at en brann kan få vesentlig mer tragisk utfall enn dersom en voksen hadde vært hjemme.

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ups :fnise:

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og da har ingen skade skjedd.  Omvendt er mye verre. Man tror det er på stell, men så viser det seg at dersom man hadde meldt fra, hadde man reddet et barn fra vanskjøtsel.

• Liker 9
Skrevet

Ts her. Uten å gå inn på for mye detaljer: Ja, barnet er helt alene. Barnet leker med andre barn til leggetid(10) hvor barnet da må hjem og legge seg selv. Mors skift varer fra 8 på kvelden til 3 på natten.

Anonymkode: 634c7...362

• Liker 4
Skrevet

Et barn på 9 år skal ikke være alene om natten. Dette er helt klar grunn til bekymring. Ta kontakt med barnevernet!

Anonymkode: 0fe22...4ff

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...