Gå til innhold

6-åringen har ikke respekt for ting jeg sier!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Har en datter på 6 år som ALDRI hører på hva jeg sier. Om jeg er konsekvent blir hun sint og sur og slenger ting rundt seg, sier hun hater meg og vil ha en ny mamma og alt det der. Når jeg sier nei til ting gir hun seg ikke med å mase. Borte hos andre får jeg vite at hun er en utrolig høflig og fin jente som gjør som hun får beskjed om. Jeg får mye skryt for oppdragelsen med andre ord. Her hjemme er hun en helt annen.. hva skal jeg gjøre? Jeg blir gal snart! Jeg er forresten alenemor. 

Hilsen fortvilet mor!! 

Anonymkode: 0ae3e...9f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal sies at jeg alltid står på mitt når jeg sier nei! 

Skrevet

Kan du ta opp dette på helsestasjonen? Man kan få veiledning i slike situasjoner der, men da er det en fordel at du og helsesøster har et tillitsforhold. Det har mye å si. 

Anonymkode: acf35...bf9

Skrevet

Jeg har dessverre ikke det.. har ikke hatt noe med helsesøster å gjøre siden hun var liten .. 

Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måte med min 6 åring...! Jeg blir gal ! 

Det finnes kursveiledning man kan få på helsestasjonen. Har vært igjennom ett av de kursene. Merket forbedring på noen av de daglige utfordringene. Så det går an å ringe den lokale HS og høre hva de tilbyr.

Anonymkode: 0fd1e...975

Gjest Monsieur Beau
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp! Har en datter på 6 år som ALDRI hører på hva jeg sier. Om jeg er konsekvent blir hun sint og sur og slenger ting rundt seg, sier hun hater meg og vil ha en ny mamma og alt det der. Når jeg sier nei til ting gir hun seg ikke med å mase. Borte hos andre får jeg vite at hun er en utrolig høflig og fin jente som gjør som hun får beskjed om. Jeg får mye skryt for oppdragelsen med andre ord. Her hjemme er hun en helt annen.. hva skal jeg gjøre? Jeg blir gal snart! Jeg er forresten alenemor. 

Hilsen fortvilet mor!! 

Har hun mobil, blir kjørt til trening, blir kjørt til venninner, får delta på ting, får penger eller andre pervelegier? Ta noe fra henne. Hun har rett på kjærlighet, klær, mat og omsorg. Hun har ikke rett på alle de materielle godene og tjenestene du gjør for henne. Vis henne hvem som bestemmer. God oppførsel belønnes, dårlig oppførsel får man konsekvenser av. Kan love deg adferdsendring dersom mobilen forsvinner en uke. 

Skrevet
43 minutter siden, Monsieur Beau skrev:

Har hun mobil, blir kjørt til trening, blir kjørt til venninner, får delta på ting, får penger eller andre pervelegier? Ta noe fra henne. Hun har rett på kjærlighet, klær, mat og omsorg. Hun har ikke rett på alle de materielle godene og tjenestene du gjør for henne. Vis henne hvem som bestemmer. God oppførsel belønnes, dårlig oppførsel får man konsekvenser av. Kan love deg adferdsendring dersom mobilen forsvinner en uke. 

Hun har ikke mobil enda nei. For å være ærlig gjør jeg ikke så mye for henne. Hun gjør det meste selv. Det er egentlig bare det at om hun ikke får ting som hun vil så blir hun sint.. men lest mye om dette nå og virker som det er en fase i en normal 6-årings liv.. får bare stå i det og opptre som jeg alltid gjør.. får nok ikke gjort annet.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...