Gå til innhold

Støtdempere under vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal flytte og for første gang i mitt liv ha vaskemaskin på badet. Tenkte å bruke støtdempere under beina for å dempe lyd (og kanskje også beskytte flisene), men leser at dette ikke anbefales https://www.tek.no/storylabs/annonse-5-tips-som-gir-deg-en-stillere-vaskemaskin/376608 . Dette visste ikke jeg. Noen som har dårlig erfaring med slike dempere ?

Anonymkode: 15fa9...a84

Videoannonse
Annonse
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal flytte og for første gang i mitt liv ha vaskemaskin på badet. Tenkte å bruke støtdempere under beina for å dempe lyd (og kanskje også beskytte flisene), men leser at dette ikke anbefales https://www.tek.no/storylabs/annonse-5-tips-som-gir-deg-en-stillere-vaskemaskin/376608 . Dette visste ikke jeg. Noen som har dårlig erfaring med slike dempere ?

Vi har vaskemaskinforhøyer, noe som er gull verdt. Den demper også litt støy i forhold til om maskinen står på gulvet. I tillegg blir inn og utlasting av tøy enklere, og bryterne kommer høyere opp for små fingres trykkemani. 

Anonymkode: 34525...4e3

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vaskemaskinforhøyer, noe som er gull verdt. Den demper også litt støy i forhold til om maskinen står på gulvet. I tillegg blir inn og utlasting av tøy enklere, og bryterne kommer høyere opp for små fingres trykkemani. 

Anonymkode: 34525...4e3

Link til vaskemaskinforhøyer?

Skrevet

Brukt i ti år, maskinen fungerer bra ennå den, og det er en billig maskin. Aldri hørt om før, kommer ikke til å fjerne de da jeg synes de hjelper mye. 

Anonymkode: 55acf...d4a

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Mer viktig til å balansere maskinen med justeringer på beina. Gjør man det riktige, støyer maskinen minst mulig. «Dempere» hjelper ikke mer enn maskinens egne justeringer 

Anonymkode: b88d0...8cc

Skrevet

Vi hadde reparatør innom nå, garantisak. Maskina vandret ved sentrifugering. Forsøkte slike dempere for å se om det kunne hjelpe(noe det ikke gjorde). Reparatøren fjernet de og sa at det skal man IKKE bruke. 

Skrevet

Tja, jeg har hatt dempere under vaskemaskinbeina i 10 år nå. Jeg har selv vatret opp maskinen, så jeg vet den står sånn den skal. Demperne har jeg fordi jeg vil ta best mulig vare på gulvflisene på badegulvet mitt. 

Anonymkode: d8be3...eff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...