Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle meg litt om arbeidsdagen deres? Arbeidsoppgaver og utfordringer?☺️

Anonymkode: 7834b...14a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Behandlet søknader om kontantstøtte, tok kontroll av barnehagelister, vurderte henvendelser, lagde opphør etc. Synes det var en veldig fin jobb. :) Trivdes. Noen vil kanskje synes det blir for ensformig, men for meg passet det perfekt. Dette var dog en sommerjobb, de fleste som jobber der fast har større eller flere områder de jobber på. For eksempel kan EØS-barnetrygd være ganske omfattende. 

Anonymkode: dc078...54e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Behandlet søknader om kontantstøtte, tok kontroll av barnehagelister, vurderte henvendelser, lagde opphør etc. Synes det var en veldig fin jobb. :) Trivdes. Noen vil kanskje synes det blir for ensformig, men for meg passet det perfekt. Dette var dog en sommerjobb, de fleste som jobber der fast har større eller flere områder de jobber på. For eksempel kan EØS-barnetrygd være ganske omfattende. 

Må legge til: I tillegg er det jo fleksitid, så det er en veldig behagelig jobb. :) 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Det virket spennende da!😊 Ensformig høres veldig aktuelt for meg akkurat nå da jeg for tiden har en jobb som krever mer av meg enn jeg kan gi. Virker som de har hendene fulle da det er ofte er stillinger som utlyses fra en måned til en annen. 

Skrevet

åh!! Fleksitid!!!det er en frynsegode som ikke alle arbeidssteder har😊👍🏻

Skrevet

Dersom stillingen er på et NAV- kontor må du regne med svært hektiske dager det utfordringer står i kø, og måtene å løse utfordringene på er i stadig endring. Du har alltid «for mye å gjøre» ig du bør være rågod på å prioritere blant svært krevende saker som gjerne handler om mennesker i mer eller mindre krise. 

En veldig meningsfull jobb, men ikke for pyser (ikke at du er det altså) :) 

Anonymkode: a7814...38b

• Liker 2
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Det virket spennende da!😊 Ensformig høres veldig aktuelt for meg akkurat nå da jeg for tiden har en jobb som krever mer av meg enn jeg kan gi. Virker som de har hendene fulle da det er ofte er stillinger som utlyses fra en måned til en annen. 

I starten syntes jeg datasystemene virket kompliserte, men man kommer fort inn i det. :) Får god opplæring. I tillegg må man lese seg opp på lovverket for området man jobber på, i mitt tilfelle kontantstøtteloven. Dette gjorde jeg deler av første arbeidsdag, før jeg fikk behandle noen vedtak i samarbeid med rådgiveren jeg hadde opplæring med. De neste dagene fattet jeg vedtak alene, men delte kontor med noen andre, så var bare å spørre om hjelp hvis det var noe jeg ikke var helt sikker på. Vedtakene dine må godtas av en annen saksbehandler, noe som er en trygghet i tilfelle man har gjort feil (likevel må man alltid spørre hvis man er usikker, for sikkerhets skyld).

Ved kontroll av barnehagelister fant jeg noen ganger feilutbetalinger, og måtte da opprette sak på det og kreve tilbake beløpene det var snakk om. Personlig stortrivdes jeg! 

Skrevet

Hvordan utdannelse har dere? Syns det hørtes spennende ut. Er selv vernepleier, noe håp?

Anonymkode: 01a29...128

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan utdannelse har dere? Syns det hørtes spennende ut. Er selv vernepleier, noe håp?

Anonymkode: 01a29...128

Mange er sosionomer, siviløkonomer, jurister eller har bachelor i økonomi. For sommerjobben jeg fikk var det krav om påbegynt høyere utdanning. Jeg studerer rettsvitenskap (jus). Men vet om personer med faste stillinger som har irrelevante utdanninger. Så det er håp ja, men du stiller nok svakere enn alle de med relevante utdanninger. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange er sosionomer, siviløkonomer, jurister eller har bachelor i økonomi. For sommerjobben jeg fikk var det krav om påbegynt høyere utdanning. Jeg studerer rettsvitenskap (jus). Men vet om personer med faste stillinger som har irrelevante utdanninger. Så det er håp ja, men du stiller nok svakere enn alle de med relevante utdanninger. 

Hvor mange år hadde du fullført da du fikk den jobben? Studerer selv juss og syns det høres veldig spennende ut med en slik sommerjobb! Var det noe spesielt som gjorde at du fikk den? 

Anonymkode: 73f29...30a

Skrevet

Førstekonsulent er en stillingskode og sier ingenting om arbeidsoppgaver. Stillingskoden kan man få både helt uten utdanning (med arbeidserfaring) og med mastergrad. Du finner førstekonsulent er over alt i staten og med alle mulige oppgaver. 

Anonymkode: 7b42d...0ff

• Liker 3
Skrevet

De fleste førstekonsulentstillingene jeg har sett så er det krav til helse, sosial eller annen relevant utdanning med ønske om erfaring i saksbehandling. Vet det er mange sosionomer og noen sykepleiere som jobber der. For verne- og sykepleiere kan man ta videreutdanning i saksbehandling. Men hvor nøye de er på dette er forskjell fra en kommune til en annen.

-ts

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I starten syntes jeg datasystemene virket kompliserte, men man kommer fort inn i det. :) Får god opplæring. I tillegg må man lese seg opp på lovverket for området man jobber på, i mitt tilfelle kontantstøtteloven. Dette gjorde jeg deler av første arbeidsdag, før jeg fikk behandle noen vedtak i samarbeid med rådgiveren jeg hadde opplæring med. De neste dagene fattet jeg vedtak alene, men delte kontor med noen andre, så var bare å spørre om hjelp hvis det var noe jeg ikke var helt sikker på. Vedtakene dine må godtas av en annen saksbehandler, noe som er en trygghet i tilfelle man har gjort feil (likevel må man alltid spørre hvis man er usikker, for sikkerhets skyld).

Ved kontroll av barnehagelister fant jeg noen ganger feilutbetalinger, og måtte da opprette sak på det og kreve tilbake beløpene det var snakk om. Personlig stortrivdes jeg! 

Det høres veldig spennende ut altså! Tusen takk for innspill. Skal si de kaster deg fort ut av redet😅 

Skrevet

Noen som jobber som førstekonsulent på NAV kontaktsenter og som vil si noe om hvordan du opplever arbeidsdagen? 

Anonymkode: ee09f...72e

Skrevet

Jeg har jobbet som førstekonsulent (altså veileder) på kontaktsenteret og senere som veileder på NAV-kontor. Jobben på kontaktsenteret er veldig slitsom mentalt da man må ta ca. 50 telefoner hver dag (5 timer pålogget telefon daglig) med alle mulige forskjellige spørsmål om arbeid, sykepenger, dagpenger, sosialhjelp osv. Men man legger fra seg jobben på jobb. Kjempe godt sosialt miljø, men høye krav i jobben. Det er til en viss grad fleksitid, som man må registrere i systemet ett døgn før man vil flekse. Jobben på NAV-kontor er mer krevende da man har altfor mye å gjøre. Har rundt 200 brukere jeg skal følge opp, i tillegg til saksbehandling og andre tidkrevende oppgaver. Jobben er likevel mye friere og mye mer utfordrende faglig og mer ressurskrevende, men helt klart på en god måte. Arbeidstiden i NAV er 8-15.30 (noen kontor har sommer/vintertid). 

Anonymkode: 6eb50...8f3

Skrevet

Det er ekstremt mange søkere til stillinger i NAV. Nesten umulig å få fast jobb.

Skrevet
På 5.12.2018 den 20.16, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet som førstekonsulent (altså veileder) på kontaktsenteret og senere som veileder på NAV-kontor. Jobben på kontaktsenteret er veldig slitsom mentalt da man må ta ca. 50 telefoner hver dag (5 timer pålogget telefon daglig) med alle mulige forskjellige spørsmål om arbeid, sykepenger, dagpenger, sosialhjelp osv. Men man legger fra seg jobben på jobb. Kjempe godt sosialt miljø, men høye krav i jobben. Det er til en viss grad fleksitid, som man må registrere i systemet ett døgn før man vil flekse. Jobben på NAV-kontor er mer krevende da man har altfor mye å gjøre. Har rundt 200 brukere jeg skal følge opp, i tillegg til saksbehandling og andre tidkrevende oppgaver. Jobben er likevel mye friere og mye mer utfordrende faglig og mer ressurskrevende, men helt klart på en god måte. Arbeidstiden i NAV er 8-15.30 (noen kontor har sommer/vintertid). 

Er kontaktsenterjobben en stilling man orker å være lenge i? Ser at mitt lokale kontaktsenter har 15 ledige stillinger. Vurderer å søke en en slik stilling, men er veldig usikker på om jeg klarer arbeidsmengden, alle lovverk etc. 

Anonymkode: ee09f...72e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...