Pipaluk Skrevet 4. desember 2018 #1 Skrevet 4. desember 2018 I følge kristen tankegang så kan man legge alt vanskelig i Guds hender. Gud svarer på bønn. Hvis man ikke blir bønnhørt og det går til helvete, har man gjort noe feil i prosessen?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #2 Skrevet 4. desember 2018 15 minutter siden, Pipaluk skrev: I følge kristen tankegang så kan man legge alt vanskelig i Guds hender. Gud svarer på bønn. Hvis man ikke blir bønnhørt og det går til helvete, har man gjort noe feil i prosessen? Gud er ikke nødt til å utføre alt vi ber om, han er ikke slaven vår. Anonymkode: 58763...5ac 3
Pipaluk Skrevet 4. desember 2018 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gud er ikke nødt til å utføre alt vi ber om, han er ikke slaven vår. Anonymkode: 58763...5ac Om jeg ber til Gud om helbredelse og jeg blir frisk, hvem tar æren for dette da? Gud? Man kan også bli frisk uten hjelp fra det overnaturlige
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #4 Skrevet 4. desember 2018 1 minutt siden, Pipaluk skrev: Om jeg ber til Gud om helbredelse og jeg blir frisk, hvem tar æren for dette da? Gud? Man kan også bli frisk uten hjelp fra det overnaturlige Klin umulig! Alt er Gud! Gud er nemlig i og for oss alle. Inkludert Hitler, Breivik, Bundy, Pedoer, draps og voldtektsmenn... Helt fjernt, hvorfor ære og belønne en gud som ikke ser forskjell på slemme og snille mennesker? Anonymkode: 6e449...386 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #5 Skrevet 4. desember 2018 Gud svarer slik han vil, ikke oss. Han ser hele bildet, og gjør hva som er best for deg og alle. Anonymkode: db051...485 4
Forundret.. Skrevet 4. desember 2018 #6 Skrevet 4. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gud svarer slik han vil, ikke oss. Han ser hele bildet, og gjør hva som er best for deg og alle. Anonymkode: db051...485 Slike utsagn er ikke annet enn provoserende... 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #7 Skrevet 4. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Helt fjernt, hvorfor ære og belønne en gud som ikke ser forskjell på slemme og snille mennesker? Han ser forskjell, derfor vil slemme mennesker ikke komme til paradiset Anonymkode: 58763...5ac 1
Pipaluk Skrevet 4. desember 2018 Forfatter #8 Skrevet 4. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han ser forskjell, derfor vil slemme mennesker ikke komme til paradiset Anonymkode: 58763...5ac Hvor går grensen mellom hvor slem og snill man kan være? 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #9 Skrevet 4. desember 2018 Du ber for å fortelle om hvordan du har det på godt og vondt. Du ber om styrke til å takle det vonde og du takker for det gode. Du ber for dem du ser har det vondt og dem som trenger ekstra styrke. Rett og slett så åpner du hjertet, letter på trykket og ber om styrke og takker for glede. Anonymkode: af690...e12 3
Måbarefåsiat... Skrevet 4. desember 2018 #10 Skrevet 4. desember 2018 Gud gir det du trenger, ikke nødvendigvis det du vil ha. Har jeg blitt fortalt. 1
SoWhat? Skrevet 4. desember 2018 #11 Skrevet 4. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gud svarer slik han vil, ikke oss. Han ser hele bildet, og gjør hva som er best for deg og alle. Anonymkode: db051...485 Slutt. Det kan du si den dagen sorgen rammer deg fordi du mister den du er mest glad i. Eller alle du er glad i. Kutt ut sånne banale greier som kun provoserer. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #12 Skrevet 4. desember 2018 18 minutter siden, Pipaluk skrev: Hvor går grensen mellom hvor slem og snill man kan være? Det står i Bibelen Anonymkode: 58763...5ac 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #13 Skrevet 4. desember 2018 som dine dager er skal din styrke være er det noe som heter.. Anonymkode: af690...e12
Gjest Kendall Skrevet 4. desember 2018 #14 Skrevet 4. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ber for å fortelle om hvordan du har det på godt og vondt. Du ber om styrke til å takle det vonde og du takker for det gode. Du ber for dem du ser har det vondt og dem som trenger ekstra styrke. Rett og slett så åpner du hjertet, letter på trykket og ber om styrke og takker for glede. Anonymkode: af690...e12 Dette. Husker for 3 år siden var jeg i en utrolig tøff situasjon, jeg var ikke særlig kristen og så ingen utvei. Så begynte jeg med bønn, rett og slett. Visste ikke hvordan man gjorde det og hva man skulle si, så jeg begynte å fortelle hvor tøft jeg har det og «åpnet» hjertet mitt, som du sier. Og det hjalp. Etter ett år med vanskelig kamp så ble alt ordnet, og det tror jeg er fordi Gud hørte meg..
Nicathv Skrevet 4. desember 2018 #15 Skrevet 4. desember 2018 1 minutt siden, Kendall skrev: Dette. Husker for 3 år siden var jeg i en utrolig tøff situasjon, jeg var ikke særlig kristen og så ingen utvei. Så begynte jeg med bønn, rett og slett. Visste ikke hvordan man gjorde det og hva man skulle si, så jeg begynte å fortelle hvor tøft jeg har det og «åpnet» hjertet mitt, som du sier. Og det hjalp. Etter ett år med vanskelig kamp så ble alt ordnet, og det tror jeg er fordi Gud hørte meg.. Nei, det var ikke fordi Gud hørte deg. Det føltes naturligvis godt å sette ord på følelsene dine og situasjonen din ved å si tankene dine høyt, og det hjalp deg til å kunne kjempe kampen din. Det er elementær psykiatri og har ingenting med overtro å gjøre. Ikke ta fra deg selv den seieren. 1
Pipaluk Skrevet 4. desember 2018 Forfatter #16 Skrevet 4. desember 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står i Bibelen Anonymkode: 58763...5ac Kan du sitere?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #17 Skrevet 4. desember 2018 40 minutter siden, Pipaluk skrev: Kan du sitere? De ti bud Anonymkode: 58763...5ac
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #18 Skrevet 5. desember 2018 9 timer siden, Måbarefåsiat... skrev: Gud gir det du trenger, ikke nødvendigvis det du vil ha. Har jeg blitt fortalt. Alle er jo blitt fortalt om Gud.. Jeg stoler ikke på andre på det viset at jeg tar slike utsagn til meg. Hva mangler jeg eller har jeg siden jeg ikke tror? Hvor går grensen mellom galskap og det å tro? Anonymkode: 6e449...386
Måbarefåsiat... Skrevet 5. desember 2018 #19 Skrevet 5. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Alle er jo blitt fortalt om Gud.. Jeg stoler ikke på andre på det viset at jeg tar slike utsagn til meg. Hva mangler jeg eller har jeg siden jeg ikke tror? Hvor går grensen mellom galskap og det å tro? Anonymkode: 6e449...386 Venter du at jeg skal svare på det? Siden du har sitert meg.
Stina234 Skrevet 5. desember 2018 #20 Skrevet 5. desember 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Gud svarer slik han vil, ikke oss. Han ser hele bildet, og gjør hva som er best for deg og alle. Anonymkode: db051...485 For å kunne påstå noe slikt må du også tydeligvis se hele bildet. Fasinerende hvordan du kan gjøre det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå