Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en dame på 30 år som jobber i helsevesenet.
Jeg ringte inn syk for ca 2 måneder siden, og nå er jeg blitt syk igjen. Har feber, tett nese og utrolig slapp. Klarer ikke reise meg fra sengen og vil bare sove. Skal så klart se det ann til i morgen, men viss ikke det er bedre så må jeg ringe inn syk. 

Kjenner jeg gruer meg. Det er jo bare 2 mnd siden sist jeg ringte inn. Tror dere sjefen blir sur og tenker over dette? 

Anonymkode: c8299...863

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En profesjonell sjef vet at høsten er høytid for sykdom.

Dersom du var syk annenhver uke så hadde hen sikkert lurt litt.. 

Skrevet

To måneder er jo ganske lenge. Ingen grunn til at dette skal være et problem. 

Anonymkode: 3bc3f...68d

• Liker 1
Skrevet

En profesjonell og noenlunde fornuftig sjef i helsevesenet vil ikke ha deg inn når du er syk, siden du da kan smitte både pasienter og andre kollegaer.. 

Så lenge du har flere sykedager igjen så burde ikke dette være noe problem :) 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er en dame på 30 år som jobber i helsevesenet.
Jeg ringte inn syk for ca 2 måneder siden, og nå er jeg blitt syk igjen. Har feber, tett nese og utrolig slapp. Klarer ikke reise meg fra sengen og vil bare sove. Skal så klart se det ann til i morgen, men viss ikke det er bedre så må jeg ringe inn syk. 

Kjenner jeg gruer meg. Det er jo bare 2 mnd siden sist jeg ringte inn. Tror dere sjefen blir sur og tenker over dette? 

Hvis du føler deg veldig ukomfortabel kan du jo gå og få papir fra legen. Altså at legen tar en titt på deg.

Anonymkode: 90cc4...ec7

• Liker 1
Skrevet

Forskjell på 2 mnd og to uker. Var daglig leder der ungdommene meldte seg syk, sånn annen hver vakt nesten. 

• Liker 1
Skrevet

Er man syk, så er man syk. 

Jeg jobber  vel i et av de mest smitteutsatte yrkene her til lands og enkelte år har jeg hatt omgangssyke opptil to ganger, febersykdom eller en eller annen barnesykdom opptil 2-3 ganger, i tillegg til at jeg har egne barn som gjerne har hatt dette, rett før meg, eller får det etter meg. 

Selvfølgelig melder jeg meg syk og holder meg borte fra jobb, selv om det ikke passer sjefen. Jeg vil jo helst ikke gå rundt og smitte folk og man må nesten ha overskudd til å ta i noen tak i løpet av dagen, når man jobber med barn. 

Det «positive» er at mine sykdomsperioden, faller sammen med barnehagebarnas perioder, slik at det ofte er færre barn i barnehagen, når jeg er stk,  det negative er jo at vi ganske ofte er et par av personalet som er syk samtidig.

Anonymkode: d9f63...419

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Det hjalp veldig. Nå har det seg sånn at jeg har to jobber som ringevikar. På den ene jobben så jobber jeg ca 80% mens den andre ca 20%. Så det er typisk at jeg nå blir syk igjen når jeg skal på den jobben jeg har minst vakter.
Da blir det liksom tydeligere for sjefen at jeg er mye borte. Nå er jo det bare 2.gangen på 2 mnd, men ja.

Jeg bare hater å ringe inn inn syk. Ligger med dårlig samvittighet og tenker på om sjefen har fått inn folk.

Men da får jeg se det ann til i morgen. Takk alle. :) 

Skrevet

Hvordan gikk det? Reagerte sjefen?

Anonymkode: 1df71...4a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...