Gå til innhold

Abort uke 7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommet i en uønsket situasjon å må ta abort😦 blitt gravid og regnet ut at jeg er ca 7 uker på vei. Har aldri tatt abort før, skal ta konakt med fastlegen i morgen. 

Hvordan er veien videre?

sender fastlegen henvsisning til sykehuset?

hvor fort kan jeg regne med å få abort og hvordan tas abort i uke 7?

Anonymkode: 9d5b5...cc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det foregår, har heller ikke noen tips å gi bort.. det må ha vært en tung avgjørelse å ta, og jeg ønsker deg masse lykke til❤️

• Liker 1
Skrevet

Du trenger ikke fastlege. Det tar bare lenger tid og er helt unødvendig. Ring gynekologisk poliklinikk på sykehuset direkte i morgen 

Anonymkode: f6d98...fdf

• Liker 2
Skrevet

Ikke en hyggelig situasjon å være i. Jeg husker jeg ringte selv til klinikken - uten å gå gjennom fastlegen først. Fikk time ca en uke etterpå (var 8 uker på vei ved aborten). Tok innvendig ultralyd for å bekrefte "mistanken" - noe du selvfølgelig slipper å fysisk se selv. Fikk med meg noen piller hjem og tok de som anvist. Tok altså abort hjemme. Man får med seg noen litt sterke smertestillende også. Noen får en del smerter og andre merker lite til det. Man blør også gjerne en del, men det går raskt over til vanlig mens etter en dag eller så. Det varierer sikkert også fra kvinne til kvinne. Husker selv at jeg fikk en del smerter, men det varte kun et par timer, så var det hele over. Dette kommer til å gå helt fint. :) 

Anonymkode: 3352b...683

Skrevet

Jeg ringte direkte til poliklinikken på sykehuset, jeg var 9 uker på vei når jeg tok abort. Måtte gjøre det på sykehuset så tok først 1 pille som jeg svelget, kom tilbake på sykehuset 2 dager etterpå for å få de vaginale pillene. Det var grusomt vondt, og morfin var eneste smertestillende som lindret. Avgjørelsen var helt rett for meg, og har ikke slitt eller angret i ettertid. Det er viktig å være helt sikker på at man gjør det rette. Lykke til!

Anonymkode: 18a1f...766

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke en hyggelig situasjon å være i. Jeg husker jeg ringte selv til klinikken - uten å gå gjennom fastlegen først. Fikk time ca en uke etterpå (var 8 uker på vei ved aborten). Tok innvendig ultralyd for å bekrefte "mistanken" - noe du selvfølgelig slipper å fysisk se selv. Fikk med meg noen piller hjem og tok de som anvist. Tok altså abort hjemme. Man får med seg noen litt sterke smertestillende også. Noen får en del smerter og andre merker lite til det. Man blør også gjerne en del, men det går raskt over til vanlig mens etter en dag eller så. Det varierer sikkert også fra kvinne til kvinne. Husker selv at jeg fikk en del smerter, men det varte kun et par timer, så var det hele over. Dette kommer til å gå helt fint. :) 

Anonymkode: 3352b...683

Kan signere nesten hele innlegget, bortsett fra at jeg hadde lite smerter (men tok smertestillende som sykehuset hadde sendt med, da) og at jeg blødde, litt kraftigere enn min vanlige menstruasjon, i flere uker etterpå. 

Selv om det var en lei situasjon å havne i, har jeg aldri tvilt på at det var rett avgjørelse for meg på det tidspunktet. 

Anonymkode: eb1ce...521

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...