Gå til innhold

Er det ikke lov å gi komplimenter til kollega

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg hadde en kollega som skulle slutte på jobben. Jeg syns at han var veldig flink og hadde god tone og stor respekt for han. Derfor etter han hadde sluttet så sendte jeg melding til han at takk for alt og jeg kommer til å savne kjekkeste kollega min.det var ikke noe dårlig/ seksuelt intensjon bak.

Jeg fikk ikke noe svar fra ham og i tillegg har han slettet meg fra Facebook.Har veldig dårlig samvittighet nå.Jeg har mistet alt respekt..

Anonymkode: 997f9...43d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere hadde en god tone så kan du jo sende en mld til han og spørre om du har sagt noe galt.

• Liker 1
Skrevet

Skrev du «kjekkeste», så ble det kanskje misforstått. 

Anonymkode: a5867...7ab

• Liker 27
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrev du «kjekkeste», så ble det kanskje misforstått. 

Anonymkode: a5867...7ab

Ja kjekkeste/handsome.

men hvorfor skulle dette omfattes feil.Jeg har ikke noe interesse for han men alle på vårt avdeling syns at han er kjekk men er det likevel feil å si det?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Hopeforbetter said:

Ja kjekkeste/handsome.

men hvorfor skulle dette omfattes feil.Jeg har ikke noe interesse for han men alle på vårt avdeling syns at han er kjekk men er det likevel feil å si det?

Han har kanskje oppfattet det som flørt.

Anonymkode: cf52b...f1e

• Liker 14
Skrevet

Kanskje han ikke likte deg og så dette som en fin anledning til å bli kvitt deg. 

Anonymkode: 18e5b...995

• Liker 12
Skrevet
7 minutter siden, wintergirl skrev:

Hvis dere hadde en god tone så kan du jo sende en mld til han og spørre om du har sagt noe galt.

Jeg ønsker ikke at han skal tenke at jeg er etter han.Skal ikke holde noe kontakt men synd at det kan tolkes på helt feil.

jeg bare trodde at det er hyggelig å si dette.

Skrevet

Er det nødvendig å rette den opp eller? Hva skal jeg gjøre nå

Skrevet

Du ønsket å gi en avskjedshilsen hvor du poengterer hans utsende? Snu tanken på at du var en mann som sendte en siste hilsen og den inneholdt kommentar på utsendte til kvinnen. Nei, slik passer ikke inn i 2018.

Anonymkode: 76c18...ee1

• Liker 34
Skrevet
1 minutt siden, Hopeforbetter skrev:

Er det nødvendig å rette den opp eller? Hva skal jeg gjøre nå

Du skal la han være, han har jo tydelig vist at han ikke er interessert i kontakt. 

• Liker 18
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ønsket å gi en avskjedshilsen hvor du poengterer hans utsende? Snu tanken på at du var en mann som sendte en siste hilsen og den inneholdt kommentar på utsendte til kvinnen. Nei, slik passer ikke inn i 2018.

Anonymkode: 76c18...ee1

Så dumt , jeg tenkte ikke slik i det hele tatt.

Skrevet

Ikke greit mot ei dame å bruke utseende hennes på en slik måte, da er det ikke greit å gjøre det mot en mann heller. 

Anonymkode: ade13...5db

• Liker 6
Skrevet
21 minutter siden, Hopeforbetter skrev:

Jeg ønsker ikke at han skal tenke at jeg er etter han.Skal ikke holde noe kontakt men synd at det kan tolkes på helt feil.

jeg bare trodde at det er hyggelig å si dette.

Du gjør som du føler for. Men kan jo skrive at det var ikke meningen å skrive den kjekkeste og beklager hvis det ble en misforståelse, og ønske han lykke til videre. Ikke mer mld etter det selvsagt, men greit å få det ut så får han ta det som han vil. Syns uansett det var dårlig grunn av han å slette deg da. Hvordan har du vært mot han ellers?

Skrevet

Når en man ikke interessert i skriver at du er pen/kjekk i en melding, føles det ubehagelig. Jeg hadde reagert på samme måte hvis en mann hadde skrevet til meg at han kom til å savne "den peneste kollegaen sin" hvis jeg byttet jobb. Jeg syns det du skrev var upassende. 

Anonymkode: bdf90...1ed

• Liker 17
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg hadde en kollega som skulle slutte på jobben. Jeg syns at han var veldig flink og hadde god tone og stor respekt for han. Derfor etter han hadde sluttet så sendte jeg melding til han at takk for alt og jeg kommer til å savne kjekkeste kollega min.det var ikke noe dårlig/ seksuelt intensjon bak.

Jeg fikk ikke noe svar fra ham og i tillegg har han slettet meg fra Facebook.Har veldig dårlig samvittighet nå.Jeg har mistet alt respekt..

Anonymkode: 997f9...43d

Jeg tror nok ord som hyggeligste ville være mer passende fra kvinne til mann :fnise: Når det ikke skulle være mulig å mistolke. Kanskje du skulle skrive en melding at du beklager hvis det ble mistolket men at du mente det helt nøytralt og kun at det var ment som den hyggeligste kollegaen totalt uten å handle om skjønnet....?

Anonymkode: 2bd9e...3ea

• Liker 2
Skrevet

Veldig professionalt ellers.vi hadde jobbet på flere prosjekter sammen og det var alltid jobb som var teamet mellom oss. Jeg er gift og har barn og det er han å. Det er så synd at likevel tolket dette helt feil. Trodde at han kjenner meg godt. Men ja det er 2018 og kan tolkes som feil. Da har jeg lært mye.

har ikke lyst å ta kontakt rett og slett. Vet at dette skal tolkes enda en feil.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nok ord som hyggeligste ville være mer passende fra kvinne til mann :fnise: Når det ikke skulle være mulig å mistolke. Kanskje du skulle skrive en melding at du beklager hvis det ble mistolket men at du mente det helt nøytralt og kun at det var ment som den hyggeligste kollegaen totalt uten å handle om skjønnet....?

Anonymkode: 2bd9e...3ea

Og du tror at dette skal ikke tolkes som jeg er etter han og ville holde kontakten?

siden jeg ble slettet fra fb og .

Skrevet
15 minutter siden, wintergirl skrev:

Du gjør som du føler for. Men kan jo skrive at det var ikke meningen å skrive den kjekkeste og beklager hvis det ble en misforståelse, og ønske han lykke til videre. Ikke mer mld etter det selvsagt, men greit å få det ut så får han ta det som han vil. Syns uansett det var dårlig grunn av han å slette deg da. Hvordan har du vært mot han ellers?

Veldig professionalt ellers.vi hadde jobbet på flere prosjekter sammen og det var alltid jobb som var teamet mellom oss. Jeg er gift og har barn og det er han å. Det er så synd at likevel tolket dette helt feil. Trodde at han kjenner meg godt. Men ja det er 2018 og kan tolkes som feil. Da har jeg lært mye.

har ikke lyst å ta kontakt rett og slett. Vet at dette skal tolkes enda en feil.

jeg hadde skrev en gang som jeg mente var riktig og har fått store konsekvenser .

Skrevet
3 minutter siden, Hopeforbetter skrev:

jeg hadde skrev en gang som jeg mente var riktig og har fått store konsekvenser .

Ok, skjønner. Trist at det plutselig ble sånn da. Litt vel følsom mann da. Så lenge du kun har skrevet dette en gang så er det lite å ta på vei for. Hadde der vært noe du hadde gjort flere ganger før+ litt mer flørting så kunne jeg skjønt det. Kanskje dama hans så det også og ble mistenksom.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...