Midgard Skrevet 5. desember 2018 #41 Skrevet 5. desember 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det jeg mente var mer litt sånn at gud skaper alt godt, Hva med Bakterier og Virus. Hva med barne kreft som Fry var inne på, hvorfor. Hvorfor oppfordre til slavedrift ?
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #42 Skrevet 5. desember 2018 På 4.12.2018 den 22.03, AnonymBruker skrev: 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Anonymkode: 40c46...fae Ja, en må nesten trekke på smilebåndet av alt dette. Spesielt med tanke på at Noah var over 600 år da han bygget arken og samlet dyrene. Det er ikke til å begripe hvor sprek denne karen var som maktet alt dette i sin alder. En hedersmann, uten tvil. Men han fikk litt lønn for strevet etter at syndefloden hadde trukket seg tilbake, da. Da bygde han seg jo en vingård der han laget vin og drakk seg full etterpå. Det skulle bare mangle, etter slik en prestasjon. Anonymkode: 21903...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #43 Skrevet 6. desember 2018 På 4.12.2018 den 19.25, AnonymBruker skrev: Alt var i Arken. Noah labbet opp på Nordpolen og hentet 2 isbjørner. Dessverre døde den ene da de nesten var komme ned igjen, så de måtte opp etter en til. Det var også et slit å hente pingvinene. Kaldt og jævli for Noah i bare kjortelen. For ikke å snakke om da han hentet løver og tigre. Disse var hissige og lot seg ikke fange lett. Han hadde også et svare strev med å fange inn alle fugleartene. Ikke visste han hvor alle var og de fløy fort når han skulle ta dem. Mange døde også her, så han måtte fange noen nye flere ganger. Også å se forskjell på kjønnet på mygg og fluer og andre insekter var en stor oppgave. Bakterier var rene helsike, da han ikke kunne se dem. For å lette oppgaven sa Gud at han trengte ikke å bry seg om fiskene og andre skapninger i havet. Disse fikk bare være, selv om det var urettferdig mot de andre landdyra. Men, men. Gud visste best. Anonymkode: 21903...ff7 Jeg vil høre mer!!! Anonymkode: a2a6d...c1a
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #44 Skrevet 6. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil høre mer!!! Anonymkode: a2a6d...c1a Jeg har jo skrevet flere ting etter dette:-). Anonymkode: 21903...ff7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #45 Skrevet 6. desember 2018 På 4.12.2018 den 18.39, AnonymBruker skrev: Hvordan argumenterer man for det som ikke fantes i Noahs ark? F eks bakterier og virus? Er det noen for eller imot stoff å finne? Anonymkode: 7fae0...3e4 Mennesker kunne ikke se og dermed ikke ta det med seg, bakterier og virus er heller ikke dyr. Anonymkode: bb153...848
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #46 Skrevet 10. desember 2018 På 6.12.2018 den 22.53, AnonymBruker skrev: Jeg har jo skrevet flere ting etter dette:-). Anonymkode: 21903...ff7 Ja, men enda mer Anonymkode: a2a6d...c1a
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2018 #47 Skrevet 10. desember 2018 På 6.12.2018 den 23.49, AnonymBruker skrev: Mennesker kunne ikke se og dermed ikke ta det med seg, bakterier og virus er heller ikke dyr. Anonymkode: bb153...848 Det er her de ulærde tar feil. I og med at så små organismer ikke kan ses av mennesker, hadde Noah og vennene hans et svare strev med å få de med og ikke minst se forskjell på de. Det skal også nevnes at siden alle skulle med, måtte Noah også ta med livsfarlige bakterier og sykdommer Hvordan han løste dette og fikk de hissige bakteriene og virusene til å holde seg rolig på arken, strides fortsatt de lærde om. Det er mulig han hadde de ned i leirkrukker, men dette visste han uansett ikke siden han ikke kunne se de. Han visste heller ikke hvor mange typer det fantes av hver og hvor han fant de, men med ble de, okkesom. Ellers hadde de jo ikke eksistert pr. i dag. Det ryktes også at det hadde gjemt seg en liten koloni med noen småhissige virus i en dromedarpels. Disse satt helt stille under innsjekk på arken og ble følgelig ikke oppdaget. Dermed kom de styrket ut av syndeflodepisoden, da det egentlig bare skulle være 2 av hver etterpå. Mulig det kan betegnes som juks, men jeg hadde gjort det samme selv. Jeg kommer også på en episode da Noah var og hentet dovendyrene. Det var fryktelig langt fra der dovendyrene holdt til og til der arken lå. Ingen av dovendyrene ville være med da de så på dette som en altfor slitsom tur. I tillegg trodde de at Noah var sinnsforvirret da han påsto at det kom til å regne så mye at alt av land forsvant. Han ble nesten latterliggjort der og da. Imidlertid skal han ha fått med seg 2 dovendyr ved å love at de skulle bli båret nesten hele distansen og de skule få 100 eukalyptusblader som var av god årgang på veien. Det lokket visstnok 2 av de mest fyrrige dovendyrene med. Anonymkode: 21903...ff7
Påkrevd Skrevet 21. februar 2019 #50 Skrevet 21. februar 2019 På 5.12.2018 den 6.17, AnonymBruker skrev: Det jeg mente var mer litt sånn at gud skaper alt godt, men hva med alle dyrene som ikke er snille da??? Litt for og litt imot kristendommen, jeg er åpen for diskusjon. Tro og tvil. Anonymkode: 7fae0...3e4 Hvilke dyr er slemme, mener du?
Stina234 Skrevet 21. februar 2019 #51 Skrevet 21. februar 2019 Bakterier og virus er over alt. Også på Noas ark om den eksisterte, noe jeg overhodet ikke tror på.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #52 Skrevet 22. februar 2019 9 timer siden, Stina234 skrev: Bakterier og virus er over alt. Også på Noas ark om den eksisterte, noe jeg overhodet ikke tror på. Ja, jeg har jo skrevet om det. Et mirakel at Noah fikk tak i 2 av hver, spesielt når han ikke kunne se de. For ikke å snakke om virusene og dødelige sykdommer både for mennesket og dyrene. Dette er sabla godt gjort av en rimelig gammel mann på 600 år? Anonymkode: 21903...ff7
Stina234 Skrevet 22. februar 2019 #53 Skrevet 22. februar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har jo skrevet om det. Et mirakel at Noah fikk tak i 2 av hver, spesielt når han ikke kunne se de. For ikke å snakke om virusene og dødelige sykdommer både for mennesket og dyrene. Dette er sabla godt gjort av en rimelig gammel mann på 600 år? Anonymkode: 21903...ff7 Enig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå