Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Elektra skrev:

Var det hva jeg sa? 

Ja? HIV er jo et virus... 

36 minutter siden, Elektra skrev:

Hvorfor Gud skapte dette var vel da for å kunne opprettholde liv. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, boblevann skrev:

Ja? HIV er jo et virus... 

Jeg sa ikke ALLE virus og ALLE bakterier.

Og HIV er et mutert virus etter hva jeg forstår og kommer opprinnelig fra apene. 

Skrevet
3 minutter siden, Elektra skrev:

Jeg sa ikke ALLE virus og ALLE bakterier.

Og HIV er et mutert virus etter hva jeg forstår og kommer opprinnelig fra apene. 

Men, med filosofien i HI er det jo ingenting som er mutert eller evolusjonært utviklet - det er Gud som har skapt alt... 

Skrevet
1 minutt siden, boblevann skrev:

Men, med filosofien i HI er det jo ingenting som er mutert eller evolusjonært utviklet - det er Gud som har skapt alt... 

Det er ikke min filosofi så det får du spørre ts om. 

Skrevet
1 minutt siden, Elektra skrev:

Det er ikke min filosofi så det får du spørre ts om. 

Nei ikke min heller, langt i fra! Jeg spør bare, jeg 😄

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det verste var etter at han hadde fått de ombord og syndefloden var et faktum. Alle disse 2 dyrene skulle jo holdes i live mens de ventet på at regnet skulle gi seg. Meg bekjent gikk isbjørnene berserk og raderte ut flere dyrearter. Deriblant en zebralope og en bøffelgnu. Disse fins som kjent ikke lengre i dag. 

Det lureste hadde nok vært å ta med 4 av hver type dyr. Da hadde man hatt mer å gå på ved sykdom og evn uhell.

Det ryktes også at noen dyr døde naturlig ombord. Disse fins heller naturlig nok ikke lengre.

Dyrene i havet merket fint lite til hele greia, da de hadde fripass av ukjente grunner.

Anonymkode: 21903...ff7

Fordi de levde i havet ???!

Anonymkode: 7fae0...3e4

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, boblevann skrev:

Jeg vet ikke jeg?! TS.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de levde i havet ???!

Ja. Som kjent var det ikke fisker eller andre dyr som lever i havet ombord på arken. Det er ukjent hvorfor alle disse dyrene unngikk Guds vrede og utryddelse.

Det ble også spetakkel blant dyrene i arken etter at syndefloden og vannet hadde trukket seg tilbake. Alt av gress og mat og annet vilt var borte, etter at 40 dager og netter med regn hadde gjort sitt med jorden.

Dette mente mange av dyrene var svært dårlig planlegging, da mange av de hadde lang vei hjem og måtte nå gå sultne.

Mange steder tok det jo måneder, opptil år før det var vokst tilbake. Mange gressetere gikk sultne i måneder. Enda verre var det for kjøtteterne som ikke hadde noe å spise, annet enn andre dyr det kun fantes 2 av hvert av.

Det er et rent mirakel at dette gikk så bra som det gjorde.

Skrevet

Men hvordan mener de alt har sammenheng ? Det finnes mange oppegående personer, tror de på dette?!

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan mener de alt har sammenheng ? Det finnes mange oppegående personer, tror de på dette?!

På historien om Arken og Noah, mener du? Man kan si at Noah gjorde en kjempejobb både med byggingen av Arken og ikke minst kartleggingen, systematiseringen og hentingen av alle disse dyrene. En umennesklig bragd.

Dyrene måtte jo ha ubegripelige mengder for og ferskvann ombord også. Det er godt gjort å holde rede på hva og hvor mye hvert enkelt dyr spiser. Alt det som dyrene naturlig spiser, måtte jo også sankes inn og tas med.Det er anslått at det finnes over 8 millioner arter dyr på jorden, 2 millioner av disse lever i havet. Så Noah og vennene hans måtte samle inn 2 av hver art, altså 12 millioner dyr. Og ha forskjellig mat og mengde til hver og en av dem.

Er ikke dette godt jobbet, så vet ikke jeg.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På historien om Arken og Noah, mener du? Man kan si at Noah gjorde en kjempejobb både med byggingen av Arken og ikke minst kartleggingen, systematiseringen og hentingen av alle disse dyrene. En umennesklig bragd.

Dyrene måtte jo ha ubegripelige mengder for og ferskvann ombord også. Det er godt gjort å holde rede på hva og hvor mye hvert enkelt dyr spiser. Alt det som dyrene naturlig spiser, måtte jo også sankes inn og tas med.Det er anslått at det finnes over 8 millioner arter dyr på jorden, 2 millioner av disse lever i havet. Så Noah og vennene hans måtte samle inn 2 av hver art, altså 12 millioner dyr. Og ha forskjellig mat og mengde til hver og en av dem.

Men tror alle kristne på dette???

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: 40c46...fae

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men tror alle kristne på dette???

Tjah, det står jo i Bibelen så de må vel gjøre det...

Jeg husker en som fortalte at Noah stod lenge og klødde seg i hodet etter at dyrene hadde dratt fra arken igjen. Han spekulerte på hvor alt vannet, altså regnet hadde kommet fra. Og ikke minst på hvor det var blitt av etter at det hadde trukket seg tilbake. Det hadde altså regnet så mye at selv den høyeste fjelltopp hadde vært under vann. Nå var der forsvunnet like fort som det var kommet. Som om det aldri hadde vært der.

Dette har ingen kunne gjort rede for i ettertiden, så her er det opp til hver enkelt å spekulere og kalkulere.

Skrevet
3 timer siden, Elektra skrev:

Hvilket virus er IKKE mutert ? 
Og hva har opprinnelsen til virus å si ?

Skrevet
1 minutt siden, Midgard skrev:

Hvilket virus er IKKE mutert ? 
Og hva har opprinnelsen til virus å si ?

Altså hallo? Jeg er ikke den som påstår at Noahs Ark er fakta eller at bibelen er reell, ro helt ned. 

Jeg lufter en plausibel forklaring på en hypotetisk problemstilling. 

Skrevet
27 minutter siden, Elektra skrev:

Altså hallo? Jeg er ikke den som påstår at Noahs Ark er fakta eller at bibelen er reell, ro helt ned. 

Jeg lufter en plausibel forklaring på en hypotetisk problemstilling. 

Vel det var no du som sa dette, ikke bibelen. Bakterier og virus er totalt fraværende der.

Skrevet
10 minutter siden, Midgard skrev:

Vel det var no du som sa dette, ikke bibelen. Bakterier og virus er totalt fraværende der.

Dyr og mennesker er i bibelen, virus og bakterier er en del av dette ergo var også dette tilstede på denne tiden. 

Men det var ikke oppdaget eller navngitt. 

Allerede fra 1500-tallet antok man at det fantes smittestoffer, men at dette var mer på nivå med gift. 

På slutten av 1600 og begynnelsen av 1700 ble bakterien presentert i samfunnet, første gang dokumentert av Leeuwenhoek og senere gjort mer kjent av Louis Pasteur som jobbet med metoder for sterilisering og også var den første til å komme med benevnelsen vaksinasjon. 

Virus ble oppdaget på slutten av 1800 tallet men man trodde dette da var i gassform siden de kom seg igjennom balteriefilter, først i 1915 oppdaget man at virus besto av partikler og det er ikke før nå i de seneste år at vi har oppdaget viroider som da er mindre enn virus. 

Skjønner ikke helt at dette er noe 0 diskutere engang da det er almenn viten at liv på jorden ikke hadde kunnet eksistere uten bakterier. 

Skrevet
9 minutter siden, Elektra skrev:

Dyr og mennesker er i bibelen, virus og bakterier er en del av dette ergo var også dette tilstede på denne tiden. 

Men det var ikke oppdaget eller navngitt. 

Bibelen skal være en guddommelig bok, hva som er oppdaget og navngitt skal være irrelevant.

9 minutter siden, Elektra skrev:

Skjønner ikke helt at dette er noe 0 diskutere engang da det er almenn viten at liv på jorden ikke hadde kunnet eksistere uten bakterier. 

Bare i et evolusjonistisk syn på liv på jorden. Dette er noe religion kjemper i mot. Og det er hele poenget med den opprinnelige kommentaren.
Hvorfor finnes virus og bakterier i et religiøst(bibelsk) perpektiv der de er totalt overflødig. 

Skrevet
5 timer siden, Midgard skrev:

Bibelen skal være en guddommelig bok, hva som er oppdaget og navngitt skal være irrelevant.

Bare i et evolusjonistisk syn på liv på jorden. Dette er noe religion kjemper i mot. Og det er hele poenget med den opprinnelige kommentaren.
Hvorfor finnes virus og bakterier i et religiøst(bibelsk) perpektiv der de er totalt overflødig. 

Det jeg mente var mer litt sånn at gud skaper alt godt, men hva med alle dyrene som ikke er snille da??? 

Litt for og litt imot kristendommen, jeg er åpen for diskusjon. Tro og tvil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...