Gå til innhold

Mikrobølgeovn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en ny micro i stad. Også hadde den en slags sølvlapp festet inni seg. Ringte til noe familie, og de sa jeg bare skulle ta den ut.. og det gjorde jeg. Men lurer på nå om den skulle ut? Virka ikke sånn? 

Hva gjør jeg evt da? Da lappen ble ødelagt? 

E1595556-E8A3-48DC-832D-4524C304B667.jpeg

Anonymkode: 5531a...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fulgte det ikke med bruksanvisning da?

Anonymkode: 6a76b...374

Sto ikke noe ok den i bruksanvisningen. Sto bare jeg skulle fjerne plast og papir som ikke skulle være i microen, og regna med at det gjaldt denne biten også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du legge ut bilde av sølvlappen du har fjernet? Hva slags modell er mikroen?

Anonymkode: 75062...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ikke ut som om den lappen skulle fjernes. Jeg måtte ikke fjerne noe sånt fra min. Men de små "flippene" som stikker ut på hver side av lappen.. var de festet slik at de ikke syntes eller var de synlige sånn at du bare kunne ta i den ene og dra av lappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Papir i mikrobølgeovn? Ja den skulle fjernes. Papir/papp i mikro er brannfarlig. 

Anonymkode: 957fa...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt her: https://www.amazon.co.uk/SPARES2GO-Waveguide-Cover-Logik-Microwave/dp/B07BGY5T13

Det går visst an å kjøpe såkalt "waveguide cover" og det ser ut som på bildet ditt. Denne passer til din modell og koster ikke mye. Men om det trengs for å bruke ovnen, skjønte jeg ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig den skulle ut allikevel,  men hvis du er usikker så burde du spørre i butikken for sikkerhets skyld. Jeg har ikke peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dra på butikken igjen i morgen å høre. Veldig merkelig da🤔

Er ikke helt sikker på om jeg skjønte hva meningen med den var heller. Men takk for at du fant den på nettet for meg! :) 

8791A094-EA7F-42F5-B2A8-9A3A2F4E0874.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal dra på butikken igjen i morgen å høre. Veldig merkelig da🤔

Er ikke helt sikker på om jeg skjønte hva meningen med den var heller. Men takk for at du fant den på nettet for meg! :) 

8791A094-EA7F-42F5-B2A8-9A3A2F4E0874.jpeg

Synes det var så synd hvis den nye mikroen ble ødelagt med en gang. Høres lurt ut å spørre i butikken. Jeg håper det ordner seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehm, sorry men den skal ikke ut altså 😅

Anonymkode: 32ca9...767

Ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte en ny micro i stad. Også hadde den en slags sølvlapp festet inni seg. Ringte til noe familie, og de sa jeg bare skulle ta den ut.. og det gjorde jeg. Men lurer på nå om den skulle ut? Virka ikke sånn? 

Hva gjør jeg evt da? Da lappen ble ødelagt? 

E1595556-E8A3-48DC-832D-4524C304B667.jpeg

Les bruksanvisningen. 

Papplaten skal ikke ut, og det står i bruksanvisningen. 

Du må aldri bruke en mikrobølgeovn dersom du har fjernet noe som skal være inni den.

Anonymkode: 63763...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les bruksanvisningen. 

Papplaten skal ikke ut, og det står i bruksanvisningen. 

Du må aldri bruke en mikrobølgeovn dersom du har fjernet noe som skal være inni den.

Anonymkode: 63763...532

Hvor står det? Finere det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølgeleder deksel heter det tydeligvis.. og den skal være der. Skal høre med Elkjøp om de har i morgen, eller så må jeg bestille 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står det? Finere det ikke?

På side 96 i bruksanvisningen er det bilde av de ulike delene i mikroen. Pkt 5 Ikke fjern bølgelederdekslet: Det er viktig å holde dekselet like rent som innsiden av mikrobølgeovnen forøvrig. Dersom fett får anledning til å samle seg, kan det begynne å ryke og til og med brenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med varseltrekant på samme side står det at du ikke skal fjerne noe som er fastmontert i ovnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...