Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært uten hormonell prevensjon i 7 mnd nå. Ønsker å bli gravid (har testet og er ikke gravid nå).

Syklusen så langt har variert fra 30-50 dager og nå er jeg tydeligvis inne i en veldig lang syklus.. 

Noen med lignende erfaring? Er det noe som kan få mensen til å komme? 🤷‍♀️

Anonymkode: b91f3...2a7

Videoannonse
Annonse
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Dra til lege og be om henvisning til gynekolog 

Skrevet

Litt tidlig med gynekolog, med mindre du er over 35.

Det er ikke unormalt med slik hormonkluss når man har gått på hormonprevensjon. Det sies vel at det kan gå et år før man har normal syklus. 

Jeg gikk til lege når jeg en gang både syklus på rundt 70 dager. Fikk beskjed om at jeg kunne komme tilbake når det var gått 100 dager og vi fikk se på det da.

Anonymkode: 8548f...5d0

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt tidlig med gynekolog, med mindre du er over 35.

Det er ikke unormalt med slik hormonkluss når man har gått på hormonprevensjon. Det sies vel at det kan gå et år før man har normal syklus. 

Jeg gikk til lege når jeg en gang både syklus på rundt 70 dager. Fikk beskjed om at jeg kunne komme tilbake når det var gått 100 dager og vi fikk se på det da.

Hvor lenge hadde du vært uten hormonprevensjon når du fikk den beskjeden? 

Skrevet

Provera!!  Be om resept hos legen.

Anonymkode: d6a82...a7c

Skrevet

Jeg gikk til legen med slike sykluser etter nesten ett år. Fikk da beskjed at det var helt normalt og at jeg fikk komme tilbake når det var gått 1,5 år hvis ting ikke var normalt innen da. 

Anonymkode: 8c575...997

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge hadde du vært uten hormonprevensjon når du fikk den beskjeden? 

Hsr aldri brukt hormonprevensjon:)

Skrevet
På 4.12.2018 den 18.23, AnonymBruker skrev:

Vært uten hormonell prevensjon i 7 mnd nå. Ønsker å bli gravid (har testet og er ikke gravid nå).

Syklusen så langt har variert fra 30-50 dager og nå er jeg tydeligvis inne i en veldig lang syklus.. 

Noen med lignende erfaring? Er det noe som kan få mensen til å komme? 🤷‍♀️

Har vært uten piller i 6 måneder nå og kun hatt en mensen. Har forstått at det er normalt med ustabilitet lenge etter pilleslutt, særlig hvis man har gått lenge på piller. Skjønner utålmodigheten veldig godt da jeg opplever det på samme måte selv😊 Man kan visstnok få provera eller annet for å sette i gang mensen, men jeg ønsker selv og vente med slikt så lenge som mulig for ikke og klusse syklus enda mer til😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...