Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor selges det små pepperkakehus - byggesett? Jeg vet jeg har sett det på en matbutikkk, men klarer ikke huske hvor! :)

Anonymkode: ca748...623

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har alfri vært i en eneste matbutikk som ikke har de.

Anonymkode: a54fb...e96

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har alfri vært i en eneste matbutikk som ikke har de.

Anonymkode: a54fb...e96

Det er ikke de vanlige eller kirken. Mye mindre. 

Skrevet

Tror NIlle har

Anonymkode: a934b...293

Skrevet

Tiger/TGR har.

Anonymkode: ef10d...849

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tiger/TGR har.

DER var det. Takk!!!

Skrevet

Små pepperkakehus er veldig lett å skjære ut på frihånd også😊

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

DER var det. Takk!!!

Jeg vil ikke anbefale Tiger sin. Vi kjøpte det i fjor og to timer etter at vi hadde tatt på melis og pynt sank hele greia sammen som en våt klut. Det tålte rett og slett ikke fuktigheten fra melisen. 

Det kan selvfølgelig hende de har en annen oppskrift i år, men jeg ville ikke tatt sjansen igjen. 

Anonymkode: 071b9...ec6

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke anbefale Tiger sin. Vi kjøpte det i fjor og to timer etter at vi hadde tatt på melis og pynt sank hele greia sammen som en våt klut. Det tålte rett og slett ikke fuktigheten fra melisen. 

Det kan selvfølgelig hende de har en annen oppskrift i år, men jeg ville ikke tatt sjansen igjen. 

Men med melis går jo alt i stykker, det er bedre med smeltet sukker.

Skrevet
På 7.12.2018 den 11.32, AnonymBruker skrev:

Men med melis går jo alt i stykker, det er bedre med smeltet sukker.

Personlig synes jeg melisdekor er en del av sjarmen med pepperkakehus, men hver sin smak. Forøvrig har jeg pyntet pepperkakehus med melis i nærmere 40 år uten å ha opplevd at huset går i oppløsning av det, også nå i år, og alle andre jeg kjenner og leser om gjør det samme. Så jeg tror virkelig ikke det er meningen at pepperkakehus ikke skal tåle melis. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personlig synes jeg melisdekor er en del av sjarmen med pepperkakehus, men hver sin smak. Forøvrig har jeg pyntet pepperkakehus med melis i nærmere 40 år uten å ha opplevd at huset går i oppløsning av det, også nå i år, og alle andre jeg kjenner og leser om gjør det samme. Så jeg tror virkelig ikke det er meningen at pepperkakehus ikke skal tåle melis. 

Beklager jeg missforsto. Jeg trodde du mente at du brukte melis til å feste huset med. Selvfølgelig helt normalt å pynte med melis PÅ huset, det gjør jo de fleste. 

Skrevet

Tgr har 3 stk til 15 kr! Veldig fornøyd med dem :)

Anonymkode: 2b649...503

Gjest Mysticgirl
Skrevet
På 8.12.2018 den 19.05, AnonymBruker skrev:

Beklager jeg missforsto. Jeg trodde du mente at du brukte melis til å feste huset med. Selvfølgelig helt normalt å pynte med melis PÅ huset, det gjør jo de fleste. 

Jeg bruker melis til å feste med også. Aldri opplevd at husene ikke står med melis, så de små husene der , må jo være dårlige om de faller ned med melis

Skrevet
1 time siden, Mysticgirl skrev:

Jeg bruker melis til å feste med også. Aldri opplevd at husene ikke står med melis, så de små husene der , må jo være dårlige om de faller ned med melis

Vel, det har jeg opplevd flere ganger. Uasett hvilke type hus. 

Gjest Mysticgirl
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det har jeg opplevd flere ganger. Uasett hvilke type hus. 

Klart de kan falle ned om du ikke har noe som støtter de oppe til melisen er tørket, men det er fullt mulig å lime sammen pepperkakehus med melis, Det har jeg gjort i alle år :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...