AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #41 Skrevet 4. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes dere feks det er greit at de opptar studieplasser når de ikke trenger det? Er dere for eller mot å ha kongehus Anonymkode: 169a8...4f8 Trenger ikke de kongelige utdanning? Spør du meg, så skal hvertfall de kongelige ha rikelig med utdanning! Jeg er helt for kongehuset. Er for det meste stolt over det norske kongehuset. De er gode (faste) representanter for landet. Det hadde nok ikke vært noe billigere med republikk, heller tvert i mot. Anonymkode: 43da5...8fa 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #42 Skrevet 4. desember 2018 2 minutter siden, TulleJenny skrev: Eller finne på noe nytt? Jaaaa! Fullstendig realistisk at vi skal finne opp et helt nytt styresett! Anonymkode: 30ca1...48c
Chablis Skrevet 4. desember 2018 #43 Skrevet 4. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Trenger ikke de kongelige utdanning? Spør du meg, så skal hvertfall de kongelige ha rikelig med utdanning! Jeg er helt for kongehuset. Er for det meste stolt over det norske kongehuset. De er gode (faste) representanter for landet. Det hadde nok ikke vært noe billigere med republikk, heller tvert i mot. Anonymkode: 43da5...8fa Dette..
Jadzia Skrevet 4. desember 2018 #44 Skrevet 4. desember 2018 Jeg er veldig glad i kongehuset, synes de gjør en flott jobb. At de ønsker å studere er vel bare fint? Tilegne seg kunnskap, lære og utvikle seg er en viktig del av det å være menneske. Det gir de (har i hvert fall gjort til nå) et innblikk i vanlig liv, og de har noe å falle tilbake på hvis det skulle trengs. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #45 Skrevet 4. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaaaa! Fullstendig realistisk at vi skal finne opp et helt nytt styresett! Anonymkode: 30ca1...48c Ja, hun brakte virkelig seriøsitetsnivået i debatten til uante høyder der 🙄 Anonymkode: d236c...6a9
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #46 Skrevet 4. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Republikaner? Hvor kom det fra? Jeg er det motsatte av republikaner. Og det er nettopp pga. av at jeg tilhører venstresiden at jeg er i mot monarkiet. Verdt hver eneste krone? Det er din personlige mening. Det er unøvendig bruk av penger, penger som skal dekke en storfamilie som skal operere som et dukkehus for Norge. Anonymkode: 07bca...cfb Du er imot kongehuset, men samtidig ikke republikaner ... Hva er du da? Er du for et venstrevridd diktatorisk enevelde? (Seriøst spørsmål) Å være republikaner er ikke det samme som å støtte Det republikanske parti i USA. Hva tror du begrepet egentlig betyr? Anonymkode: 3ba7b...e32 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #47 Skrevet 4. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er imot kongehuset, men samtidig ikke republikaner ... Hva er du da? Er du for et venstrevridd diktatorisk enevelde? (Seriøst spørsmål) Å være republikaner er ikke det samme som å støtte Det republikanske parti i USA. Hva tror du begrepet egentlig betyr? Anonymkode: 3ba7b...e32 Viser bare intelligsnivået til "gjengen" Anonymkode: d236c...6a9 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #48 Skrevet 4. desember 2018 10 minutter siden, AnonymBruker said: Demokratiet oppsto i antikkens greske bystater, så ikke prøv deg med det her argumentet om at det er gammeldags. Vår Konge har ingen reell makt. Ja, i Grunnloven står det litt av hvert, men den dagen Kongen faktisk prøver å anvende seg av sin konstitusjonelle makt, ryker Kongehusket på dagen. Dette vet han, og dette er implisitt inneforstått mellom Kongehuset, Stortinget og regjeringen. Ikke innbill deg noen illusjoner. Hm, om jeg måtte velge mellom en politisk nøytral Konge/Dronning som representerte hele folket, eller en president fra et parti - som splittet folket, og førte til politiske uroligheter? Ja, for min del er det et ganske enkelt valg. Det fungerer utmerket som det er i dag. Vi er heldige som har en god Konge i Norge. Anonymkode: 3ba7b...e32 Du har ett poeng; det er at dagens monarki ikke er gammeldags. For før i tiden ble kongene stadig utfordret, og måtte kjempe for å beholde sin posisjon. Kongen arvet ikke kongedømme på samme måte som i dag; han arvet en mulighet eller en rettighet som han måtte kjempe politisk og ofte militært for å beholde. En udugelig konge ble simpelthen ikke sittende. Men i dag kreves ingenting, ikke egentlig. Og da får man det man nå har fått. Og det kommer ikke til å bli bedre. Anonymkode: 4cb67...e6d
kvinne35+ Skrevet 4. desember 2018 #49 Skrevet 4. desember 2018 (endret) Jeg er for opprettholdelse av kongefamilien og kongehuset Endret 4. desember 2018 av kvinne35+
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #50 Skrevet 4. desember 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Fordi alternativet gjerne er en eller annen form for valg, noe som kan bli veldig politisk styrt. Det er for min del ikke ønskelig. Hvis du har et bedre og realistisk alternativ så kom gjerne med det. Anonymkode: 4b213...025 Valg har vi uansett, trenger ikke flere. Du leste visst ikke resten av innlegget mitt der jeg skriver at vi ikke behøver noe mer enn statsminister. Gallionsfigurer trenger man strengt tatt ikke. Anonymkode: 4cb67...e6d
Gjest PaN Skrevet 4. desember 2018 #51 Skrevet 4. desember 2018 Jeg er for nedleggelse av monarkiet og innføring av føderalisme.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #52 Skrevet 5. desember 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger ikke de kongelige utdanning? Spør du meg, så skal hvertfall de kongelige ha rikelig med utdanning! Jeg er helt for kongehuset. Er for det meste stolt over det norske kongehuset. De er gode (faste) representanter for landet. Det hadde nok ikke vært noe billigere med republikk, heller tvert i mot. Anonymkode: 43da5...8fa MMs hovedutdanning foregikk vel i de mørkeste gatene i Kr. sand og etterhvert på div luksus rehaber. Anonymkode: 442e8...477
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå