Gå til innhold

Kongefamilien

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er i utgangspunktet imot, men fordi det ikke finnes noe bedre alternativ er jeg i praksis for. Jeg mener derimot at man må begrense støtten dit kraftig! 

Anonymkode: 4b213...025

Er så lei av det tomme argumentet «det ikke er noe bedre alternativ» Hva er det for sprøyt monarkistene har klart å selge inn? Du mener at Mette Marit og Håkon ikle kan matches? Hva skiller dem så umåtelig positivt ut fra folk flest? Skulle trodd kongefamilien har brukt en formue på lobbyisme og PR. Vi kunne ærlig talt bare hatt en loddtrekning og latt privilegiene gå på rundgang med ny familie hvert år. Handle mye tilsier at en gjennomsnittlig familie ville klart oppgavene vel så bra og med mindre magemål.

Men man behøver ikke ha noen president, holder med statsminister som i Finland. Det alternativet er det beste. Kjendisbladene har andre å skrive om likevel.

Anonymkode: 4cb67...e6d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei av det tomme argumentet «det ikke er noe bedre alternativ» Hva er det for sprøyt monarkistene har klart å selge inn? Du mener at Mette Marit og Håkon ikle kan matches? Hva skiller dem så umåtelig positivt ut fra folk flest? Skulle trodd kongefamilien har brukt en formue på lobbyisme og PR. Vi kunne ærlig talt bare hatt en loddtrekning og latt privilegiene gå på rundgang med ny familie hvert år. Handle mye tilsier at en gjennomsnittlig familie ville klart oppgavene vel så bra og med mindre magemål.

Men man behøver ikke ha noen president, holder med statsminister som i Finland. Det alternativet er det beste. Kjendisbladene har andre å skrive om likevel.

Nei, du tar feil. For meg, og flertallet a det norske folk, er Kongehuset det mest ønskelige i Norge. 

https://www.tv2.no/a/7941082/

Om du er uenig så kan du emigrere til et annet land. Vi nordmenn er fornøyde med vår Konge, og den jobben han gjør. 

Anonymkode: 3ba7b...e32

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du er uenig så kan du emigrere til et annet land. Vi nordmenn er fornøyde med vår Konge, og den jobben han gjør

Skikkelig anti-demokratisk du, som mener alle som ikke er enige med deg skal flytte. Kanskje det er dere som bør finne et nytt land? Siden dere hater Grunnloven og verdiene vi står for?

Anonymkode: 3365d...3e1

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi alternativet gjerne er en eller annen form for valg, noe som kan bli veldig politisk styrt. Det er for min del ikke ønskelig. Hvis du har et bedre og realistisk alternativ så kom gjerne med det. 

Anonymkode: 4b213...025

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis du tror en president + hans stab blir billiger må du tro omigjen

Anonymkode: d236c...6a9

Jeg ser at dette alltid blir gjentatt i tråder som omhandler monarkiet. Hvorfor tror du at en president er dyrere egentlig? Å ha kongefamilie, i tillegg til statsminister er mye dyrere. Vi kan avvikle monarkiet og fortsette som før, minus kongehuset. 

Anonymkode: 07bca...cfb

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, du tar feil. For meg, og flertallet a det norske folk, er Kongehuset det mest ønskelige i Norge. 

https://www.tv2.no/a/7941082/

Om du er uenig så kan du emigrere til et annet land. Vi nordmenn er fornøyde med vår Konge, og den jobben han gjør. 

«Vi nordmenn»? Snakk for deg selv du.  Det er mange som er imot kongehuset, vi er også nordmenn! 

Anonymkode: 8f871...cd5

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Honey Dew skrev:

Elsker kongehuset, men gidder ikke holde på med å diskutere dette opp og i mente

Å ha en kongefamilie fordi det er underholdende og for at de skal presentere landet vårt, er tåpelig i 2018. Samfunnet har endret seg og monarkiet passer ikke inn i dagens samfunn. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Vel jeg har egentlig ikke noe problem at vi har et kongehus. Men det gjør meg heller ingenting om vi hadde avsakffet det.

Men jeg må si at at argumentet det er gameldags så derfor burde vi ikke ha det. Er et ekstremt dårlig argument. 

Endret av Eugene Onegin
  • Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skikkelig anti-demokratisk du, som mener alle som ikke er enige med deg skal flytte. Kanskje det er dere som bør finne et nytt land? Siden dere hater Grunnloven og verdiene vi står for?

Anonymkode: 3365d...3e1

Nei, jeg skrev at dere kan emigrere til et annet land; ikke at dere .

Jeg vet ikke hvordan du har klart å forbinde mitt argument med å beholde monarkiet, og det å hate Grunnloven og norske verdier. Jeg finner ingen logisk sammenheng med dette. Ingen. Kanskje er det et trekk ved dere republikanere? Når dere ikke lenger klarere å finne gode argumenter, er det bare å bruke stråmenn? 

Nei, flertallet av nordmenn er for monarkiet. Det finnes dermed ikke demokratisk legitimitet for å avskaffe det. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Vi nordmenn»? Snakk for deg selv du.  Det er mange som er imot kongehuset, vi er også nordmenn! 

Vi nordmenn, som i flertallet av det norske folk. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, TulleJenny skrev:

Hvorfor skulle det absolutt blitt erstattet av en president? Det er ikke enten eller. 

Riktig, det er ingen automatikk i at en president er dyrere. President er heller ikke det eneste alternativet. Monarkiet er overflødig og unødig bruk av penger. Å dekke flere familier er selvfølgelig mye dyrere enn å støtte en presidentfamilie, så jeg forstår ikke folk som sier at president er mye dyrere. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Riktig, det er ingen automatikk i at en president er dyrere. President er heller ikke det eneste alternativet. Monarkiet er overflødig og unødig bruk av penger. Å dekke flere familier er selvfølgelig mye dyrere enn å støtte en presidentfamilie, så jeg forstår ikke folk som sier at president er mye dyrere. 

Du skal få lov til å snakke for seg selv (og muligens den lille klikken av republikanere her inne), men monarkiet står for meg som symbolet for norske tradisjoner, norsk historie, den norske nasjonen, det norske folk, etc. Monarkiet er verdt hver eneste krone - og mer som det. 

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finland ????    Fikk du ikke med deg at det har vært Presidentvalg der i år ?  Google president Niinistö du

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker? De jeg kjenner av republikanere, er som regel eksentriske EU-tilhengere, og insisterer på å kalles "verdensborgere"? 

• Liker 2
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Republikken Finland har president.......🙄

Nå får ikke den norske kongefamilien så mye penger sammenlignet med de andre nordiske kongehusene, og bare småpenger sammenlignet med øvrige kongehus i Europa. 

Det skal sies at jeg hverken er for eller imot kongehuset, for meg spiller det absolutt ingen rolle....

Anonymkode: 4a28c...166

Skrevet

Dere republikanere må lære dere forskjellen på Kongehuset og Kongefamilien

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal få lov til å snakke for seg selv (og muligens den lille klikken av republikanere her inne), men monarkiet står for meg som symbolet for norske tradisjoner, norsk historie, den norske nasjonen, det norske folk, etc. Monarkiet er verdt hver eneste krone - og mer som det. 

Republikaner? Hvor kom det fra? Jeg er det motsatte av republikaner. Og det er nettopp pga. av at jeg tilhører venstresiden at jeg er i mot monarkiet. 

Verdt hver eneste krone? Det er din personlige mening. Det er unøvendig bruk av penger, penger som skal dekke en storfamilie som skal operere som et dukkehus for Norge. 

Skrevet
1 time siden, TulleJenny skrev:

Hvorfor skulle det absolutt blitt erstattet av en president? Det er ikke enten eller. 

Skal vi ha keiser eller diktator da kanskje? 

Anonymkode: 30ca1...48c

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal vi ha keiser eller diktator da kanskje? 

Anonymkode: 30ca1...48c

Eller finne på noe nytt? 

Skrevet

For. Men jeg skjønner at det ikke har noen hensikt med en kongefamilie, de bare "er der"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...