AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #1 Skrevet 4. desember 2018 Synes dere feks det er greit at de opptar studieplasser når de ikke trenger det? Er dere for eller mot å ha kongehus? Jeg er imot fordi jeg synes det er avleggs og hvem i 2018 går rundt å kaller seg selv en kongelig høyhet egentlig.. Anonymkode: 169a8...4f8 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #2 Skrevet 4. desember 2018 Er imot. Hele greia er avleggs. Det er ikke riktig at noen skal bli født til en tittel og å motta apanasje. Anonymkode: 8f871...cd5 2
TulleJenny Skrevet 4. desember 2018 #3 Skrevet 4. desember 2018 Er imot. Gammeldagse greier som vi hadde klart oss helt fint uten. Ingen skal arve makt. 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #4 Skrevet 4. desember 2018 For. Men sden jeg ikke gidder å diskutere dette igjen og igjen, så blir det bare denne svippturen innom tråden. Anonymkode: affa8...1fc 9
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #5 Skrevet 4. desember 2018 Jeg er imot. Helt sykt at en familie skal velte seg i luksus på skattebetalerens penger. Anonymkode: 77bb6...2b9 8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6 Skrevet 4. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er imot. Helt sykt at en familie skal velte seg i luksus på skattebetalerens penger. Anonymkode: 77bb6...2b9 Helt enig, hvor mange i kongefam er egentlig dekket? Anonymkode: 169a8...4f8 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #7 Skrevet 4. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt enig, hvor mange i kongefam er egentlig dekket? Anonymkode: 169a8...4f8 Tipper det er alle sammen unntatt Martha Louise. Selv Marius som ikke er kongelig lever på våre skattepenger. Anonymkode: 77bb6...2b9 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #8 Skrevet 4. desember 2018 Jeg er i utgangspunktet imot, men fordi det ikke finnes noe bedre alternativ er jeg i praksis for. Jeg mener derimot at man må begrense støtten dit kraftig! Anonymkode: 4b213...025 2
Gjest Kendall Skrevet 4. desember 2018 #9 Skrevet 4. desember 2018 Spiller ingen rolle for meg men tror vi hadde klart oss uten dem uansett
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #10 Skrevet 4. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i utgangspunktet imot, men fordi det ikke finnes noe bedre alternativ er jeg i praksis for. Jeg mener derimot at man må begrense støtten dit kraftig! Anonymkode: 4b213...025 Ja, hvis du tror en president + hans stab blir billiger må du tro omigjen Anonymkode: d236c...6a9 6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #11 Skrevet 4. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvis du tror en president + hans stab blir billiger må du tro omigjen Anonymkode: d236c...6a9 Nei, det er nettopp det jeg sier? Anonymkode: 4b213...025 2
Honey Dew Skrevet 4. desember 2018 #12 Skrevet 4. desember 2018 Elsker kongehuset, men gidder ikke holde på med å diskutere dette opp og i mente 8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #13 Skrevet 4. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvis du tror en president + hans stab blir billiger må du tro omigjen Anonymkode: d236c...6a9 President er ikke eneste alternativ Anonymkode: df5e5...663 3
Stoltskeiv Skrevet 4. desember 2018 #14 Skrevet 4. desember 2018 (endret) Dette er også noe å henge seg opp i.... Dere hadde hatt en annen tone om dere var i kongefamilien... 😂 Endret 4. desember 2018 av gladjenta96
TulleJenny Skrevet 4. desember 2018 #15 Skrevet 4. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvis du tror en president + hans stab blir billiger må du tro omigjen Anonymkode: d236c...6a9 Hvorfor skulle det absolutt blitt erstattet av en president? Det er ikke enten eller. 2
Voyager Skrevet 4. desember 2018 #16 Skrevet 4. desember 2018 Jeg er i utgangspunktet imot da det er en gammeldags og pinlig styreform. Men skattepengene og deres luksusliv bryr jeg meg ikke om, skal vi ha en kongefamilie skal de da definitivt ha luksus, og de gjør en god og viktig jobb. Men synes det er då utrolig urettferdig og til en viss grad barnemishandling da de som vokser opp i den familien vokser opp i offentligheten og kan ikke velge noe selv. Høres helt grusomt ut, og misunner dem overhodet ikke det livet de lever. Ikke for alle millionene i landet hadde jeg orket å utsette meg for dette.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #18 Skrevet 4. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvis du tror en president + hans stab blir billiger må du tro omigjen Anonymkode: d236c...6a9 Nå er ikke president det eneste alternativet. Men uansett så blir man da valgt, ikke født inn i en familie med så mye privilegier og makt som lever av skattepengene våre. Det er gammeldags og tull. Anonymkode: 89034...fd2 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #19 Skrevet 4. desember 2018 38 minutter siden, TulleJenny skrev: Hvorfor skulle det absolutt blitt erstattet av en president? Det er ikke enten eller. Og hva annet er et realistisk alternativ. De fleste som har republikk som styringsform har president. Anonymkode: d236c...6a9 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #20 Skrevet 4. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke president det eneste alternativet. Men uansett så blir man da valgt, ikke født inn i en familie med så mye privilegier og makt som lever av skattepengene våre. Det er gammeldags og tull. Anonymkode: 89034...fd2 Demokratiet oppsto i antikkens greske bystater, så ikke prøv deg med det her argumentet om at det er gammeldags. Vår Konge har ingen reell makt. Ja, i Grunnloven står det litt av hvert, men den dagen Kongen faktisk prøver å anvende seg av sin konstitusjonelle makt, ryker Kongehusket på dagen. Dette vet han, og dette er implisitt inneforstått mellom Kongehuset, Stortinget og regjeringen. Ikke innbill deg noen illusjoner. Hm, om jeg måtte velge mellom en politisk nøytral Konge/Dronning som representerte hele folket, eller en president fra et parti - som splittet folket, og førte til politiske uroligheter? Ja, for min del er det et ganske enkelt valg. Det fungerer utmerket som det er i dag. Vi er heldige som har en god Konge i Norge. Anonymkode: 3ba7b...e32 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå