Gå til innhold

Telenor telefonselgere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg blir stadig ringt opp av Telenor som prøver å selge meg mobilabonnement, jeg sier hver gang at jeg inne er intressert, men dette hører de ikke på, og ringer opp hver uke. Er det flere som opplever dette? 

Anonymkode: 006e3...a8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg blir stadig ringt opp av Telenor som prøver å selge meg mobilabonnement, jeg sier hver gang at jeg inne er intressert, men dette hører de ikke på, og ringer opp hver uke. Er det flere som opplever dette? 

Sperr deg for telefonsalg i Brønnøysundregisteret, så er problemet løst. 

Anonymkode: 0645b...8a1

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At Telenor nå fortsetter å ringe opp tidligere kunder som ikke ønsker å vende tilbake til Telenor betviler jeg sterkt. 

Forbrukerombudet har nemlig for få dager siden bestemt å ilegge Telenor en gigantisk bot for denne praksisen. Boten blir forhøyet for hver kunde de nå fortsetter å ringe opp. 

Anonymkode: f11d6...d6b

Skrevet

Jeg har jobbet med telefonsalg i tenårene. Jeg hadde ingen mulighet til å fjerne folk fra ringelistene. Det hadde heller ikke sjefen min. De fikk listene rett fra de over. Bare noe å huske på så du ikke skjeller ut ungdommene som bare prøver å gjøre jobben sin. 

Anonymkode: 179ed...a16

Skrevet

Hei.

Jeg jobber for Telenor og nysalg for private kunder. Vi kan ringe alle som har tidligere vært kunde i Telenor og nye kunder. Vi kjøper lister hver måned og kan ringe på disse lovlig. Vi har ikke lov til å ringe folk som er internreservert hos Telenor eller folk som er registrert i Brønnøysundregistrene. Alle som nylig har registrert seg i Brønnøysund registeret tar det opp til 3 måneder før de forskjellige bedriftene får beskjed, og du må melde deg inn hvert år. 

Hvis vi ringer flere ganger på en mnd. Kan dette skyldes at kunden ikke tar telefonen eller legger på før vi for sagt noe. 

Nå som det er sagt: må jeg påpeke at de vi snakker med er som oftes hyggelige og høflige. 

Skrevet

Har du hatt Canal Digital noe jeg har hatt, så har Telenor kjøpt opp de, så nå kan jo Telenor fortsette å plage meg. Er så drit forbanna på det systemet.

Skrevet

Gjør som Kevin, spill av lyden av et maskingevær i telefonen, så slutter de å ringe. 

Anonymkode: 117dc...c69

Skrevet

Det verste er at de har begynt å ringe med vanlige mobilnummere, og siden jeg driver bedrift er jeg nødt til å svare alle siden det kan være eb potensiell kunde. Før ringte de fra typiske tlf nummere man skjønte var selgere.

Anonymkode: 227d1...8b1

• Liker 2
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare noe å huske på så du ikke skjeller ut ungdommene som bare prøver å gjøre jobben sin

Ja, det er synd på torturister også, de prøver bare å gjøre jobben sin.

Anonymkode: 9cf07...f49

• Liker 1
Skrevet

Hvordan greier folk å irritere seg over telefonselgere? 

Si nei, og be om å ikke bli oppringt igjen. Om du mot formodning blir det så tar det kortere tid å svare nei på nytt enn å sutre på et forum.

Folk tar seg selv altfor høytidelig. Jeg gir blaffen i om en selger ringer meg. Jeg sier bare nei hvis jeg ikke har tid. 

Skrevet

Det folk faktisk ikke tenker over når det gjelder Telenor og telefonselgere er at de kan faktisk de så mange tilleggstjenester uten ekstra kostnad! Så hvis folk bare kan være hyggelige og faktisk høre på hva de har å si, så kan du sitte igjen med en mye bedre løsning enn hva du har i dag. 

Så slutt å vær frekke, banne, kjefte og true telefonselgere. Litt flaut når selgeren på andre enden klarer å være mer voksen enn deg. 

Skrevet
10 timer siden, isw skrev:

Hvordan greier folk å irritere seg over telefonselgere? 

Si nei, og be om å ikke bli oppringt igjen. Om du mot formodning blir det så tar det kortere tid å svare nei på nytt enn å sutre på et forum.

Folk tar seg selv altfor høytidelig. Jeg gir blaffen i om en selger ringer meg. Jeg sier bare nei hvis jeg ikke har tid. 

En blir lei når en stadig blir ringt opp av samme selger/firma.  Hos meg er det ikke Telenor, men Norges energi som støtt og stadig ringer.

Skrevet

Når man har reservert seg og de stadig ringer så blir det faktisk irriterende. Da har de null respekt og da kan de vel ikke kreve respekt tilbake.

Unnskyldningen gang på gang er at msn vist må fornye data på brønnesund minst 1 gang i året, når jeg sier at jeg faktisk er inne ofterefor å sjekke, blir de sure.

Anonymkode: c58a8...1ad

Skrevet
13 timer siden, cbnb skrev:

Hei.

Jeg jobber for Telenor og nysalg for private kunder. Vi kan ringe alle som har tidligere vært kunde i Telenor og nye kunder. Vi kjøper lister hver måned og kan ringe på disse lovlig. Vi har ikke lov til å ringe folk som er internreservert hos Telenor eller folk som er registrert i Brønnøysundregistrene. Alle som nylig har registrert seg i Brønnøysund registeret tar det opp til 3 måneder før de forskjellige bedriftene får beskjed, og du må melde deg inn hvert år. 

Hvis vi ringer flere ganger på en mnd. Kan dette skyldes at kunden ikke tar telefonen eller legger på før vi for sagt noe. 

Nå som det er sagt: må jeg påpeke at de vi snakker med er som oftes hyggelige og høflige. 

Det uthevede er bare tull. Det holder å melde inn til Brønnøysund en gang. Ikke driv med feilinformasjon så du kan legge skylden på kunden for at selger ringer ulovlig. 

Anonymkode: 419f2...e44

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det folk faktisk ikke tenker over når det gjelder Telenor og telefonselgere er at de kan faktisk de så mange tilleggstjenester uten ekstra kostnad! Så hvis folk bare kan være hyggelige og faktisk høre på hva de har å si, så kan du sitte igjen med en mye bedre løsning enn hva du har i dag. 

Så slutt å vær frekke, banne, kjefte og true telefonselgere. Litt flaut når selgeren på andre enden klarer å være mer voksen enn deg. 

Det er altfor personlig å ringe, jeg vil heller betale mer enn å bruke Telenor om de ringer meg opp for å selge. Send en mail isteden. 

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det uthevede er bare tull. Det holder å melde inn til Brønnøysund en gang. Ikke driv med feilinformasjon så du kan legge skylden på kunden for at selger ringer ulovlig. 

Anonymkode: 419f2...e44

Jeg er selv meldt inn i brønnøysundregisteret, og jeg må registrere meg hvert år. Så meld deg inn i Brønnøysundregistrene og se hva som skjer da. Jøk! 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv meldt inn i brønnøysundregisteret, og jeg må registrere meg hvert år. Så meld deg inn i Brønnøysundregistrene og se hva som skjer da. Jøk! 

Det må du ikke. Er du meldt inn, så er du meldt inn.  At selgere prøver å skylde på folk de ringer er rett of slett klanderverdig.  Og uansett ringer selgere, dog kan man da sende en klage inn til forbrukertilsynet og når de har fått mange nok klager på en bedrift blir det bøter.

Anonymkode: c58a8...1ad

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det verste er at de har begynt å ringe med vanlige mobilnummere, og siden jeg driver bedrift er jeg nødt til å svare alle siden det kan være eb potensiell kunde. Før ringte de fra typiske tlf nummere man skjønte var selgere.

Anonymkode: 227d1...8b1

Driver du bedrift kan du ikke reservere deg. Eller du kan reservere det som privatperson, men ikke som bedrift.

Anonymkode: 8bfb5...44b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...