girl369 Skrevet 4. desember 2018 #1 Skrevet 4. desember 2018 Hei! 😊 Jeg skal ha historieeksamen nå snart å lurer på om det er noen som også har hatt eksamen i historie de seneste årene? Jeg er mest bekymret for spørsmålene jeg kommer til å få etter jeg har holdt mitt foredrag, så lurer på om noen kan fortelle hvilken spørsmål dere fikk til deres tema?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #2 Skrevet 4. desember 2018 Jeg hadde i fjor, fikk vikingtiden og samlingen av Norge som tema, men de spurte om masse forskjellig som kunne kobles inn mot det. Anonymkode: 9699e...0b3
Gjest Autofyll Skrevet 4. desember 2018 #3 Skrevet 4. desember 2018 Jeg hadde historie i privatist muntlig. Jeg fikk 2 og var veldig skuffet (aldri fått 2 på muntlig før). Jeg hater faget og likte ikke å lese gjennom boken. Skumleste det. Man fikk et tema og en viss gitt tid å øve på fremføringen også måtte man inn å snakke om tema. Deretter fikk man noen spørsmål utenom forberedelsen man ikke var forberedt på. Så er du engasjert og liker faget- vil du lett få god karakter, men hater du faget inderlig så sier jeg bare lykke til med å bestå.
girl369 Skrevet 4. desember 2018 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2018 2 minutter siden, Autofyll skrev: Jeg hadde historie i privatist muntlig. Jeg fikk 2 og var veldig skuffet (aldri fått 2 på muntlig før). Jeg hater faget og likte ikke å lese gjennom boken. Skumleste det. Man fikk et tema og en viss gitt tid å øve på fremføringen også måtte man inn å snakke om tema. Deretter fikk man noen spørsmål utenom forberedelsen man ikke var forberedt på. Så er du engasjert og liker faget- vil du lett få god karakter, men hater du faget inderlig så sier jeg bare lykke til med å bestå. Huff!! er litt slik jeg og, liker ikke faget og synes det er vanskelig å få tingene til å sitte når jeg leser og skriver om historie. Gruer meg ekstremt mye...
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #5 Skrevet 4. desember 2018 4 minutter siden, Autofyll skrev: Jeg hadde historie i privatist muntlig. Jeg fikk 2 og var veldig skuffet (aldri fått 2 på muntlig før). Jeg hater faget og likte ikke å lese gjennom boken. Skumleste det. Man fikk et tema og en viss gitt tid å øve på fremføringen også måtte man inn å snakke om tema. Deretter fikk man noen spørsmål utenom forberedelsen man ikke var forberedt på. Så er du engasjert og liker faget- vil du lett få god karakter, men hater du faget inderlig så sier jeg bare lykke til med å bestå. brukte du powerpoint ? Anonymkode: ab9d7...07e
Gjest Autofyll Skrevet 4. desember 2018 #6 Skrevet 4. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: brukte du powerpoint ? Anonymkode: ab9d7...07e Nei . Det er jeg dårlig på dessverre. Hadde med et notatark. Prøvde å lese minst mulig fra arket og snakke selv, men selv om jeg sa mye sant- virket de strenge. Hadde jeg svart feil på noe basalt så trakk det ned karakteren betraktelig. De var mer opptatt av hva jeg hadde svart feil- enn riktig. Det var min erfaring .
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #7 Skrevet 4. desember 2018 4 minutter siden, Autofyll skrev: Nei . Det er jeg dårlig på dessverre. Hadde med et notatark. Prøvde å lese minst mulig fra arket og snakke selv, men selv om jeg sa mye sant- virket de strenge. Hadde jeg svart feil på noe basalt så trakk det ned karakteren betraktelig. De var mer opptatt av hva jeg hadde svart feil- enn riktig. Det var min erfaring . Skjønner. De trekker vel ikke ned for at man ikke bruker powerpoint? jeg liker det nemlig veldig dårlig selv og man bruker vel bare unødvendig tid på det. Anonymkode: ab9d7...07e
Hmmmmmm Skrevet 4. desember 2018 #8 Skrevet 4. desember 2018 Hei. Jeg tok den i fjor. Har så dårlig hukommelse at det er helt skummelt. Men jeg lagde en powerpoint basert på de bokstavene helt foran i boka. Som jeg nå selvfølgelig ikke husker står for. Jeg fikk en 6 på eksamen🤩
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #9 Skrevet 4. desember 2018 2 minutter siden, Hmmmmmm skrev: Hei. Jeg tok den i fjor. Har så dårlig hukommelse at det er helt skummelt. Men jeg lagde en powerpoint basert på de bokstavene helt foran i boka. Som jeg nå selvfølgelig ikke husker står for. Jeg fikk en 6 på eksamen🤩 SPØKT? 😜 sosiale forhold politiske forhold økonomiske forhold kulturelle forhold teknologiske forhold tar historie på voksenopplæring nå og har fått vite at det er veldig lurt å gå etter denne oppskriften på blandt annet store oppgaver for å sortere litt 😛 Anonymkode: 0a9d7...c45
Gjest Autofyll Skrevet 4. desember 2018 #10 Skrevet 4. desember 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner. De trekker vel ikke ned for at man ikke bruker powerpoint? jeg liker det nemlig veldig dårlig selv og man bruker vel bare unødvendig tid på det. Anonymkode: ab9d7...07e Tviler jeg på. Det er hva man sier som telles. Dvs. Jeg gikk ned flere karakterer fordi jeg ikke klarte å fortelle hvorfor Sverige og Norge gikk UT av union den 2. Gangen. (Eller noe i den duren). Ergo mine sensorer spurte om noe rett fra boken og visste jeg ikke et basalt spørsmål - trakk det flere karakterer. Håper du får 6:) jeg fikk nedtur av den 2’ern men samtidig har jeg absolutt ikke lyst til å ta den opp- derfor satser jeg på noen 6’ere i andre fag;)
mjauritz Skrevet 4. desember 2018 #11 Skrevet 4. desember 2018 Jeg tok det for 2 år siden. Da fikk man ikke mulighet til å lage powerpoint, for eksamen var lagt opp slik at man trakk 2 temaer rett før eksamen, fikk 30 minutter på et rom uten internett hvor man skulle presentere et av de to temaene. Det eneste du fikk ha med deg inn til eksamen var notatarket hvor du såvidt rakk å skrive noen gode stikkord. Tema 1 ble presentert som at jeg bare satt og hadde et foredrag om det. Etter jeg var ferdig å snakke (mellom 10-15min) så begynte de å spørre spørsmål om begge temaene jeg hadde trukket. jeg fikk vikingtiden (tema 1) og den kalde krigen (tema 2). Fikk 6, men det krevde en vanvittig innsats før eksamen
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #12 Skrevet 5. desember 2018 Er det noen som vet om man hovedsakelig pleier å få temaer fra vg3 eller om det er helt tilfeldig om man får vg3-temaer eller vg2-temaer? Anonymkode: 2307c...6ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå