Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte tar dere en øl/glass vin iløpet av uken? Hver dag? Jeg syns kjæresten min drikker litt for ofte, tar ofte en øl hver kveld. Er det for ofte? 

Anonymkode: 29e9b...59f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er ofte, men vil heller ikke kalle han en alkoholiker, en mellomting av ofte og alkoholiker kanskje.

• Liker 1
Skrevet

En øl er jo ingenting, og det er mindre usunt enn en brus pr. dag. Sjeldent jeg har alkohol i ukedagene, i såfall bare en øl eller to en sjelden gang.

• Liker 4
Gjest Alterego666
Skrevet

En øl er som kveldsmat. Pass gjerne på om forbruket eskalerer, men i seg selv er dette ikke noe problem. Har vært der i lange perioder selv, men ikke hatt noe problem med å slutte eller trappe ned.

Skrevet

Drikker sjelden/aldri i hverdagen.  Utenom sommer og ferier. 

Skrevet

Om man drikker 1 øl eller et glass vin til mat hver dag og aldri drikker seg full, så tenker jeg det er bedre enn de som drikker seg fulle. Tror det er høyere risiko at de som søker fylla blir alkoholikere, enn de som nyter alkohol til mat. I mange land er det helt normalt med alkohol til maten i hverdagen, og de samme landene har gjerne mindre alkoholikere og mindre alkoholproblem enn vi har her i Norge

Anonymkode: 1f461...ad3

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, æøå* skrev:

En øl er jo ingenting, og det er mindre usunt enn en brus pr. dag. Sjeldent jeg har alkohol i ukedagene, i såfall bare en øl eller to en sjelden gang.

Det er like mye kalorier i øl som i cola. 

• Liker 3
Skrevet

Vi kan fint ta en flere ganger i uka. Nå venter vi barn i januar, så blir nok mindre da. 

Anonymkode: 9d628...ea4

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Peonjenta skrev:

Men mye mindre sukker.

• Liker 2
Skrevet

To glass vin under normale omstendigheter om jeg ikke skal kjøre noe sted. Er vokst opp med, og har som kultur at mat og vin nytes sammen. Nå går jeg på smertestillende, så det blir ingenting. Blandet det en gang, og aldri mer. Da hallisunerte jeg, og selv om det var interessant, og morsomt, og overhodet ikke skremmende, så er det ikke noe som frister til gjentagelse. Gleder meg til middag og vin igjen, men går helt fint uten også. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men mye mindre sukker.

Spiller ingen rolle. Kalorier er kalorier.

• Liker 3
Skrevet

Ser forresten ikke problemet med å ta en øl pr kveld. Hva skal problemet være? 

• Liker 1
Skrevet

Drikker et par glass vin hver dag.

Anonymkode: 65517...1e9

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, Peonjenta said:

Spiller ingen rolle. Kalorier er kalorier.

Kalorier kommer i varierende sunnhetsgrad,

• Liker 3
Skrevet

Aldri

Skrevet

En øl hver kveld er jo ikke ett problem, man er ikke alkoholiker, eller fare for å bli det pga 1 øl hver dag. Blir det 2/3 så kan man begynne å tenke på problemer.

Selv liker jeg ikke alkohol, men stratosen min skal jeg ha hver dag.

Anonymkode: 62a3f...634

• Liker 2
Skrevet

Her varierer det. Jeg drikker sjeldent midt i uka, men samboer er ølbrygger og elsker å smake på nytt øl, så han kjøper seg ofte øl som passer til forskjellig mat osv for å eksperimentere, ikke for alkoholens skyld :) 

Anonymkode: 3b791...93c

Skrevet
33 minutter siden, Peonjenta skrev:

Øl har næring, brus har sukker.

Kalorier er heller ikke kalorier. Forskjell på å hive i seg en neve nøtter, enn rent sukker, f.eks.

• Liker 6
Skrevet

Ute på byen er vi ikke mer enn noen få ganger i året, drikke alkohol hjemme kan skje gjennomsnittlig 4 ganger i måneden. Da er det 1-2 øl/cider. 

En øl hver dag kan virke mye, men man blir jo ikke full av en øl. Får handle seg alkoholfri da så er det som å drikke brus eller lignende hver dag. 

Anonymkode: 4b73c...31e

Skrevet

ei øl hver dag er jo ikke noe stress.. Er det plutselig 2-3 øl hver dag så bør du vurdere å bekymre deg. 

Jeg drikker aldri i ukedagene. Skal jeg drikke øl uten å være ute på noe så drikker jeg kun én, max to. Samme med mannen min ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...