Gå til innhold

Skjønner ikke helt om hunden kan være med i kabinen på fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en cavalier som jeg skal ha med på fly om noen måneder. Hun er svært, svært liten for rasen (de fleste tror hun er valp) og jeg har hørt om andre cavaliereiere som har fått med hunden i kabinen. 

Jeg var innom dyrebutikken for å få hjelp nylig, tenkte det var lurt å finne et bur som er godkjent størrelse og å legge hunden i buret for å teste, og spørre de som jobber der om det ser ut som om hun har god nok plass, men det var lite hjelp å få av de som jobbet der... 

Hvordan kan jeg finne utav dette? ææææ :( vil ikke risikere å stå på flyplassen og få beskjed om at hun er for stor for buret. Hun går inn i de størrelsene bur som er anbefalt, men jeg aner ikke om hun står oppreist godt nok. Hun kan stå, snu seg og ligge men hun står en anelse krokbøyd med nakken når hun står oppreist (det er for øvrig bare rett over en times flytur). 

Anonymkode: e4334...bcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reiste med valp i fjor, den kunne ikke stå helt oppreist. Ved innsjekking tittet de bare inn i bagen og sa ok selv om valpen ikke sto oppreist. Så tror nok ikke det blir noe problem. Vi reiste med Norwegian, 55 min flytur.

Anonymkode: aef87...c8c

Skrevet

Hunden skal kunne stå oppreist, bevege seg rundt og legge seg ned. Mennskal du ha hunden i kabinen ercdet jo noe annet. Sjekk flyselskapet du reiser med. De kan svare på om hunden må i lasterommet eller i kabinen, og erda så klart forskjelli burstr. I kabinen trenger man ikke den typen transportbur som man må ha i lasterom.

Anonymkode: 47f28...c44

Skrevet

Regner med at kravene til hvor mye hunden kan bevege seg gjelder om den skal være i lasterommet. Skal den være i kabinen er det vel viktigere at buret får plass der og ikke er for stort. Jeg ville ringt flyselskapet og spurt, de har sikkert forskjellige regler og bare de kan gi deg et korrekt svar. Pass gjerne på å få svaret skriftlig også slik at du kan printe ut og ta med til flyplassen tilfelle de skulle finne på å si noe annet der.

Anonymkode: 54c4d...fb1

• Liker 5
Skrevet

I kabinen trenger hunden "kun" å kunne snu seg i bagen og ligge komfortabelt, trenger ikke kunne stå i full oppreist stilling.

Anonymkode: 6915d...c68

Skrevet

Hunden skal kunne stå og snu på seg selv om den er i kabinen. Jeg var og hentet en hundevalp for 2 år siden fra Gardermoen, valpen kunne akkurat stå i baggen, men det var litt trangt. Det var så vidt jeg fikk tatt hunden med i kabinen. Hvis du bruker en bag som går an å bøye på så kan bagen være litt større en målene som blir oppgitt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...