Gå til innhold

Hva er din livrett?

Anbefalte innlegg

Gjest Madeline
Skrevet

Alle har vel noe de liker bedre enn alt annet? Noe av det aller beste jeg kan få er komler ( også bl.a. kalt raspeballer) med kjøtt og bacon. Nam, nam.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Akkurat nå er det poteter... Er visst litt gravid om dagen, jeg.

Skrevet

Fra jeg var barn har komper med lettsaltet flesk inni vært livretten min...

Nå er jeg nok mer glad i snegler, blåskjell og annen sjømat...egentlig er nesten all mat livretten min, tror jeg!

Skrevet

Det er umulig å velge kun én favorittrett, det finnes jo så mye god mat der ute. Tandoori chicken, en god biff med tilbehør, hjemmelaget pizza, lammestek osv osv.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Faitas og fudue må være noe av det beste jeg spiser. Også pizzan de har på en italiensk retsturant på kypros.

Gjest LoisLane
Skrevet

Grøt. Ingen tvil.

Mye mat jeg elsker, men ingenting kommer opp mot grøt... :)

Skrevet

Enig i at dette selvsagt er et umulig spørsmål å svare på. Hvis jeg likevel skulle velge en middagsrett, så må det bli lammestek, tror jeg, selv om jeg antakelig spiser hundrevis av fiskemiddager mellom hver gang det er lammestek på menyen... :ler:

Lammesteken og det tilbehøret vi hadde i påsken ble forresten så utrolig godt at jeg tror det må være min offisielle livrett fra nå av :wink: :

Lammestek med rosmarin, salvie og hvitløk, grønn asparges, brokkoli, ovnsbakte tomater og en fløtegratinert blanding av poteter, pastinakk og sellerirot. Med rødvin - Rioja eller en kraftig Rhône - å drikke til.

Gjest Gjesta
Skrevet

DET er så mye! Men hjemmelaget pizza og taco blir jeg ALDRI lei av

Skrevet
DET er så mye! Men hjemmelaget pizza og taco blir jeg ALDRI lei av

Skriver under på den.

Skrevet

vegetar retten som mannen min innimellom disker opp med til meg :sikle: uten tvil - også hjemmelaget pizza og pasta :sikle:

Gjest Formosiss
Skrevet

Spaghetti a la Formosiss:

x-antall gram kjøttdeig,

en pakke fløte,

en boks tomatpure,

en stekepanne og en ovn.

Voila ;-)

Skrevet

Mye jeg synes er godt,men fajitas og tandoori chicken blir jeg aldri lei av

Gjest synseren
Skrevet

Skriver under på den.

Samme her.

Men komler er også veldig godt da :Nikke:

Skrevet

Må bli mammas hjemmelagede pizza det da... Nå har mannen min tatt over å lage den, vi har den hver fredag her hos oss også.

Skrevet

To retter jeg alltid går tilbake til er kylling, spaghetti og fløtesaus eller kylling, bretagne fløte saus og baguetter.

Er litt ensformig i matvanene mine. :oops:

Skrevet

Kylling har alltid vært min favoritt, siden jeg var liten.

Skrevet

Det er så mye som jeg synes er godt, men italiensk mat generelt scorer høyt. Fajitas er heller ikke å forakte.

Skrevet

Min favoritt er en indisk vegetarrett som heter "Palak Paneer". Kjempegodt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...