Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #1 Del Skrevet 30. mars 2005 Min mann og jeg vurderer å kjøpe hus, men har tilsammen kun 30 000,- i egenkapital! Vår samlede brutto årsinntekt er ca 700 000,- og begge har fast jobb. Hvor dyrt kan vi tørre å kjøpe? Ser for meg en leilighet/lite hus på rundt 2 millioner kroner. Urealistisk? Har ikke vært i kontakt med banken ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. mars 2005 #2 Del Skrevet 30. mars 2005 Tommelfingerregelen er at dere får låne ca 2.5 ganger inntekten, alle lån (studielån, billån, forbrukslån osv osv) iberegnet. Men som regel får dere ikke låne mer enn 80-90% uten ekstra sikkerhet. (f.eks fast eiendom som ikke er belånt, eller kausjonist) Ta et møte med banken og hør hva de har å si. Det hender de tøyer reglene litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 30. mars 2005 #3 Del Skrevet 30. mars 2005 Det beste er nok å snakke med banken, ja. Med ekstra sikkerhet får dere nok låne mer enn 90 prosent. I alle fall så lenge betjeningsevnen er god. Og med 700 000 kroner i samlet årsinntekt vil jeg jo tro at dere kan betjene et relativt høyt lån til tross for mangelen på egenkapital. Ulempa er så klart at dere ikke vil få de beste rentebetingelsene. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 30. mars 2005 #4 Del Skrevet 30. mars 2005 vi har kjøpt hus til 1,7mill, ingen egenkapital. dnb nor har førstehjemslån til bra rente. har samlet inntekt på ca 600tusen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #5 Del Skrevet 1. april 2005 Og hvordan i all verden greier dere å bare ha 30.000 kroner i egenkapital hvis begge er i jobb og dere i dag ikke har utgifter til boliglån? Lønner seg å spare litt og ikke bruke opp alt man har.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2005 #6 Del Skrevet 2. april 2005 Vi har samme inntekt som dere og hadde 0 i egenkapital. Vi lånte hele summen av banken. Vi lånte 1.2 mill. Var ikke krav om sikkerhet utenom. Dem ser jo på kundeforhold, hvordan inntekt er, sparing osv... Tror mange er reddd for banken. Dere får sikkert lån vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 3. april 2005 #7 Del Skrevet 3. april 2005 Hvis dere skal ha et lån på ca 2 millioner må dere vel regne med å betale ca 10 -12 000 i månedlige renter og avdrag (er ikke sikker på eksakt sum). Dersom dere har utleieutgifter som er lavere enn dette kan dere allerede nå begynne å spare hver måned. (Hvis dere har si 6000 i husleie må dere altså spare 6000 hver måned). Da vil jo egenkapitalen doble seg på under 1/2 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå