Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg bruker sminkefjerner fra Nivea for øyne (den blå på flaske). Har slitt en stund med såre og røde øyne, og gikk uten sminke en stund. Ble mye bedre, men så fort jeg brukte sminkefjerneren om kvelden ble jeg sår i øynene umiddelbart. Jeg bruker linser.

Er det noen her som har sensitive øyne som kan anbefale en god sminkefjerner for øyne? For å fjerne mascara, øyenskygge etc. I ansiktet bruker jeg kun vann. Har veldig sensitiv hud også.

Takk!

Anonymkode: 8810a...c29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at det ikke er sminken du reagerer på?

Anonymkode: c469f...bd6

Skrevet

Prøv L’Oréal sin for vannfast, eller lancome sin, og ikke bruk first price pads. 

Anonymkode: cd5b1...b39

Skrevet

Neutral skal ha sminkefjerner i sitt sortiment, den er uten alt det sedvanlige folk reagerer på.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker olivenolje og det fungerer veldig bra så lenge mascaraen er lett å fjerne 

Anonymkode: 7e296...ea4

Skrevet

på normal kan man kjøpe bioderma sensibio h2o (den med rosa kork). den er noe av de mest skånsome jeg vet om som funker utrolig bra. den har fått kult status  for en grunn for å si det slik. 

Skrevet

Eucerin sin er mild. Fåes på apotek. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker linser.

Forøvrig må jeg nevne at om du bruker linser så skal du aller aller helst styre unna alt som er vannfast av kosmetikk da det kan skape problemer.

Skrevet

Må du bruke sminke som sitter så godt at du trenger sminkefjerner da? Jeg bruker bare vanlig ansiktssåpe til å vaske bort vanlig maskara som ikke er vannfast, concealer og noen ganger øyenskygge. Bruker en sjelden gang eyeliner over øynene. Får det av, men skjønner at det kan være litt slit på daglig basis. 

Anonymkode: d58ed...458

• Liker 1
Gjest studentmammaen
Skrevet

Cocosa er tingen! For ansikt og øyne!!

Skrevet

Micellar-vann! Guds gave til sminke på øyene hver dag.

Skrevet
3 timer siden, studentmammaen skrev:

Cocosa er tingen! For ansikt og øyne!!

Har du link?

3 timer siden, Badesåpe skrev:

Micellar-vann! Guds gave til sminke på øyene hver dag.

Hva er det? Link?

Må bare nevne at jeg bruker kun mascara, som ikke er vannfast. Det er drepen for mine øyner å ta vekk vannfast sminke, så det bruker jeg aldri. Skal jeg på fest bruker jeg øyenskygge og sånn, men til hverdags går det kun i mascara.

Jeg vet at det ikke er mascaraen som gjør det da jeg blir sår kun når jeg skal fjerne sminken om kvelden. Er ofte veldig sår i øynene dagen etterpå også hvis jeg har brukt sminkefjerner kvelden før. Ligger jeg med mascara over natten er det ikke noe problem.

3 timer siden, Raptuza skrev:

avene.png

Denne er prøvd, men fungerer heller ikke.

Skrevet

Tåler heller ikke Nivea sin, den er helt grusom!

denne er gull, er så mild at jeg merker ingenting: 

AD349BB4-CA9B-4A7E-B6B4-F1667383067B.jpeg

Anonymkode: b9ddf...174

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må du bruke sminke som sitter så godt at du trenger sminkefjerner da? Jeg bruker bare vanlig ansiktssåpe til å vaske bort vanlig maskara som ikke er vannfast, concealer og noen ganger øyenskygge. Bruker en sjelden gang eyeliner over øynene. Får det av, men skjønner at det kan være litt slit på daglig basis. 

Anonymkode: d58ed...458

Ansiktsåpe på øynene?  Det må vel svi noe forferdelig.

Skrevet

Vanlig ansiktsrens  tror jeg hun mente, det funker hvertfall gull her. Skyller først med varmt vann, har på såpe fra exuviance og så skyller igjen, er det fremdeles noe sminke igjen så tar jeg litt olje eller krem på en bomullspad og drar forsiktig over øyelokket. Jeg tåler heller ingen form for sminkefjerner, hverken på flaske eller servietter. 

Gjest studentmammaen
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du link?

Hva er det? Link?

Må bare nevne at jeg bruker kun mascara, som ikke er vannfast. Det er drepen for mine øyner å ta vekk vannfast sminke, så det bruker jeg aldri. Skal jeg på fest bruker jeg øyenskygge og sånn, men til hverdags går det kun i mascara.

Jeg vet at det ikke er mascaraen som gjør det da jeg blir sår kun når jeg skal fjerne sminken om kvelden. Er ofte veldig sår i øynene dagen etterpå også hvis jeg har brukt sminkefjerner kvelden før. Ligger jeg med mascara over natten er det ikke noe problem.

Denne er prøvd, men fungerer heller ikke.

Cocosa har de på aller fleste butikker, både dagligvarer , helsekost og apotek. Det er ren økologisk kokosolje. 

Skrevet

Jeg liker Simple sin, men den er oljefri og ikke så godt på vannfaste saker for å være ærlig. Men den er mild.

Jeg kan svi når jeg får selve sminken i øynene, man står jo og gnir en blanding av sminke og fjerner inn etterhvert. Så sminken samt teknikken for å fjerne spiller også inn. Husk å skifte på mascara og øyenskygger etc, de blir fort bakteriebomber.

Har en tubemascara (eller er det fibermascara det heter?) hvor man bare tar varmt vann på vippene og drar av mascaraen, det er veldig skånsomt. Så bruker du bare q-tips og fjerner forsiktig det du har på øyelokk.

Anonymkode: d8b33...d1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...