AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #1 Skrevet 4. desember 2018 Hei! Jeg bruker sminkefjerner fra Nivea for øyne (den blå på flaske). Har slitt en stund med såre og røde øyne, og gikk uten sminke en stund. Ble mye bedre, men så fort jeg brukte sminkefjerneren om kvelden ble jeg sår i øynene umiddelbart. Jeg bruker linser. Er det noen her som har sensitive øyne som kan anbefale en god sminkefjerner for øyne? For å fjerne mascara, øyenskygge etc. I ansiktet bruker jeg kun vann. Har veldig sensitiv hud også. Takk! Anonymkode: 8810a...c29
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #2 Skrevet 4. desember 2018 Sikker på at det ikke er sminken du reagerer på? Anonymkode: c469f...bd6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #3 Skrevet 4. desember 2018 Prøv L’Oréal sin for vannfast, eller lancome sin, og ikke bruk first price pads. Anonymkode: cd5b1...b39
Emmelise Skrevet 4. desember 2018 #4 Skrevet 4. desember 2018 Neutral skal ha sminkefjerner i sitt sortiment, den er uten alt det sedvanlige folk reagerer på. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #5 Skrevet 4. desember 2018 Jeg bruker olivenolje og det fungerer veldig bra så lenge mascaraen er lett å fjerne Anonymkode: 7e296...ea4
Mii Skrevet 4. desember 2018 #6 Skrevet 4. desember 2018 på normal kan man kjøpe bioderma sensibio h2o (den med rosa kork). den er noe av de mest skånsome jeg vet om som funker utrolig bra. den har fått kult status for en grunn for å si det slik.
Djungelvrål Skrevet 4. desember 2018 #7 Skrevet 4. desember 2018 Eucerin sin er mild. Fåes på apotek.
Emmelise Skrevet 4. desember 2018 #8 Skrevet 4. desember 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker linser. Anonymkode: 8810a...c29 Forøvrig må jeg nevne at om du bruker linser så skal du aller aller helst styre unna alt som er vannfast av kosmetikk da det kan skape problemer.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #9 Skrevet 4. desember 2018 Kutt ut både sminken og sminkefjerneren før du ender opp som henne : https://www.nrk.no/hordaland/birgitte-blei-alvorleg-sjuk-av-ny-type-allergi-1.12392674 Anonymkode: 9f313...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #10 Skrevet 4. desember 2018 Må du bruke sminke som sitter så godt at du trenger sminkefjerner da? Jeg bruker bare vanlig ansiktssåpe til å vaske bort vanlig maskara som ikke er vannfast, concealer og noen ganger øyenskygge. Bruker en sjelden gang eyeliner over øynene. Får det av, men skjønner at det kan være litt slit på daglig basis. Anonymkode: d58ed...458 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #11 Skrevet 4. desember 2018 Jeg bruker rens med sminkefjerner fra origins. Veldig god for sensitiv hud siden alt fra origins inneholder bare naturlige produkt og jeg synes den fjerner sminken fort. https://www.kicks.no/origins/hudpleie/rens/dr.-weil-face-cleanser Anonymkode: 16478...84b
Gjest studentmammaen Skrevet 4. desember 2018 #12 Skrevet 4. desember 2018 Cocosa er tingen! For ansikt og øyne!!
Badesåpe Skrevet 4. desember 2018 #13 Skrevet 4. desember 2018 Micellar-vann! Guds gave til sminke på øyene hver dag.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #15 Skrevet 4. desember 2018 3 timer siden, studentmammaen skrev: Cocosa er tingen! For ansikt og øyne!! Har du link? 3 timer siden, Badesåpe skrev: Micellar-vann! Guds gave til sminke på øyene hver dag. Hva er det? Link? Må bare nevne at jeg bruker kun mascara, som ikke er vannfast. Det er drepen for mine øyner å ta vekk vannfast sminke, så det bruker jeg aldri. Skal jeg på fest bruker jeg øyenskygge og sånn, men til hverdags går det kun i mascara. Jeg vet at det ikke er mascaraen som gjør det da jeg blir sår kun når jeg skal fjerne sminken om kvelden. Er ofte veldig sår i øynene dagen etterpå også hvis jeg har brukt sminkefjerner kvelden før. Ligger jeg med mascara over natten er det ikke noe problem. 3 timer siden, Raptuza skrev: Denne er prøvd, men fungerer heller ikke. Anonymkode: 8810a...c29
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #16 Skrevet 4. desember 2018 Tåler heller ikke Nivea sin, den er helt grusom! denne er gull, er så mild at jeg merker ingenting: Anonymkode: b9ddf...174
Djungelvrål Skrevet 5. desember 2018 #17 Skrevet 5. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Må du bruke sminke som sitter så godt at du trenger sminkefjerner da? Jeg bruker bare vanlig ansiktssåpe til å vaske bort vanlig maskara som ikke er vannfast, concealer og noen ganger øyenskygge. Bruker en sjelden gang eyeliner over øynene. Får det av, men skjønner at det kan være litt slit på daglig basis. Anonymkode: d58ed...458 Ansiktsåpe på øynene? Det må vel svi noe forferdelig.
Blingblingtahei Skrevet 5. desember 2018 #18 Skrevet 5. desember 2018 Vanlig ansiktsrens tror jeg hun mente, det funker hvertfall gull her. Skyller først med varmt vann, har på såpe fra exuviance og så skyller igjen, er det fremdeles noe sminke igjen så tar jeg litt olje eller krem på en bomullspad og drar forsiktig over øyelokket. Jeg tåler heller ingen form for sminkefjerner, hverken på flaske eller servietter.
Gjest studentmammaen Skrevet 5. desember 2018 #19 Skrevet 5. desember 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du link? Hva er det? Link? Må bare nevne at jeg bruker kun mascara, som ikke er vannfast. Det er drepen for mine øyner å ta vekk vannfast sminke, så det bruker jeg aldri. Skal jeg på fest bruker jeg øyenskygge og sånn, men til hverdags går det kun i mascara. Jeg vet at det ikke er mascaraen som gjør det da jeg blir sår kun når jeg skal fjerne sminken om kvelden. Er ofte veldig sår i øynene dagen etterpå også hvis jeg har brukt sminkefjerner kvelden før. Ligger jeg med mascara over natten er det ikke noe problem. Denne er prøvd, men fungerer heller ikke. Anonymkode: 8810a...c29 Cocosa har de på aller fleste butikker, både dagligvarer , helsekost og apotek. Det er ren økologisk kokosolje.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #20 Skrevet 5. desember 2018 Jeg liker Simple sin, men den er oljefri og ikke så godt på vannfaste saker for å være ærlig. Men den er mild. Jeg kan svi når jeg får selve sminken i øynene, man står jo og gnir en blanding av sminke og fjerner inn etterhvert. Så sminken samt teknikken for å fjerne spiller også inn. Husk å skifte på mascara og øyenskygger etc, de blir fort bakteriebomber. Har en tubemascara (eller er det fibermascara det heter?) hvor man bare tar varmt vann på vippene og drar av mascaraen, det er veldig skånsomt. Så bruker du bare q-tips og fjerner forsiktig det du har på øyelokk. Anonymkode: d8b33...d1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå