AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #1 Skrevet 4. desember 2018 Jeg kan ikke fordra svigermor.. Sånn på familieselskap en og annen søndag går bra, men nå er det jul. Svigermor ødelegger julen for meg. Da kommer hun valsende inn med hunden sin, setter seg ned med fjernkontrollen og skal bli servert hele kvelden.. Hun pirker på renhold, barneoppdragelse, treningsvaner. Hun er bedre enn alle andre - og alt skal handle om hun og hunden hennes. Barna bryr hun seg ikke noe om, så lenge de er stille nok så hun hører tvn og ikke plager hunden hennes. I frykt for å måtte tilbringe julaften sammen med hun, så maser jeg på samboer om å reise bort. Han har dårlig samvittighet for sine foreldre som da blir alene de to og ønsker ikke det. Men jeg har ikke hjerte til å fortelle min samboer at jeg ikke ønsker å feire jul med hans mor.. Det kommer uansett til å bli en krangel av det.. Men jeg kan jo ikke la dette monsteret av en bestemor få ødelegge julen for oss år på år?? Hvordan si det på penest mulig måte? Anonymkode: 77482...22b
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #2 Skrevet 4. desember 2018 Bla, bla, bla..... Anonymkode: 5a488...ce0 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #3 Skrevet 4. desember 2018 Dårlig gjort om ungene plager hunden da. Det skjønner jeg godt at hun reagerer på. Anonymkode: d96b5...b9b 7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #4 Skrevet 4. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dårlig gjort om ungene plager hunden da. Det skjønner jeg godt at hun reagerer på. Anonymkode: d96b5...b9b Plage = klappe, leke, kose.. Alt som gjør at hunden hopper ned fra bestemors fang Anonymkode: 77482...22b
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #5 Skrevet 4. desember 2018 ......og alle klager på svigermor......bare vent, kanskje disse som klager på svigermor blir den svigermora selv en dag..... Anonymkode: d5464...ef6 9
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6 Skrevet 4. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: ......og alle klager på svigermor......bare vent, kanskje disse som klager på svigermor blir den svigermora selv en dag..... Anonymkode: d5464...ef6 Sånn helt ærlig.. Hadde du likt en person som kom inn slik i ditt hjem??? Bare slengte seg på sofaen, tok over fjernkontrollen og forventet å bli servert?? Samt legge seg borti alt hjemme hos deg og ikke interessere seg for de som bor der?? Anonymkode: 77482...22b 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #7 Skrevet 4. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: ......og alle klager på svigermor......bare vent, kanskje disse som klager på svigermor blir den svigermora selv en dag..... Anonymkode: d5464...ef6 Om man oppfører seg som folk så blir man ikke klaget på. Man er ansvarlig for sin egen oppførsel så det gir ingen mening at man automatisk blir som sin svigermor når den tiden kommer. Min svigermor er fantastisk. Det er ikke veldig personlig kjemi mellom oss, vi er ikke kjempekompatible personlighetsmessig, så det er ikke slik at vi bare har vært heldige sånn sett. Men vi respekterer hverandre og har en hyggelig tone. Hun har veldig høy standard på husarbeid og et tradisjonelt kjønnsrollemønster i sitt hjem, men hverken kommenterer eller kritiserer når hennes sønn og jeg gjør ting annerledes. De er engasjerte i barnebarna sine og tar sine "cues" fra oss om hva slags barneoppdragelse vi vil ha - de har kanskje sine meninger og ville gjort ting annerledes, men holder det eventuelt for seg selv. TS sin svigermor høres ut som en ufordragelig gjest. Familie eller ei så bør man klare å oppføre seg på besøk hos andre. Til TS så ville jeg enten ha tatt opp det jeg synes er vanskelig med julefeiringen, veldig konkret på selve problemene og ikke på henne som person, for eksempel "jeg liker ikke at barna blir kjeftet på fordi Svigermor ikke hører TV-en når de leker vanlig. Det er jul og da synes jeg de skal kunne få kose seg de også og ikke gå på eggeskall hele tiden". Generell pirking bør du øve på å ikke høre, om hun bare snakker om seg selv får hun bare gjøre det, du trenger ikke delta. Samme med at hun skal bli servert hele tiden, bare ignorer det, si du er opptatt og om din mann synes det er viktig får han ta seg av det. Hun er som hun er, og det kan ikke samboeren din løse uansett, og sannsynligvis vil han ta det dårlig om du begynner å kritisere moren hans om disse tingene. Kan dere avtale at hans foreldre bare kommer annenhver jul? Anonymkode: cfd36...5c2 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #8 Skrevet 4. desember 2018 Hva med å kjøpe en sydentur som julegave til svigers? Sånn fra23-31.desember.. og tilby hundepass eller kennel? Anonymkode: 56b18...e5f 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #9 Skrevet 4. desember 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Plage = klappe, leke, kose.. Alt som gjør at hunden hopper ned fra bestemors fang Anonymkode: 77482...22b Ok. Skjønner problemet her,for har selv en sånn type svigerforelder. H*n kritiserer ikke,men sitter plantet i sofaen og forventer oppvartning og aktiviserende. Med små barn i huset er det slitsomt i lengden. Er vel ikke så enkelt å unngå dette julebesøket helt,så prøv kanskje heller å gjøre det kortest mulig? Og legg inn aktiviteter som gjør at dere og svigermor, må ut av huset. Er hun en sofagris misliker hun kanskje den type aktivisering så sterkt at hun drar hjem tidligere.Og ikke minst:planlegg jul et annet sted neste år. Ville ikke sagt til mannen at jeg misliker moren hans,hvis du vet det blir krangling ut av det. Bedre å prøve å begrense besøkstiden og unngå henne. Hvorfor kan ikke svigers være alene? Er din mann enebarn? Anonymkode: d96b5...b9b 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #10 Skrevet 4. desember 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn helt ærlig.. Hadde du likt en person som kom inn slik i ditt hjem??? Bare slengte seg på sofaen, tok over fjernkontrollen og forventet å bli servert?? Samt legge seg borti alt hjemme hos deg og ikke interessere seg for de som bor der?? Anonymkode: 77482...22b Jeg forventer faktisk at mine gjester slenger seg i sofaen og tar over fjernkontrollen, det er det som kalles å føle seg som hjemme, og er det noe jeg har lyst til å se, så sier jeg det. . Å servere gjestene mine er da ikke noe problem. Om du trenger hjelp så må du jo bare spørre, det verste svaret du kan få er "nei". Så går det faktisk an å si ifra til vedkommende at alt ikke er greit. Kommunikasjon er en bra ting!! og all kritikk er ikke negativ kritikk. Det går an å snakke med vedkommende svigermor på en hyggelig måte og som gjør ar hun hører etter hva du synes. Anonymkode: d5464...ef6 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #11 Skrevet 4. desember 2018 Monster? Er vel du som er monsteret her.. PS: Enig med Anonymkode: d5464...ef6! Du er vel voksen nok til å prate med henne selv, om det er noe som irriterer deg? Anonymkode: 2960b...253 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #12 Skrevet 4. desember 2018 Dette er snakk om julaften. Ikke ett hvilket som helst julebesøk i julen... Anonymkode: 77482...22b
Gjest BearMama Skrevet 4. desember 2018 #13 Skrevet 4. desember 2018 Hadde satt henne på plass jeg da. Bedt henne hjelpe til og bidra. Og om hun hadde klaget på noe så hadde jeg bedt henne respektere mitt hjem og mine regler. Hun er hjertelig velkommen, men hun får faen med oppføre seg ordentlig.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #14 Skrevet 4. desember 2018 Du MÅ ikke godta denne oppførselen. Om min svigermor hadde gjort sånn, hadde hun fått passet sitt påskrevet, for å si det slik. Jeg godtar ikke dritt dratt inn i MITT hjem. Hun hadde fått beskjed om å skjerpe seg, godta ting eller komme seg ut. To valg, enkelt valg om man vil være med familien. Få deg ryggrad og sett henne på plass! Anonymkode: 26fe3...ff4 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #15 Skrevet 4. desember 2018 Gleder meg til alle svigermorhateres egne svigerdøtre skal skrive her om dere om noen år. Da får vi se om ikke pipa får en annen låt. Anonymkode: 7eb95...b69 3
Gjest BearMama Skrevet 4. desember 2018 #16 Skrevet 4. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gleder meg til alle svigermorhateres egne svigerdøtre skal skrive her om dere om noen år. Da får vi se om ikke pipa får en annen låt. Anonymkode: 7eb95...b69 Hadde jeg fått en svigerdatter så hadde jeg ikke blitt som en sjalu eiesyk bitch som mener at ingen er god nok for lillegullgutten til mamma som behandler moren til mine fremtidige barnebarn som søppel.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #17 Skrevet 4. desember 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke fordra svigermor.. Sånn på familieselskap en og annen søndag går bra, men nå er det jul. Svigermor ødelegger julen for meg. Da kommer hun valsende inn med hunden sin, setter seg ned med fjernkontrollen og skal bli servert hele kvelden.. Hun pirker på renhold, barneoppdragelse, treningsvaner. Hun er bedre enn alle andre - og alt skal handle om hun og hunden hennes. Barna bryr hun seg ikke noe om, så lenge de er stille nok så hun hører tvn og ikke plager hunden hennes. I frykt for å måtte tilbringe julaften sammen med hun, så maser jeg på samboer om å reise bort. Han har dårlig samvittighet for sine foreldre som da blir alene de to og ønsker ikke det. Men jeg har ikke hjerte til å fortelle min samboer at jeg ikke ønsker å feire jul med hans mor.. Det kommer uansett til å bli en krangel av det.. Men jeg kan jo ikke la dette monsteret av en bestemor få ødelegge julen for oss år på år?? Hvordan si det på penest mulig måte? Anonymkode: 77482...22b Det er jo ikke som om alle andre må feire med familie de ikke liker.... De fleste av oss må det og gjør det. Man reiser ikke bort og lar folk være alene bare fordi man ikke trives. Det er så få dager det handler om at her må du bare bite tennene sammen og gjør det beste ut av det. Anonymkode: 93a10...b33 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #18 Skrevet 4. desember 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg forventer faktisk at mine gjester slenger seg i sofaen og tar over fjernkontrollen, det er det som kalles å føle seg som hjemme, og er det noe jeg har lyst til å se, så sier jeg det. . Å servere gjestene mine er da ikke noe problem. Om du trenger hjelp så må du jo bare spørre, det verste svaret du kan få er "nei". Så går det faktisk an å si ifra til vedkommende at alt ikke er greit. Kommunikasjon er en bra ting!! og all kritikk er ikke negativ kritikk. Det går an å snakke med vedkommende svigermor på en hyggelig måte og som gjør ar hun hører etter hva du synes. Anonymkode: d5464...ef6 Det finnes en mellomting. Min tidligere svigermor var akkurat som TS sin. Og det er faktisk veldig slitsomt å ha noen boende i huset ditt som har på TV hele dagen og ikke fungerer sosialt. Den siste julen jeg eks var sammen ommøblerte hun stua vår da vi var på jobb. Møbleringen vår passet ikke hennes preferanse i forhold til sollys/TV. Anonymkode: a554a...3bd
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #19 Skrevet 4. desember 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Gleder meg til alle svigermorhateres egne svigerdøtre skal skrive her om dere om noen år. Da får vi se om ikke pipa får en annen låt. Anonymkode: 7eb95...b69 Det gleder jeg meg til å 😁 Forumet blir dynga ned med frustrerte svigermødre 😂😂😂 Også må vi huske på at dagens svigerdøtres ser svigermødre gjennom svigermorbrillene, og at det er en svært liten del av det som stemmer. Anonymkode: 5a488...ce0 1
Gjest Xylo Skrevet 6. desember 2018 #20 Skrevet 6. desember 2018 Herregud, for ei svigermor.. hadde å blitt forbanna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå