Gå til innhold

Shabby farge

Anbefalte innlegg

Gjest Sarasol
Skrevet

Har noen tips om en fin kremhvit farge til å male panel med? Vil ha en farge som ikke er hvit, men heller ikke beige. Har en noe shabby stil, og fargene ellers i huset er lys toscana og egghvit.

Takknemmelig for tips :)

Videoannonse
Annonse
Gjest onyx, i.i.
Skrevet

Hm, går ut fra at du vil ha en hvitfarge i den varme skalaen da? Har jotun lady fargekart her og i Luftserien har de jo ulike nyanser av lyse farger. Liker godt den kalt Chi, som ser ut som den er hakket lysere enn egghvit. En annen farge som ser flott ut er Letthet.

Har selv malt panel nettopp og valgte en veldig lys blekgrønn, nesten hvit, farge. Ble utrolig flott på veggen og gav rommet et nostalgisk preg. Tror nok en slik farge passer godt inn i en shabby stil.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for tipset! Ja, det er en varm farge jeg er ute etter, og nostalgi er meg i et nøtteskall... Skal få tak i det fargekartet.

Gjest gjest1
Skrevet

Fargekart er til god hjelp, men jeg fant ikke "min" farge der. Faktisk endte jeg opp med å blande den fargen jeg ville ha med akrylfarger og ta prøven med til malebutikken. Noen butikker har scanner, men jeg fant faktisk min nyanse i en tykk bunke fargeblader...

Lykke til med fargejakten:)

• 2 uker senere...
Gjest synseren
Skrevet
Har noen tips om en fin kremhvit farge til å male panel med? Vil ha en farge som ikke er hvit, men heller ikke beige. Har en noe shabby stil, og fargene ellers i huset er lys toscana og egghvit.

Takknemmelig for tips :)

Forstår ikke helt hva du mener med at du har en noe shabby stil. Synes fargene du har valgt er nydelige. :klø:

Skrevet

Jeg liker godt fargen Magnolia! Den er varm og "hvit" på en gang.

Lykke til! :)

Skrevet

Forstår ikke helt hva du mener med at du har en noe shabby stil. Synes fargene du har valgt er nydelige. :klø:

Jeg går ut i fra at hun mener shabby chic som er en populær interiørstil, en slags motpol til minimalismen.

Gjest synseren
Skrevet

Takk da har jeg lært noe nytt av deg idag Hilli!! :bukke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...