Gå til innhold

Barnebursdager på lekeland ol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, pølser og hjemmebursdag holder i massevis!!! Er de foreldrene som tror noe annet som lager disse kravene og forventingene. 

Her jeg bor, så er det vanlig med hjemmebursdag. Noe alle elsker. Vi gjør ikle mye ut av det, og går ofte 2 sammen å feirer.  De få som velger lekeland er de som er redd for at ungen skal falle utenfor og ikke orker å styre med bursdag Selv. 

Anonymkode: dd026...124

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner meg ikke igjen i dette. De fleste her har hjemmebursdag, og det er stor stas. De som har bursdag andre steder enn hjemme er de som bor veldig trangt, er midt i oppussing eller av andre grunner ikke kan bruke hjemmet til selskap. Men selv da er det mer vanlig å leie lokale og ordne til selv, eller ha utebursdag, enn å ha det på lekeland o.l.

Anonymkode: 346a1...31d

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De få som velger lekeland er de som er redd for at ungen skal falle utenfor og ikke orker å styre med bursdag Selv. 

Anonymkode: dd026...124

Du tenker på Leos nå, eller snakker du om andre ting som trampolineparker, svømmehaller, go-cart, kino, osv?

Anonymkode: f81ee...dd0

Skrevet

Her hos oss der det få som har hjemmebursdag. Det lar seg rett og slett ikke gjøre, pga føringer fra skolen.

Skolen "vår" er en baseskole. Det er 60 elever på trinnet, som av og til er delt inn i mindre grupper, men ikke noe fast. De har fargegrupper (rød, blå, gul) i noen sammenhenger, bærgrupper (jordbær, blåbær etc) i andre sammenhenger. I tillegg har de inndelingen A, B, C og D. Det er ingen faste små enheter som de gammeldagse "klassene" da jeg gikk på skolen.

Det er veldig viktig at ingen blir holdt utenfor. Vi har hatt egne foreldremøter om bursdagsfeiringer på skolen. Man må invitere alle, eller alle guttene, eller alle jentene.

Her feires dermed bursdager på lekeland, på trampolinepark, gymsaler eller svømmebasseng. Det blir ikke noe bro bro brille eller hviskeleken, dessverre. Det er kjempedyrt å arrangere bursdager, og stress ikke minst. Barna vet knapt hvem de er i bursdag hos, og alt er veldig upersonlig.

Jeg gleder meg til barna er så store at det går an å droppe klassebursdagene, og heller invitere med seg et par nære venner hjem.

Anonymkode: d0450...18a

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Her hos oss der det få som har hjemmebursdag. Det lar seg rett og slett ikke gjøre, pga føringer fra skolen.

Skolen "vår" er en baseskole. Det er 60 elever på trinnet, som av og til er delt inn i mindre grupper, men ikke noe fast. De har fargegrupper (rød, blå, gul) i noen sammenhenger, bærgrupper (jordbær, blåbær etc) i andre sammenhenger. I tillegg har de inndelingen A, B, C og D. Det er ingen faste små enheter som de gammeldagse "klassene" da jeg gikk på skolen.

Det er veldig viktig at ingen blir holdt utenfor. Vi har hatt egne foreldremøter om bursdagsfeiringer på skolen. Man må invitere alle, eller alle guttene, eller alle jentene.

Her feires dermed bursdager på lekeland, på trampolinepark, gymsaler eller svømmebasseng. Det blir ikke noe bro bro brille eller hviskeleken, dessverre. Det er kjempedyrt å arrangere bursdager, og stress ikke minst. Barna vet knapt hvem de er i bursdag hos, og alt er veldig upersonlig.

Jeg gleder meg til barna er så store at det går an å droppe klassebursdagene, og heller invitere med seg et par nære venner hjem.

Det er helt vanvittig. Her er de også 60 elever på trinnet, men de er delt inn i 4 klasser. Kjenner jeg synes det er veldig greit. :) Det eneste som er litt synd er at de er 10 jenter og 5 gutter i min sønns klasse, og jentene inviterer ofte bare hverandre, så det blir få selskaper på guttene. Men heller det enn dette som du beskriver altså. 😛

Anonymkode: 346a1...31d

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle kan vel umulig ha råd til å ha oppimot 60 barn på lekeland? Det må jo være hinsides dyrt! 

Jeg er for at alle må inviteres for å unngå utestengning av noen få barn, men jeg synes skolen burde legge opp til mindre grupper av noe slag slik at man har en sjanse som forelder. 

Ts

Anonymkode: 1a530...016

• Liker 11
Skrevet

Her hos oss er dette veldig vanlig, dessverre, og jeg kjenner meg igjen i artikkelen. Både for snart 6-åringen som går i barnehagen, og for 7-åringen som går i andre klasse. Tror de har vært i én hjemmebursdag det siste året, liksom. 

Vi holder igjen når det gjelder slike bursdager. Jeg synes Leos (som er klassikeren her), er fryktelig upersonlig og ukoselig, og tar gladelig en dag med ekstra stress og påfølgende vasking enn noen timer der. 

For vår del er det ikke snakk om plassmangel ihvertfall, siden minsten bare har 7 stk på gruppa si (2 jenter og 5 gutter, alle inviterer alle), og eldste har 10 jenter i klassen. 

Jeg kjenner forøvrig ikke på presset fra andre foreldre - jeg driter i at jeg er hun bitch-mammaen, men jeg må innrømme jeg bekymrer meg litt for om ungene faller utenfor på grunn av dette. Så jeg er veldig glad for at i det minste jeg og mammaen til minstens bestis er på samme bølgelengde. De har bursdag to dager på rad, og feirer som regel sammen. Hjemme hos oss denne gangen, i fjor var det hos dem. ;) 

Skrevet

Vi har alltid hatt "hjemmebursdag" og vært fornøyde med det, men nå har de fleste begynt å ha bursdager på lekeland, trampolineparker osv. Så neste år når så må vi kanskje følge strømmen vi og...hvis han vil ha bursdag et annet sted så har vi det. Han blir jo 8 neste år så er fornøyd med at vi har klart å holde det hjemme såpass lenge iallfall. :) 

Skrevet

Vi som ikke har plass til å ha barnebursdagene hjemme - kan vi få lov til å velge hvordan vi vil feire dem? Kanskje det er vår måte å «kompensere» for at vi bor i liten leilighet? Fei for deres egen dør før dere kritiserer andre uten å ha vært i deres sko. 

Anonymkode: f4aea...3d5

• Liker 8
Skrevet

Vi har ikke plass til så mange barn hjemme, så vi velger å ha det på ett lite lekeland i stedet

• Liker 2
Skrevet

Vi har ikke plass til 16 unger ++. Vi bor i et typisk blokkområde, så vi er ikke de eneste som sliter med dårlig plass og da velger man seg andre løsninger for å få til ting. 

• Liker 1
Skrevet

Mine barn har vært i mange hjemmebursdager, mange lekeland, rush, minigolf, tennis, parken, bowling, restaurant(!), menighetshuset, barnehagen, megazone, bakgårder. Det er ikke noe press om det ene eller andre, barna syns jo cageball eller Freia er gøy første gang, men de har aldri rynka på nesen av hjemmebursdager, verken egne eller andres. Lekeland er jo enkelt, og dyrt. Det er ikke noe KRAV, verken fra foreldre eller barn. Selv har vi hatt 6 av 7 bursdager hjemme/ute, og den ene gangen på lekeland var jammen den desidert enkleste.

Anonymkode: 0bb15...396

• Liker 2
Skrevet

Her hadde 9 av 11 gutter bursdagen på enten leos lekeland eller bowling.Vi var en av de som ikke hadde det på Leos lekeland,jeg ønsker ikke en så upersonlig bursdag!

Anonymkode: b190c...cff

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Minlillelykke skrev:

Vi har ikke plass til så mange barn hjemme, så vi velger å ha det på ett lite lekeland i stedet

Lån SFO gratis eller lei barnehagen billig.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lån SFO gratis eller lei barnehagen billig.

Vi får ikke leie barnehagen, så det utgår. Vi har allerede bestilt på det lille lekelandet. Vi snakker ikke leos eller eventyrfabrikken. Veldig koselig lite sted. Sfo er nok egnet bedre for eldre barn. Vår blir 4

Skrevet

Stakkars folk som er så misunnlig på andre. Her har vi hatt lekeland og kino bursdager i alle årene og DRITT i hva dere kjedelig pølse ettende foreldre gjøre med deres barn. Vi fikk slippe å ha 20 unger i huset vårt og rydde etterpå - win win! 

Anonymkode: a3444...7fd

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars folk som er så misunnlig på andre. Her har vi hatt lekeland og kino bursdager i alle årene og DRITT i hva dere kjedelig pølse ettende foreldre gjøre med deres barn. Vi fikk slippe å ha 20 unger i huset vårt og rydde etterpå - win win! 

hehe er overhodet ikke misunnlig! Hadde det en gang på leos lekeland å det var en veldig upersonlig bursdag der de ikke lekte sammen,alle løp i forskjellige retninger å bursdagsbarnet ble gående alene. Det var mye kjekkere når vi lånte SFO da hadde alle noen å leke med og barna storkoste seg :)

• Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handler vel heller om at ikke alle har råd til lekeland. Når alle barna på trinnet må inviteres og man bor i leilighet blir det liksom til at man ikke kan ha barnebursdag i det hele tatt. Veldig trist for barnet at alle feirer men ikke vi. 

Anonymkode: c4c18...98c

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår på en måte de som arrangerer bursdager på Lekeland. I bhg-avdeling barnet vårt går i, er det 19 barn og alle må inviteres, Ikke alle har i det hele tatt plass til så mange hjemme, også blir det mye styr. 

For min egen del hater jeg når bursdager arrangeres på lekeland, for jeg må tilbringe en hel søndag der. Ungen nekter å være alene og må fotfølges på alle sklier og sånn. De er jo fire og fem år, og på lekeland løper de alle forskjellige retninger og leker ikke sammen engang. Hva er poenga..

Anonymkode: aede2...130

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...