GÃ¥ til innhold

Babybrezza varmer ikke vannet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, kjøpte en babybrezza for sånn 2 uker siden og som vi først begynte å bruke for fire dager siden. Nå står den å blinker grønt og oransje (har gjort det i over 24 timer nå) og vannet blir ikke varmt/holder seg ikke varmt.

Søkte på Google og kom til babybrezza USA sin Facebook-side og de sier de skal sende DM til alle med problemet (som var overraskende mange!), men jeg spør heller her i håp om å få litt hjelp på norsk til å fikse den.. Er ikke fullstendig krise, hun får foreløpig bare en flaske eller to i løpet av dagen for å bli vant, men er jo kjedelig når en så dyr maskin skal ha problemer allerede nå. 

Anonymkode: 84b74...641

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst? Hvorfor bruker folk penger på noe sånt? Jeg måtte Google for å skjønne hva du pratet om.

Anonymkode: 7e826...e06

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Hvorfor bruker folk penger på noe sånt? Jeg måtte Google for å skjønne hva du pratet om.

Anonymkode: 7e826...e06

Har du hatt flaskebarn? Det har nemlig vi - og derfor har vi nå investert i en babybrezza 😊

Og du har garantert et klesplagg, noe interiør, en gjenstand, ett eller annet som jeg og/eller mange andre tenker det samme om. Enten en mener det er unyttig eller mindre pent. Hvorfor skal du bruke penger på sånt? Folk har ulike interesser, behov, smak osv.

Skal huske på å fortelle alle de jeg besøker som har en kaffetrakter at jeg ikke skjønner hvorfor de har brukt penger på en sånn, fordi JEG ikke drikker kaffe🙈

• Liker 11
Skrevet

Jeg har hatt flaskebaby, og skjønner likevel ikke poenget med babybrezza. Jeg skjønte heller ikke poenget med mikrosterilisator til flaskene - vi hadde da kasseroller å koke dem i. Min mor skjønte ikke poenget med flaskevarmer - varmt vannbad fungerte utmerket da hun flasket opp meg. Og oldemor skjønte ikke poenget med kaffetrakter når kaffekjel fungerte utmerket. Du trenger ikke bli så amper over at andre ikke ser poenget med å kjøpe (dyrt) utstyr når det finnes alternativer, eller at noen synes at slikt er moderne og unødvendig fjas.

Dog skjønner jeg at det er irriterende at den ikke funker som den skal, dessverre kan jeg ikke hjelpe deg med det. 

Anonymkode: 5220a...f21

• Liker 3
Skrevet

Har du helt på for varmt vann? Prøvd å skru av og på? 

Fins en norsk fb gruppe du kan stille spm på: For oss med babybrezza 😊

Anonymkode: beab8...4ef

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du hatt flaskebarn? Det har nemlig vi - og derfor har vi nå investert i en babybrezza 😊

Og du har garantert et klesplagg, noe interiør, en gjenstand, ett eller annet som jeg og/eller mange andre tenker det samme om. Enten en mener det er unyttig eller mindre pent. Hvorfor skal du bruke penger på sånt? Folk har ulike interesser, behov, smak osv.

Skal huske på å fortelle alle de jeg besøker som har en kaffetrakter at jeg ikke skjønner hvorfor de har brukt penger på en sånn, fordi JEG ikke drikker kaffe🙈

Var da voldaomt til reakajon på deg? 

En fin ting når man spør om noe uvanlig er å forklare hva saken er enten med ord eller link. Det handler om respekt for andres tid og vilje til å hjelpe. 

Har su problem så henvend deg dit du har kjøpt maskinen. 

Selv med tvillinger og 18 stykk tåteflasker i omløp i løpet av ett døgn, så hadde det aldri falt meg inn å bruke penger på en slik maskin. Hvordan vet du at maskinen og vannet er rent nok til en baby? 

Anonymkode: a28fc...ad1

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv med tvillinger og 18 stykk tåteflasker i omløp i løpet av ett døgn, så hadde det aldri falt meg inn å bruke penger på en slik maskin. Hvordan vet du at maskinen og vannet er rent nok til en baby? 

Vannet må man koke og avkjøle før du putter det på maskinen, så det er jo sterilt. I tillegg bør man bytte vann hver dag. Vann og pulver er ikke i kontakt med hverandre før det er i flaska. 

Hvorfor kjøper folk seg kaffemaskin? Dette blir litt samme greia, bare til baby. Veldig lett og fort gjort når man har flaskebaby.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vannet må man koke og avkjøle før du putter det på maskinen, så det er jo sterilt. I tillegg bør man bytte vann hver dag. Vann og pulver er ikke i kontakt med hverandre før det er i flaska. 

Hvorfor kjøper folk seg kaffemaskin? Dette blir litt samme greia, bare til baby. Veldig lett og fort gjort når man har flaskebaby.

Anonymkode: beab8..4ef

Kaffemaskiner er for voksne mennesker med et velutviklet imunsystem. Men selv kaffemaskiner er der funnet mengder av mugg, råte og bakterievekst i. 

Å bytte vannet hver dag er ikke tilstrekkelig til å forhindre oppvekst av mikroorganismer som kan fremkalle sykdom akutt og eller medføre helseutfordringer for barnet på sikt. 

Å tro at man har det lettvint i dag, er ikke alltid så veldig smart på sikt. 

Sammenligningen med klesplagg eller andre produkter oppe i tråden vitner bare om uvitenhet og mangelnde forståelse for hva du tilbyr barnet. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var da voldaomt til reakajon på deg? 

En fin ting når man spør om noe uvanlig er å forklare hva saken er enten med ord eller link. Det handler om respekt for andres tid og vilje til å hjelpe. 

Har su problem så henvend deg dit du har kjøpt maskinen. 

Er da ikke voldsomt til en reaksjon å forklare at folk velger å prioritere forskjellig? Nå står det i tittelen at dette handler om en babybrezza, så om man ikke engang vet hva det er (noe som er fullt forståelig), så har man vel ikke stort å bidra med av svar heller? Og nei, dette er ikke ment for å være spydig, det er jo bare realiteten. 

At denne personen valgte å trykke seg inn i denne tråden for å fortelle at h*n ikke ser poenget med å bruke penger på sånt og at h*n ikke engang visste hva det var, er vel ikke min feil? Sånn med tanke på dette med å respektere andres tid og vilje til å hjelpe. 😊

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kaffemaskiner er for voksne mennesker med et velutviklet imunsystem. Men selv kaffemaskiner er der funnet mengder av mugg, råte og bakterievekst i. 

Å bytte vannet hver dag er ikke tilstrekkelig til å forhindre oppvekst av mikroorganismer som kan fremkalle sykdom akutt og eller medføre helseutfordringer for barnet på sikt. 

Sammenligningen med klesplagg eller andre produkter oppe i tråden vitner bare om uvitenhet og mangelnde forståelse for hva du tilbyr barnet. 

Du har åpenbart ikke helt forstått hva som var poenget i sammenligningen. Poenget var at enkelte ikke ser vitsen i å bruke penger på en melkemaskin når man har andre alternativer, altså koke vann, helle på flasken, telle skjeer osv osv, men skal man tenke sånn er det unødvendig at folk skaffer seg kaffemaskin og, fordi man kan jo bare bruke slik pulverkaffe som er på krukke. Jeg ser ikke poenget med å ha en kaffetrakter, fordi jeg drikker ikke kaffe og har derfor ikke behov for en. På samme måte som andre ikke har behov for melkemaskin, fordi de heller foretrekker å blande MME på den «gammeldagse» måten. 

Samme med klær og gjenstander. Jeg ser ikke poenget med å bruke penger på slengbukser fordi jeg ikke synes det er pent, men andre tenker det er verdt det fordi de liker slengbukser. Skjønner?😊

Det var dette med interesser, behov, smak osv. Som nevnt over. La folk bruke pengene sine som de vil. At enkelte mener det er bortkastet å bruke penger på en babybrezza, okey, det er helt i orden det - men det var jo ikke det jeg lurte på i denne tråden😊

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du helt på for varmt vann? Prøvd å skru av og på? 

Fins en norsk fb gruppe du kan stille spm på: For oss med babybrezza 😊

Målte ikke temperaturen først, men det hadde avkjølt seg litt i vannkokeren. Har ikke sett noe i bruksanvisningen om hvordan temperaturen på vannet må være før det helles oppi😕

Har googlet en del og har forstått det slik at dette er et ganske vanlig problem. At folk har brukt den i nesten et år før de plutselig fikk samme problem som oss, og at andre har fått samme problem etter bare et døgn. Har sett flere ting en kan prøve ut da, blant annet ta den fra hverandre og la den være uten strøm noen timer, og holde inne alle tre knappene samtidig i 30 sek, så vi får prøve det ut først. Hvis ikke må vi bare kontakte det stedet vi kjøpte den. 

Takk for tips om Facebook gruppe, den skal jeg sjekke ut😊

Skrevet

Prøv på gruppa vi med babybrezza på facebook. Vi hadde aldri trøbbel med vår. Var så lettvindt i forhold til micro med eldste

Skrevet

Skjønner ikke at folk tør å bruke denne. Ser at folk sliter med temperatur på vannet og at blandingsforholdet blir feil. Mange oppdager det ikke før de finner på å sjekke! Det er faktisk ganske ALVORLIG med slike feil. I tillegg er det det hygieniske. En ting er kaffemaskiner med bare kaffe, til voksne mennesker. Men en melkemaskin er en bakteriebombe, og melken serveren til de mest sårbare vi har... 

Sjokkerer meg ikke om denne blir forbudt etterhvert. 

Anonymkode: f9d38...639

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke at folk tør å bruke denne. Ser at folk sliter med temperatur på vannet og at blandingsforholdet blir feil. Mange oppdager det ikke før de finner på å sjekke! Det er faktisk ganske ALVORLIG med slike feil. I tillegg er det det hygieniske. En ting er kaffemaskiner med bare kaffe, til voksne mennesker. Men en melkemaskin er en bakteriebombe, og melken serveren til de mest sårbare vi har... 

Sjokkerer meg ikke om denne blir forbudt etterhvert. 

Anonymkode: f9d38...639

Vi fikk denne godkjent på nyfødtintensiven - er det noen som er rimelig nøye på både hygiene og sikkerhet er det jo de. Men det er klart det er viktig å lese bruksanvisningen nøye, de fleste feil er brukerfeil.

Anonymkode: 62d2c...8c6

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt flaskebaby, og skjønner likevel ikke poenget med babybrezza. Jeg skjønte heller ikke poenget med mikrosterilisator til flaskene - vi hadde da kasseroller å koke dem i. Min mor skjønte ikke poenget med flaskevarmer - varmt vannbad fungerte utmerket da hun flasket opp meg. Og oldemor skjønte ikke poenget med kaffetrakter når kaffekjel fungerte utmerket. Du trenger ikke bli så amper over at andre ikke ser poenget med å kjøpe (dyrt) utstyr når det finnes alternativer, eller at noen synes at slikt er moderne og unødvendig fjas.

Dog skjønner jeg at det er irriterende at den ikke funker som den skal, dessverre kan jeg ikke hjelpe deg med det. 

Anonymkode: 5220a...f21

Jeg skjønte poenget med sterilisator når boligen vår nesten brant ned fordi mannen skulle koke flasker på natten og var så utslitt at han sovnet. 

TIlfeldigvis måtte jeg tisse, og merket at det luktet svidd.

Hadde ikke jeg vært tissetrengt så hadde vi muligens brent inne alle sammen. 

Anonymkode: fc4bb...69f

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant at du vet mer enn produsent om en slik maskin.. 

Og deg med tvillinger og 18 flasker i omløp i løpet av døgnet, tenk så mye tid du kunne frigjort med en sånn maskin. Kvalitetstid med barn, mann eller deg selv. I stedet skal du være martyr og for guds skyld ikke følge med på nyskapende teknologi som kan gjøre hverdagen lettere.. 

Anonymkode: aafc9...4df

• Liker 9
Skrevet

Vi prøvde først alt på den gode gamle måten. Tok oss 2 timer hver kveld å koke flasker for det neste døgnet. Det tok oss lang tid å lage melk på kveld og natt han gråt seg nesten bort i vente på melk. Han brukte lang tid på å roe seg etter å ha ventet en stund på melka. Det var vanskelig å få riktig temp på melka og i blant ble den for varm og måtte kjøles. Da tok det ennå lengre tid for en allerede utålmodig liten fyr. 

Med å koke i boks i mikroen så bruker vi maks 10 min i døgnet på den delen. Melken tar 30 sekunder å få helt perfekt ut, han roer seg fortere og har da mindre luft i magen. 

Hver 4 flaske vasker jeg en del på maskinen. Hver kveld heller vi ut og vasker boksen med vannet i. En gang om dagen koker vi vann til maskinen. 

Å si at denne maskinen og dets system umulig kan være godt nok for baby med tanke på bakterier. Det vil jo si at man umulig kan koke vann i annet enn kjele også, hvordan vite om vannkoker er ren nok inni? 😉 

Vår baby er 9 måneder nå og hittil aldri vi at noe tegn til sykdom, så det kan jo ikke være så fælt?

Anonymkode: 307a8...0de

• Liker 5
Skrevet

Brukte min baby brezza i nesten et helt år uten problemer. Husk,ikke for kaldt eller for varmt vann. Kok og avkjøl til ca 37 grader. Etter 4 mnd kokte jeg vann og Helte på kaldt vann fra springen så fikk jeg avkjølt vannet raskere. Håper det ordner seg! 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønte poenget med sterilisator når boligen vår nesten brant ned fordi mannen skulle koke flasker på natten og var så utslitt at han sovnet. 

TIlfeldigvis måtte jeg tisse, og merket at det luktet svidd.

Hadde ikke jeg vært tissetrengt så hadde vi muligens brent inne alle sammen. 

Anonymkode: fc4bb...69f

Har du ikke brannvarslere??? 

Anonymkode: ce14d...aa5

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke brannvarslere??? 

Anonymkode: ce14d...aa5

Hva? Det er jo sånt moderne tull! Svært utrygt, og gir en falsk trygghet. 

Anonymkode: aafc9...4df

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...