Gå til innhold

Ekkel kommentar fra familiemedlem, overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på besøk i dag for å hilse på et (nært) familiemedlem jeg ikke har sett på flere år og som er dobbelt så gammel som meg. Jeg har ingen kontakt med dette familiemedlemmet, men brukte å tilbringe flere helger der når jeg var yngre. 

Jeg skal feire jula hos den jeg var på besøk hos, og familiemedlemmet ble spurt om å feire jula sammen med oss. Jeg nevnte at jeg kom til å dra hjem etterpå, og familiemedlemmet presterer da å si "så du vil ikke sove med meg?"?! 

Jeg lo det bare bort, men synes egentlig ikke det var greit og burde kanskje sagt i fra.. hadde dere? Eller overreagerer jeg?

Anonymkode: a64b4...e53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å forstå hvilke relasjoner dette dreier seg om. Er det narkotisk rus i bildet?

Anonymkode: 86219...4ea

• Liker 1
Skrevet

Høres egentlig uskyldig ut. Som om at du bare ikke ville overnatte der. Aner du andre undertoner med det som ble sagt?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å forstå hvilke relasjoner dette dreier seg om. Er det narkotisk rus i bildet?

Nei, det er det ikke.

7 minutter siden, Sola de skrev:

Høres egentlig uskyldig ut. Som om at du bare ikke ville overnatte der. Aner du andre undertoner med det som ble sagt?

Ja, og det var jo sikkert ikke ment som noe annet enn en uskyldig spøk, men jeg har alltid fått litt dårlige "vibber". 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke.

Ja, og det var jo sikkert ikke ment som noe annet enn en uskyldig spøk, men jeg har alltid fått litt dårlige "vibber". 

Du trenger ikke å legge ut i det vide og det brede, men det hjelper mye å vite hvilken relasjon dere har. Er du niese og han onkel feks? Slik info gir oss mer grunnlag for å svare

Er du ung TS? Hvis du er det så har vi gode folk her som kan gi deg gode lenker.

• Liker 5
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke å legge ut i det vide og det brede, men det hjelper mye å vite hvilken relasjon dere har. Er du niese og han onkel feks? Slik info gir oss mer grunnlag for å svare

Er du ung TS? Hvis du er det så har vi gode folk her som kan gi deg gode lenker.

Det er en så nær relasjon, ja. Og jeg må bare presisere at noe liknende aldri har skjedd tidligere, og at det nok var uskyldig og aldeles ikke ment slik jeg tolket det, jeg bare synes det var en jævlig upassende ting å si. 

Og jeg er i 20-årene.

Skrevet

Det kalles humor, er bare ikke alle vitser  som slår like godt an.

Var verre med den nære familievennen som bort til meg i voksen alder å sa "Husker du at vi var kjærester når du var liten? Hysssj, jeg skal ikke si det til noen!" Oi sann, haďde glemt jeg hadde blitt misbrukt, men takk for at du nevner det liksom.

Anonymkode: 25d6f...9b1

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var verre med den nære familievennen som bort til meg i voksen alder å sa "Husker du at vi var kjærester når du var liten? Hysssj, jeg skal ikke si det til noen!" Oi sann, haďde glemt jeg hadde blitt misbrukt, men takk for at du nevner det liksom.

Var det vedkommende som sa dette som hadde misbrukt deg? 

Anonymkode: eabae...44b

Skrevet

Til TS : det var nok bare ment som en spøk ? Forstår at du i en alder av rundt 20 føler at det er ubehagelig når en som er dobbelt så gammel som deg sier noe slikt. Men jeg tror du bare skal legge det bak deg, ha en hyggelig julaften og kommer det flere lignende kommentarer, så vær trygg nok på deg selv til å si f eks "Nei, skulle jeg ligge med noen, ville det i hvertfall ikke vært med deg." Det skaper kanskje ikke verdens beste stemning i rommet, men du viser at du ikke tolerer at andre lager en dårlig spøk med deg som hovedinnhold.

Til anonym ..... 9b1 : anmeld hvis det du skriver betyr at vedkommende misbrukte deg. Slike kommentarer viser tydelig at personen ikke har endret seg og kanskje misbruker andre barn.

Anonymkode: ce7a4...436

• Liker 3
Skrevet

Jeg er overrasket over hvor mange i denne tråden som mener at dette er greit og avfeier det som humor. 

Anonymkode: dc0c4...b51

• Liker 5
Skrevet

Vil si dette familiemedlemmet har alvorlig mangel på sosiale antenner, og må ha bodd under en stei den siste tiden når han ikke har fått med seg hvordan man skal opptre sammen med en kvinne. Snakk om å kjøre julestemningen rett vest med en slik kommentar! Jeg hadde, selv i en alder av 40 ikke syntes denne «spøken» var noe gøy, men kvalm! 

Anonymkode: 4ff1f...a77

• Liker 3
Skrevet

Noen dialekter bruker denne betegnelsen (sove med) for å «sove hos», for eksempel folk fra Møre og Romsdal. 

Anonymkode: 95880...335

• Liker 6
Gjest Dævendøtte
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"så du vil ikke sove med meg?"?! 

Sa han med eller hos?

Selv hadde jeg skygget banen. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen dialekter bruker denne betegnelsen (sove med) for å «sove hos», for eksempel folk fra Møre og Romsdal. 

Anonymkode: 95880...335

Ok, var det jeg også tenkte, følte at med var brukt noen steder i landet i stedet for hos.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overrasket over hvor mange i denne tråden som mener at dette er greit og avfeier det som humor. 

Anonymkode: dc0c4...b51

Det er bare en som har afeiet det med humor.

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en så nær relasjon, ja. Og jeg må bare presisere at noe liknende aldri har skjedd tidligere, og at det nok var uskyldig og aldeles ikke ment slik jeg tolket det, jeg bare synes det var en jævlig upassende ting å si. 

Og jeg er i 20-årene.

Selv om noe lignende aldri har skjedd før, så er det ikke normalt. Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg skal svare deg. Dette er utrolig ubehagelig.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så når du synes det er morsomt, da er det greit. 

Selv synes jeg familiemedlemmet ditt dro en god vits, men den slo visst ikke så godt an hos deg. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på besøk i dag for å hilse på et (nært) familiemedlem jeg ikke har sett på flere år og som er dobbelt så gammel som meg. Jeg har ingen kontakt med dette familiemedlemmet, men brukte å tilbringe flere helger der når jeg var yngre. 

Jeg skal feire jula hos den jeg var på besøk hos, og familiemedlemmet ble spurt om å feire jula sammen med oss. Jeg nevnte at jeg kom til å dra hjem etterpå, og familiemedlemmet presterer da å si "så du vil ikke sove med meg?"?! 

Jeg lo det bare bort, men synes egentlig ikke det var greit og burde kanskje sagt i fra.. hadde dere? Eller overreagerer jeg?

Nå vet ikke jeg om vedkommende har dialekt men sove med meg ville enkelte steder betydd hos.

Anonymkode: c1d62...e64

• Liker 1
Skrevet

Hn sa "sove med", og vi har ikke en dialekt der det kan bety å "sove hos", som forøvrig heller ikke hadde vært naturlig da hn bor i utlandet.

Skrevet

Jævlig dårlig spøk ! 

Men ville sett fyren an. Alle kan drite seg ut. Han hadde fått eeeen liten sjangse her til å vise han er ok. En gang til med noe lignende fra den kanten og han hadde vært uønsket av meg og måtte satt han grundige på plass.

Anonymkode: 268c2...62a

Skrevet

Tenkt: så du vil ikke sove med meg ?

meg: nei æææsj. nei fy faen. Heller dø sakte enn å ta på den kroppen der. Vent her, jeg må gå spy.

Anonymkode: 268c2...62a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...