Danseskjørt Skrevet 4. desember 2018 #1 Skrevet 4. desember 2018 Jeg er en typisk periodetrener. Trener intensivt i 4 uker, så er det full stopp i over et halvt år. Travle dager, mye sliten og trøtt, kald årstid (frister ikke å løpe ute), hjemmetrening er kjedelig, treningssenter er dyrt.. Jah, hva skal man si. Jeg vil veldig gjerne bli mer sporty og veltrent, men evner ikke å opprettholde motivasjonen. Er så mye annet som heller frister enn å slite seg ut på trening.
Gjest Krampus Skrevet 4. desember 2018 #2 Skrevet 4. desember 2018 Jeg mister motivasjon på alt, og jeg går lei alt kjempefort. Men om det er noe jeg syns jeg bør eller må gjøre, så gjør jeg det bare, uten motivasjon og med hat og sinne i hjertet mens jeg knurrer hele tiden. Og så gleder jeg meg heller over gleden når det er slutt og jeg kan gjøre noe annet isteden. Just do it. -Nike
Danseskjørt Skrevet 4. desember 2018 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2018 Det var en flott tanke. Men treningen blir ikke så veldig lystbetont da 😕
Gjest Krampus Skrevet 4. desember 2018 #4 Skrevet 4. desember 2018 Akkurat nå, Tuttifrutt skrev: Det var en flott tanke. Men treningen blir ikke så veldig lystbetont da 😕 Alt trenger ikke å være det. Pusse tenner, børste håret, stå opp om morgenen, legge seg på kvelden, handle, og gå til tannlegen er heller ikke lystbetont, men du gjør det regelmessig allikevel, fordi det er bra for deg og det føles bedre når det er gjort enn når du ikke har gjort det.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #5 Skrevet 4. desember 2018 Samme som forrige svar, jeg tror ikke noe på motivasjon til å trene, jeg tror på rutiner. Anonymkode: 63c3c...b97 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6 Skrevet 4. desember 2018 Jeg tror feilen ligger i at du "pøser på" de fire ukene, også ser du deg lei og vil ikke fortsette. Det tar faktisk 3 - 4 uker for kroppen å bli vant til nye rutiner, og fortsetter du bare litt til så tar det ikke lang tid før du gjør det uten å tenke over det. Jeg har trenet regelmessig, 3 ganger i uka, i et halvt år nå og merker voldsomme forskjeller. Jeg er mye sterkere, holder ut mer, orker mer, løfter tyngre i hverdagen uten å bli sliten og føler meg generelt veldig bra. Det er mange treningssentere som ikke koster all verdens, og har du råd til 300 kr måneden er mye gjort! Og tro du meg, jeg har ikke alltid motivasjon for å trene jeg heller! Anonymkode: 2f829...f63 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #7 Skrevet 4. desember 2018 Om du bor i en av de store byene er det stor konkurranse mellom sentrene. Jeg betaler bare 179kr mnd der jeg går. Som de andre sier, du gikk for hardt ut og du glemmer at trening bør være en rutine. Men for motivasjon og lyst tenker jeg at du bør prøve å finne en treningsform som passer deg bedre. Noen liker best lagidretter pga det sosiale aspektet. Andre liker å tre på seg øreklokker og lukke seg inne i seg selv på senteret. Lag deg små mål, typ minst en økt i uka. Da er målet så overkommelig at du gjør det. Anonymkode: c7fa7...4d0
Danseskjørt Skrevet 11. desember 2018 Forfatter #8 Skrevet 11. desember 2018 Takk for svar folkens, må bare ta meg selv i nakken og slutte å tenke så mye. 👍🏼
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå