Gå til innhold

Far vil ikke høre på meg og jeg er bekymret for mitt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev her før om min datter som er blitt så engstelig pga mareritt. Hun gråter nå på skolen om hun blir redd. I høst har hun slitt mye med magevondt og det er ikke pga skolen. Hun fungerer faglig og sosialt. Vi har hatt en 40/60 ordning på papiret, men far har fått prøve 50% den siste tiden. Dette fungerer ikke alltid og han kommer og går som han selv vil i perioder. Jeg kan ikke stole på han at han stiller opp og må ha barnevakt i back up. Datteren min er usikker i perioder. Far følger ikke opp med utstyr, og kan feks sende henne på skolen i tynn regnbukse og jakke i minusgrader.. Jeg må sende med alt av utstyr, han har ingenting hos seg og bidrar ingenting økonomisk. Dette skaper konflikter og vi er stadig innom FVK. Nå ringte skolen meg idag og datteren min på 9 år sa hun hadde fått angst. En 9 åring har satt diagnose på seg selv.. Jeg skal kontakte helsestasjon, men tror frykten og marerittet er en konsekvens av underliggende stress og uro. Hun synes det er slitsomt og flytte og vil være mest mulig hos begge, men jeg mener en 9 åring ikke skal måtte fatte det endelige valget. Hun er lojal mot oss begge. Far nekter å ha henne mindre, så hva gjør vi? Hun har alle venner i mitt nabolag og jeg forsørger henne økonomisk. Far hadde ikke råd å sponse henne med 200 kr til en vinterbukse nå for litt siden. Jeg er oppriktig bekymret for ungen min. FVK igjen da? 

Anonymkode: 5128c...c74

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tatt en tur til fastlegen først å få papirer på at psyken hennes er ett resultat av samværet.

Anonymkode: e663e...8c0

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville tatt en tur til fastlegen først å få papirer på at psyken hennes er ett resultat av samværet.

Anonymkode: e663e...8c0

Ja, eller psykolog. 

Det er en alvorlig anklage du kommer med og den bør du dokumentere før du går videre. 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, Elektra skrev:

Ja, eller psykolog. 

Det er en alvorlig anklage du kommer med og den bør du dokumentere før du går videre. 

At samværet har ført til hennes engstelse er noe jeg tror, men ikke vet med sikkerhet. Hun har aldri hatt mareritt tidligere eller vært såpass preget i hverdagen. 

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At samværet har ført til hennes engstelse er noe jeg tror, men ikke vet med sikkerhet. Hun har aldri hatt mareritt tidligere eller vært såpass preget i hverdagen. 

Nemlig. Og da må du faktisk sjekke ut dette og finne ut hva problemet er før du går inn for å begrense hennes tid med pappa. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...