Katten.2.0 Skrevet 5. desember 2018 #81 Skrevet 5. desember 2018 Ville definitivt tatt en stor risiko/gjort alt i min vakt for å redde hunden. Hadde tvilsomt gjort byttet om jeg hadde visst at det garanterte min død.
Gjest theTitanic Skrevet 5. desember 2018 #82 Skrevet 5. desember 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig, ville aldri dratt i krig. Så da hadde du dratt alene. Anonymkode: 7cfaa...f7f Den røde hær kommer hit og vil styre landet med jernhånd, diktatur og strenge straffer, men du ville ikke vært med å kjempe imot fordi du ikke LIKER krig... Flaks det finnes mer oppegående mennesker enn deg der ute som ville forsvart landet vårt da!
Gjest theTitanic Skrevet 5. desember 2018 #83 Skrevet 5. desember 2018 Den røde hær hadde dessuten spist katten din til frokost.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #84 Skrevet 5. desember 2018 11 hours ago, theTitanic said: Den røde hær kommer hit og vil styre landet med jernhånd, diktatur og strenge straffer, men du ville ikke vært med å kjempe imot fordi du ikke LIKER krig... Flaks det finnes mer oppegående mennesker enn deg der ute som ville forsvart landet vårt da! Bor ikke i Norge, så ser ikke helt relevansen der. Anonymkode: 7cfaa...f7f
Sliten&kjørt52 Skrevet 6. desember 2018 #85 Skrevet 6. desember 2018 (endret) På 4.12.2018 den 18.58, Elektra skrev: Fra nå av rapporterer jeg inn hvert eneste innlegg du legger ut som ser ut som dette. Det er ikke vanskelig å skrive ordentlig, samtlige andre her klarer det og du får daglige tilbakemeldinger på at ingen skjønner en dritt av hva du skal ha frem. ""Rapportere"" _For HVA ..? _""INGEN""_ -skjønner en dritt..! Kilde ..? HVEM Tror du att DU Er ... 🧐 A.(CAVE:Fnatt) Endret 6. desember 2018 av Sliten&kjørt51
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #86 Skrevet 6. desember 2018 11 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev: ""Rapportere"" _For HVA ..? _""INGEN""_ -skjønner en dritt..! Kilde ..? HVEM Tror du att DU Er ... 🧐 A.(CAVE:Fnatt) Hvorfor bruker du så mange anførselstegn? Anonymkode: 3e338...978
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #87 Skrevet 6. desember 2018 9 timer siden, Sliten&kjørt51 skrev: ""Rapportere"" _For HVA ..? _""INGEN""_ -skjønner en dritt..! Kilde ..? HVEM Tror du att DU Er ... 🧐 A.(CAVE:Fnatt) Kan du ikke bare slutte. Du er faen så irriterende, men det er vel det du er ute etter å. Håper virkelig ikke du hverken snakker eller skriver sånn i hverdagen. Anonymkode: b6fce...752
TinaChristina Skrevet 6. desember 2018 #88 Skrevet 6. desember 2018 Nei. Jeg er veldig glad i hunden min, men han kommer ikke til å leve mer enn ca 10 år uansett, og det er det ikke verdt å gjøre barna mine morløse pga.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #89 Skrevet 6. desember 2018 Jeg "ofrer" ikke livet mitt for verken hund, katt eller et menneske. Jeg vil, kan og har forsvart det meste. Jeg blir f eks rasende hvis noen hiver krabber i kjelen før vannet igjen har nådd kokepunktet🙃 Jeg risikerer gjerne livet mitt. Hunder har en ekstrem oppfattelse av slike signaler. Også sykt hvordan hunder lukter frykt. Anonymkode: 39ba8...b9e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #90 Skrevet 6. desember 2018 Jeg hadde nok RISIKERT livet mitt for å redde kjæledyret mitt, absolutt. Var katten min inne i et brennende hus, hadde jeg forsøkt å løpe inn for å finne/redde han. Hadde tatt forholdsregler om mulig, men hadde ikke kunnet levd med meg selv om jeg ikke hadde prøvd. Anonymkode: 298eb...11c
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #91 Skrevet 7. desember 2018 Nå har jeg ikke kjæledyr i skrivende stund siden jeg ikke kan ha det (har alt for lange dager med jobb og andre aktiviteter, og mye borte fra hjemmet slik at jeg for tiden ikke kunne tilbudt et kjæledyr et godt hjem), men når jeg en gang får muligheten, så nei. Det vil være uforsvarlig å ofre sitt eget liv siden man har andre i livet som er avhengig av en, dessuten må jeg jo selv også leve for å kunne fortsette å gi dyr(a) et godt liv. De vil jo være avhengig av meg, så det er en logisk brist å ofre sitt eget liv for å redde et kjæledyr, da konsekvensen fort kan bli at de vil få et dårlig liv eller dø uansett hvis jeg selv dør. Anonymkode: d2b66...584
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #92 Skrevet 7. desember 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Nå har jeg ikke kjæledyr i skrivende stund siden jeg ikke kan ha det (har alt for lange dager med jobb og andre aktiviteter, og mye borte fra hjemmet slik at jeg for tiden ikke kunne tilbudt et kjæledyr et godt hjem), men når jeg en gang får muligheten, så nei. Det vil være uforsvarlig å ofre sitt eget liv siden man har andre i livet som er avhengig av en, dessuten må jeg jo selv også leve for å kunne fortsette å gi dyr(a) et godt liv. De vil jo være avhengig av meg, så det er en logisk brist å ofre sitt eget liv for å redde et kjæledyr, da konsekvensen fort kan bli at de vil få et dårlig liv eller dø uansett hvis jeg selv dør. Anonymkode: d2b66...584 Alle som skaffer seg dyr har vel en backup plan for når man dør? Jeg har flere i familien som er villig til å ta hunden min den dagen jeg dør. Naboen tar katten og slangene mine går til en venninne av meg. Ville vært uansvarlig å ikke ha en plan. Anonymkode: 7cfaa...f7f
cilla89 Skrevet 8. desember 2018 #94 Skrevet 8. desember 2018 Selv om jeg er svært glad i hunden min, så ville jeg naturligvis ikke ofret livet mitt for henne. Jeg skal (forhåpentligvis) leve i mange flere år enn henne, og har også familie å tenke på. Men man kan komme i situasjoner hvor man enten bevisst eller ubevisst risikerer livet. Adrenalin gjør jo at man ikke nødvendigvis handler rasjonelt, og kan medføre at man utsetter seg for mer fare enn man burde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå