AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #61 Skrevet 4. desember 2018 Ville neppe ofret livet for kattene mine, men kunne helt sikkert risikert livet for dem. De betyr veldig mye for meg. Anonymkode: 7f40b...b1a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #62 Skrevet 4. desember 2018 At det i det hele tatt er et spørsmål er helt vanvittig!! Anonymkode: af307...8e9 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #63 Skrevet 4. desember 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: At det i det hele tatt er et spørsmål er helt vanvittig!! Anonymkode: af307...8e9 På hvilken måte? Anonymkode: b6fce...752
kisskissbangbang Skrevet 4. desember 2018 #64 Skrevet 4. desember 2018 Jeg tenkte sånn da jeg var tenåring. Kunne ligge våken om natten og være redd for at det skulle skje hunden min noe, eller at det skulle brenne inne eller dø. Husker godt at jeg tenkte som en over her, at jeg så for meg scenarioer der jeg brøyta meg gjennom brannfolk og familie for å redde hunden For meg er det et tegn på en voldsom umodenhet, det å tenke at man ville ofra seg sjøl eller andre mennesker til fordel for et dyr. Nå hadde det på ingen som helst måte vært aktuelt, jeg hadde valgt ethvert menneskeliv over ethvert dyreliv. Noe annet er helt absurd. 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #65 Skrevet 4. desember 2018 4 hours ago, Elektra said: Dette er et diskusjonsforum, hvor man sier meningen sin, så min mening er selvfølgelig relevant. Dersom du vil ofte bikkja for barnet ditt så er du et svin som hverken burde hatt bikkje eller barn. Altså bikkje eller barn MÅ dø, og noen velger bikkja? Da er man ikke riktig nagla rett og slett. Selvfølgelig er din mening relevant, men det er også de andre brukernes meninger, så argumentet "sånn er det bare" faller flatt, den holder ingen relevans i en debatt om moral og prioriteringer. Anonymkode: 7cfaa...f7f 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #66 Skrevet 4. desember 2018 4 hours ago, Elektra said: Dette er et diskusjonsforum, hvor man sier meningen sin, så min mening er selvfølgelig relevant. Dersom du vil ofte bikkja for barnet ditt så er du et svin som hverken burde hatt bikkje eller barn. Altså bikkje eller barn MÅ dø, og noen velger bikkja? Da er man ikke riktig nagla rett og slett. Glemte å svare på denne. Har ikke egne barn, kun stebarn. Men om valget sto mellom min hund og mitt stebarn ville jeg nok valgt stebarnet, selv om kjærligheten til min hund er større. (stebarnet er 30 år og jeg har kun møtt han en gang). Men det betyr ikke at jeg setter menneskers verdi over min hunds, men jeg setter min manns kjærlighet til hans barn over kjærligheten jeg har til min hund. Står valget mitt over Charles Manson (jada, jeg vet han allerede er død) eller hunden min, så ville jeg valgt min hund hver gang. Verdi er relativt, det er ikke noe "sånn er det bare". Anonymkode: 7cfaa...f7f 1
Gjest Kendall Skrevet 4. desember 2018 #67 Skrevet 4. desember 2018 Ærlig svar, nei. Men elsker hunden min over alt på jorda og kunne gjort mye for å redde han men ikke gi bort mitt eget liv fremfor han.. 😕
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #68 Skrevet 4. desember 2018 4 timer siden, Elektra skrev: Fra nå av rapporterer jeg inn hvert eneste innlegg du legger ut som ser ut som dette. Det er ikke vanskelig å skrive ordentlig, samtlige andre her klarer det og du får daglige tilbakemeldinger på at ingen skjønner en dritt av hva du skal ha frem. Gjør det, jeg gjør også det. Begynner å bli provosert av at mod/adm ikke gjør noe med det!! Anonymkode: f607b...71a 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #69 Skrevet 4. desember 2018 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme AB som over, bare glemte å si hvorfor. Og mye av grunnen er at jeg ikke kunne levd med tankene i ettertid om at jeg kunne reddet dyret mitt men var egoistisk nok og valgte mitt eget. Tankene om å la det forsvarsløse dyret ikke få en sjanse engang. Mennesker har mye større sjanse til å klare seg. Men selv om det er snakk om pistol mot hodet på meg eller hunden ville jeg valgt meg selv til å få skuddet, nettopp fordi jeg vet jeg ikke ville taklet fremtiden. Anonymkode: 5b793...dfd Det vittige er at dyret ditt, særlig om det hadde vært en eldre katt muligens hadde blitt avlivet om ingen adopterte det. Mange katter trenger et hjem. Så du hadde dødd forgjeves. Men du er kanskje litt suicidal uansett om noen trengs å reddes eller ikke... Anonymkode: 112bb...6a0
magikeren Skrevet 4. desember 2018 #70 Skrevet 4. desember 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: At det i det hele tatt er et spørsmål er helt vanvittig!! Anonymkode: af307...8e9 Ja, jeg skal ha meg frabedt at folk undrer på ting Jeg må også protestere på deres bruk av 2 utropstegn etter hverandre. Det tar seg ikke ut. 1
Sizz- Skrevet 4. desember 2018 #71 Skrevet 4. desember 2018 (endret) Akkurat det her var det en tråd om for ikke lenge siden. Men jeg svarer som sist at nei det ville aldri falt meg inn. Jeg har ikke tenkt å ødelegge livene til barna og mannen min til fordel for et dyr, det er for meg helt uhørt. Jeg setter min egen art først og sånn er det bare. Så derfor redder jeg menneskene først, inkludert meg selv, så kommer dyrene i andre rekke om jeg har mulighet/kapasitet/evner til det. Endret 4. desember 2018 av Sizz-
Chablis Skrevet 4. desember 2018 #72 Skrevet 4. desember 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Glemte å svare på denne. Har ikke egne barn, kun stebarn. Men om valget sto mellom min hund og mitt stebarn ville jeg nok valgt stebarnet, selv om kjærligheten til min hund er større. (stebarnet er 30 år og jeg har kun møtt han en gang). Men det betyr ikke at jeg setter menneskers verdi over min hunds, men jeg setter min manns kjærlighet til hans barn over kjærligheten jeg har til min hund. Står valget mitt over Charles Manson (jada, jeg vet han allerede er død) eller hunden min, så ville jeg valgt min hund hver gang. Verdi er relativt, det er ikke noe "sånn er det bare". Anonymkode: 7cfaa...f7f Glad jeg ikke skal i krigen med deg. 👍 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #73 Skrevet 4. desember 2018 47 minutter siden, kisskissbangbang skrev: Jeg tenkte sånn da jeg var tenåring. Kunne ligge våken om natten og være redd for at det skulle skje hunden min noe, eller at det skulle brenne inne eller dø. Husker godt at jeg tenkte som en over her, at jeg så for meg scenarioer der jeg brøyta meg gjennom brannfolk og familie for å redde hunden For meg er det et tegn på en voldsom umodenhet, det å tenke at man ville ofra seg sjøl eller andre mennesker til fordel for et dyr. Nå hadde det på ingen som helst måte vært aktuelt, jeg hadde valgt ethvert menneskeliv over ethvert dyreliv. Noe annet er helt absurd. Helt enig! Har alltid tenkt at folk som setter dyr høyere enn mennesker eller likestiller dem, er ganske umodne. Tenker/føler fortsatt som barn. Anonymkode: 32205...877 1
nirvania Skrevet 4. desember 2018 #74 Skrevet 4. desember 2018 Ikke i den forstand at om noen pekte på meg pistol og sa «deg eller hunden», men om jeg hadde sett hunden min holdt på å bli kjørt på hadde jeg nok hoppet ut foran bilen for å prøve å redde han ja.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #75 Skrevet 4. desember 2018 Nei. MEN jeg ville sørget over tapet. Det er andre som trenger meg (heldigvis)! Anonymkode: b3c9d...3bd
Gjest theTitanic Skrevet 5. desember 2018 #76 Skrevet 5. desember 2018 Burde ikke denne tråden ligge under «kropp og helse» - psykiatri ? For 90% av dere i denne tråden er jo steike hakke gale!!!
Brunello Skrevet 5. desember 2018 #77 Skrevet 5. desember 2018 Til alle som svarer ja på dette spørsmålet, har jeg en oppfordring. Oppsøk hjelp! Dyr lever i noen få år. Ingen andre (stort sett) enn eieren vil merke eller bli lei seg på grunn av at dyret dør. Når et menneske dør, berører dette mange andre. Mange blir lei seg, og dødsfallet kan skape stor sorg og traumer for de nærmeste.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #78 Skrevet 5. desember 2018 På 3.12.2018 den 23.30, AnonymBruker skrev: Ja! Anonymkode: 52356...fb7 Og hvordan kom du frem til det? Anonymkode: e591b...722
Gjest Monsieur Beau Skrevet 5. desember 2018 #79 Skrevet 5. desember 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville neppe ofret livet for kattene mine, men kunne helt sikkert risikert livet for dem. De betyr veldig mye for meg. Anonymkode: 7f40b...b1a To sider av samme sak. Det er fortsatt like idiotisk.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #80 Skrevet 5. desember 2018 12 hours ago, Elektra said: Glad jeg ikke skal i krigen med deg. 👍 Helt enig, ville aldri dratt i krig. Så da hadde du dratt alene. Anonymkode: 7cfaa...f7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå