magikeren Skrevet 4. desember 2018 #41 Skrevet 4. desember 2018 Om man ser eget kjæledyr går gjennom isen og ser det kjempe for å komme seg opp- gå under vann- komme opp igjen og forsøke gripe tak i isen - skli under igjen... Da er det nok ikke enkelt å stå og se på. Men jeg tror uansett situasjon så hadde jeg holdt hodet kaldt og forsøkt finne en måte å redde det på som ikke gjorde at jeg også ble fanget i vannet. Skal sies at jeg hadde gjort det samme om et menneske strevde for å komme på land. Hadde ikke hoppet ut i vannet uten tanke på meg selv, selv om det gjaldt et menneske Tror den eneste som kanskje hadde fått meg til å miste kontroll, er samboer, om det var han som strevde 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #42 Skrevet 4. desember 2018 58 minutter siden, Dævendøtte said: Hadde ikke løpt inn i et overtent hus for å hente hunden min hvis jeg ikke var sikker på å komme ut igjen. Hadde heller ikke løpt ut på tynn is for å redde ham om han hadde gått under isen, feks. Tror jeg Så du ville ha stått og sett på at den kavet i isvannet og gått under? Anonymkode: 1699f...6c8 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. desember 2018 #43 Skrevet 4. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du ville ha stått og sett på at den kavet i isvannet og gått under? Anonymkode: 1699f...6c8 Hva tror du selv? Jeg hadde kasta ut en kam og ropt til bikkja at han fikk greie seg sjæl og gått derfra, kan jo kjøpe meg en ny bikkje. Det finnes alternativer til å bare stå å se på at noen kaver i isvannet, men ikke alle evner forståelsen for dette.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #44 Skrevet 4. desember 2018 Aldri i verden. Anonymkode: 023d1...e04 1
hjärterdam Skrevet 4. desember 2018 #45 Skrevet 4. desember 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei! Datteren min fortjener ikke å miste sin nærmeste omsorgsperson og mamma fordi jeg løper inn for å redde katten vår om det f.eks. skulle brenne i huset. Anonymkode: 0c7e2...b75 Enig i denne. Har barn og de fortjener ikke at hunden skal gå over deres mulighet til å vokse opp med foreldre i live.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #46 Skrevet 4. desember 2018 1 hour ago, Elektra said: Finnes det folk som redder katta før eget barn?? De må jo søke hjelp umiddelbart. Et menneskeliv er mer verdt enn er dyreliv, sånn er det bare og vi må slutte å tillegge dyr menneskelige egenskaper! Jeg elsker katten min, hadde (og har) ofret mye for den, den er liksom dyrebabyen min. MEN, hadde jeg vært i en situasjon hvor et menneskeliv sto på spill så er det jo ikke tvil om hva jeg ville valgt! Jeg tror faktisk det er straffbart også, å ofre menneskeliv for dyr. Nja, det er ikke så svart hvitt, hva du ser verdi i kan det hende andre anser som verdiløst. Så bare fordi du mener at det ene livet er mer verdt, er egentlig irrelevant. Anonymkode: 7cfaa...f7f 4
Sliten&kjørt52 Skrevet 4. desember 2018 #47 Skrevet 4. desember 2018 (endret) N e i ! Motsatt ja! Bikje meget mulig reddet meg, Overrasket av SKIKKELIG dårlig vær, Mix Ekte (- som i fra ) Grønland ( "Hode" /instinkt. Pels fra Forster), Venninde Laget mat, jeg ba om Sovepose, spade, litt mat i sekk, hadde spent meg inn, -Gjør det selv... jeg la iveg uten, helt bra vær, snørekjøre ?2-3 Km. Kjøpe Øl & Røyk, sløv... La iveg. Turisplass vinterstengt, snudde meg å så en VEGG komme rasende !. Spor borte "Umiddelbart", ville gått forbi telt på 4-5 meter. Dårligste sikt jeg har opplevd..! Bikja forstod allvoret, -luktet spor. RETT på teltet 🙂 3 Døgn, -krabbe ut for å fore spanna. ("Forsterpelsen" Seff i telt) Ble ikke mindre glad i det dyret ! Hadde flådd/spist om nødvendig. A.(CAVE:Fnatt) Endret 4. desember 2018 av Sliten&kjørt51
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #48 Skrevet 4. desember 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du ville ha stått og sett på at den kavet i isvannet og gått under? Anonymkode: 1699f...6c8 Ville du heller ha risikert både ditt eget og hundens liv? Ja, for hundens liv er jo ikke til å redde om du også går under så fort du tråkker på isen. De fleste oppegående mennesker ville ha prioritert egensikkerhet før man går hen og redder hunden. Det er ikke slik at man enten kaster seg over isen for å redde hunden selv om du selv kan dø eller bare ser på hunden dø. Anonymkode: fd0fa...e08 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #49 Skrevet 4. desember 2018 Eg brukar å skyte bikkjene mine sjøl når dei enten har skadd seg, eller har skavankar so gjer at dei ikkje greier prestera enten i avlsarbeidet eller til det føremålet dei er meint å brukast. Det er heilt bizart at folk samstiller dyr og menneske. Anonymkode: 9e1e5...4f2 3
Djungelvrål Skrevet 4. desember 2018 #50 Skrevet 4. desember 2018 NEI! Like lite sannsynlig som at jeg skulle reddet katten min før en toåring. Det er det mange gale mennesker her på KG som hadde gjort. 2
Djungelvrål Skrevet 4. desember 2018 #51 Skrevet 4. desember 2018 19 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev: N e i ! Motsatt ja! Bikje meget mulig reddet meg, Overrasket av SKIKKELIG dårlig vær, Mix Ekte (- som i fra ) Grønlad ( "Hode" /instinkt. Pels fra Forster), Venninde Laget mat, jeg ba om Sovepose, spade, litt mat i sekk, hadde spent meg inn, -Gjør det selv... jeg la iveg uten, helt bra vær, snørekjøre ?2-3 Km. Kjøpe Øl & Røyk, sløv... La iveg. Turisplass vinterstengt, snudde meg å så en VEGG komme rasende !. Spor borte "Umiddelbart", ville gått forbi telt på 4-5 meter. Dårligste sikt jeg har opplevd..! Bikja forstod allvoret, -luktet spor. RETT på teltet 🙂 3 Døgn, -krabbe ut for å fore spanna. ("Forsterpelsen" Seff i telt) Ble ikke mindre glad i det dyret ! Hadde flådd/spist om nødvendig. A.(CAVE:Fnatt) Enda et ubrukelig innlegg ingen forstår og ingen gidder lese. 7
applestories Skrevet 4. desember 2018 #52 Skrevet 4. desember 2018 15 timer siden, funginger skrev: Ofret? Nei. Risikert? Muligens, alt ettersom hvor stor risiko det var. Viktig forskjell som mange ikke ser ut til bry seg om. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #53 Skrevet 4. desember 2018 4 minutter siden, Peonjenta skrev: Enda et ubrukelig innlegg ingen forstår og ingen gidder lese. Samme tanken hadde jeg. Gidder ikke å prøve engang. Anonymkode: b6fce...752 4
Svartfugl Skrevet 4. desember 2018 #54 Skrevet 4. desember 2018 Hadde ikke ofret mitt eget liv eller andres liv for et kjæledyr - selv om jeg blir veldig glad i kjæledyrene mine. Lurer også på hvem som skulle tatt vare på disse kjæledyrene, om eierne døde? 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #55 Skrevet 4. desember 2018 Kanskje ikke direkte ofret, men jeg hadde glatt satt mitt eget liv i fare. Gjort det også. Brann, kan ikke evakuere katten hver gang grunnet falsk alarm minst 1 gang i mnd og buret og verden der ute stresser katten unødvendig. Etter 6 år med bare falske alarmer, idiot studenter som ikke kan å steke pizza, faen ta dem. Så var én alarm ekte, dro ut, fikk høre det var ekte og løp inn igjen. Fikk tak i katten, tvang han inni buret og løp ut. Ble møtt av en sint nabo som leker brannsjef. Hele etasjen over meg var røyklagt, så min etasje ble fult av røyk kort tid etterpå. Hadde glatt gjort det igjen. Ikke fader om jeg står på utsiden og ser på at dyrene mine brenner inn. Anonymkode: f607b...71a 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #56 Skrevet 4. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eg brukar å skyte bikkjene mine sjøl når dei enten har skadd seg, eller har skavankar so gjer at dei ikkje greier prestera enten i avlsarbeidet eller til det føremålet dei er meint å brukast. Det er heilt bizart at folk samstiller dyr og menneske. Anonymkode: 9e1e5...4f2 Det er bare sjukt.. Skavanker, som at de er friske, bare ikke «bra» nok til å avle?? Anonymkode: 11580...33d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #57 Skrevet 4. desember 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme AB som over, bare glemte å si hvorfor. Og mye av grunnen er at jeg ikke kunne levd med tankene i ettertid om at jeg kunne reddet dyret mitt men var egoistisk nok og valgte mitt eget. Tankene om å la det forsvarsløse dyret ikke få en sjanse engang. Mennesker har mye større sjanse til å klare seg. Men selv om det er snakk om pistol mot hodet på meg eller hunden ville jeg valgt meg selv til å få skuddet, nettopp fordi jeg vet jeg ikke ville taklet fremtiden. Anonymkode: 5b793...dfd Dette er jo egoistisk. Hvis du valgte å sitte igjen med en stor sorg, istedet for å påføre både dyret ditt, familie og venner sorg, da har du tatt et uselvisk valg da! Anonymkode: b4e93...39a 3
Chablis Skrevet 4. desember 2018 #58 Skrevet 4. desember 2018 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nja, det er ikke så svart hvitt, hva du ser verdi i kan det hende andre anser som verdiløst. Så bare fordi du mener at det ene livet er mer verdt, er egentlig irrelevant. Anonymkode: 7cfaa...f7f Dette er et diskusjonsforum, hvor man sier meningen sin, så min mening er selvfølgelig relevant. Dersom du vil ofte bikkja for barnet ditt så er du et svin som hverken burde hatt bikkje eller barn. Altså bikkje eller barn MÅ dø, og noen velger bikkja? Da er man ikke riktig nagla rett og slett. Endret 4. desember 2018 av Elektra
Chablis Skrevet 4. desember 2018 #59 Skrevet 4. desember 2018 3 timer siden, Sliten&kjørt51 skrev: N e i ! Motsatt ja! Bikje meget mulig reddet meg, Overrasket av SKIKKELIG dårlig vær, Mix Ekte (- som i fra ) Grønland ( "Hode" /instinkt. Pels fra Forster), Venninde Laget mat, jeg ba om Sovepose, spade, litt mat i sekk, hadde spent meg inn, -Gjør det selv... jeg la iveg uten, helt bra vær, snørekjøre ?2-3 Km. Kjøpe Øl & Røyk, sløv... La iveg. Turisplass vinterstengt, snudde meg å så en VEGG komme rasende !. Spor borte "Umiddelbart", ville gått forbi telt på 4-5 meter. Dårligste sikt jeg har opplevd..! Bikja forstod allvoret, -luktet spor. RETT på teltet 🙂 3 Døgn, -krabbe ut for å fore spanna. ("Forsterpelsen" Seff i telt) Ble ikke mindre glad i det dyret ! Hadde flådd/spist om nødvendig. A.(CAVE:Fnatt) Fra nå av rapporterer jeg inn hvert eneste innlegg du legger ut som ser ut som dette. Det er ikke vanskelig å skrive ordentlig, samtlige andre her klarer det og du får daglige tilbakemeldinger på at ingen skjønner en dritt av hva du skal ha frem. 4
Gjest Krampus Skrevet 4. desember 2018 #60 Skrevet 4. desember 2018 Han er en 14 år gammel pyntepute. Han gjør ikke noe annet enn å ligge i sofaen og sove og se fin ut. Hadde ikke risikert mitt liv for å redde hans. Hadde han vært mye mye yngre, så er det mye jeg vill gjort for å redde livet hans, men ikke gi mitt eget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå