AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #21 Skrevet 3. desember 2018 Jeg ser ikke noe logikk i å ofre seg for et dyr. Du kan klare deg uten dyret, dyret klarer seg ikke uten deg, på samme måte. Anonymkode: cdf90...5c3 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #22 Skrevet 4. desember 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er poenget mitt. Da vet jeg at det kan leve videre og blir mest sannsynlig adoptert av noen gode mennesker. Og nei, jeg har alltid fra jeg var liten hatt et prinsipp om at mennesker ikke er verdt mer enn andre dyrearter og det står jeg for fortsatt. Det gjelder også meg selv. Jeg synes oppriktig at mennesker er fæle dyr, og jeg skammer meg slett ikke over å sette et hundeliv over et menneskeliv - mitt eget eller andres! Anonymkode: 5b793...dfd Hold deg unna nære relasjoner med andre mennesker. Anonymkode: 1c8d9...765 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #24 Skrevet 4. desember 2018 Ofre seg for å redde dyret for så at dyret blir avlivet siden ingen kan ta vare på det... Er ikke det ironisk så vet ikke jeg😏 Anonymkode: 9be78...6e7 8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #25 Skrevet 4. desember 2018 Jeg tror jeg hadde det. Rett og slett fordi jeg ikke tror jeg kunne ha klart å levd i ettertid, med viten om at jeg kunne ha reddet han/henne, men ikke gjort det. Jeg har flere ganger tenkt at hvis det var en brann e.l. i huset, så hadde jeg kjempet meg gjennom brannmenn og familie som hadde prøvd å stoppe meg fra å løpe inn etter dem. Så jeg tror nok svaret er ja. Men jeg tror også det kommer an på situasjonen... Hvis de hadde dødd uten å vite at det skjedde noe med dem, og de kjente 0 smerte og frykt hadde jeg kanskje revurdert det. Men hvis de skal sitte der å ha det vondt og være redd, så hadde jeg bare vært nødt til å prøve. Anonymkode: d311b...e6d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #26 Skrevet 4. desember 2018 Så klart hadde jeg gjort det, forstår ikke folk som tenker noe annet! Anonymkode: 11580...33d 1
Chablis Skrevet 4. desember 2018 #27 Skrevet 4. desember 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange vil redde sitt dyr framfor et menneske. Til og med framfor sine egene barn. Men er du villig til å offre ditt eget liv for ditt kjæledyr? Anonymkode: 85dce...48b Finnes det folk som redder katta før eget barn?? De må jo søke hjelp umiddelbart. Et menneskeliv er mer verdt enn er dyreliv, sånn er det bare og vi må slutte å tillegge dyr menneskelige egenskaper! Jeg elsker katten min, hadde (og har) ofret mye for den, den er liksom dyrebabyen min. MEN, hadde jeg vært i en situasjon hvor et menneskeliv sto på spill så er det jo ikke tvil om hva jeg ville valgt! Jeg tror faktisk det er straffbart også, å ofre menneskeliv for dyr. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #28 Skrevet 4. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jeg hadde det. Rett og slett fordi jeg ikke tror jeg kunne ha klart å levd i ettertid, med viten om at jeg kunne ha reddet han/henne, men ikke gjort det. Jeg har flere ganger tenkt at hvis det var en brann e.l. i huset, så hadde jeg kjempet meg gjennom brannmenn og familie som hadde prøvd å stoppe meg fra å løpe inn etter dem. Så jeg tror nok svaret er ja. Men jeg tror også det kommer an på situasjonen... Hvis de hadde dødd uten å vite at det skjedde noe med dem, og de kjente 0 smerte og frykt hadde jeg kanskje revurdert det. Men hvis de skal sitte der å ha det vondt og være redd, så hadde jeg bare vært nødt til å prøve. Anonymkode: d311b...e6d Tror du har sett for mye på filmer. Anonymkode: fd0fa...e08 8
Chablis Skrevet 4. desember 2018 #29 Skrevet 4. desember 2018 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jeg hadde det. Rett og slett fordi jeg ikke tror jeg kunne ha klart å levd i ettertid, med viten om at jeg kunne ha reddet han/henne, men ikke gjort det. Jeg har flere ganger tenkt at hvis det var en brann e.l. i huset, så hadde jeg kjempet meg gjennom brannmenn og familie som hadde prøvd å stoppe meg fra å løpe inn etter dem. Så jeg tror nok svaret er ja. Men jeg tror også det kommer an på situasjonen... Hvis de hadde dødd uten å vite at det skjedde noe med dem, og de kjente 0 smerte og frykt hadde jeg kanskje revurdert det. Men hvis de skal sitte der å ha det vondt og være redd, så hadde jeg bare vært nødt til å prøve. Anonymkode: d311b...e6d Du ville latt din familie oppleve sorgen over å miste deg, latt dine barn miste en forelder, dine foreldre miste et barn etc for å redde et kjæledyr? Seriøst? Da vil jeg påstå du er svært egoistisk! Endret 4. desember 2018 av Elektra 6
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 4. desember 2018 #30 Skrevet 4. desember 2018 Nei, det hadde jeg ikke gjort.
Blue Berry Skrevet 4. desember 2018 #31 Skrevet 4. desember 2018 Aldri! To barn uten en mor pga en katt? Don’t think so 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #32 Skrevet 4. desember 2018 Ville ikke utsatt mine nærmeste for sorgen ved å selv dø,. Dorgen over tapt kjæledyr, lærer man seg lettere å leve med. Sørger enda over min gamle hund som ble 15år, men ikke så ille som jeg sørger over min far. Anonymkode: f7bac...90c 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. desember 2018 #33 Skrevet 4. desember 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange vil redde sitt dyr framfor et menneske. Til og med framfor sine egene barn. Men er du villig til å offre ditt eget liv for ditt kjæledyr? Anonymkode: 85dce...48b Hadde ikke løpt inn i et overtent hus for å hente hunden min hvis jeg ikke var sikker på å komme ut igjen. Hadde heller ikke løpt ut på tynn is for å redde ham om han hadde gått under isen, feks. Tror jeg
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #34 Skrevet 4. desember 2018 Nei, for om jeg er borte kan jeg ikke være sikker på at mine dyr har en sikker og bra fremtid. Et dyr som dør er et dødt dyr, et menneske som dør er en tragedie for alle rundt... Anonymkode: b6176...b53 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #35 Skrevet 4. desember 2018 Det er bare jeg som vil bli knust over mine dyrs bortgang, nemlig. Jeg ville satt meg selv i fare og gjort mye for dem, men ville ikke gått i en 100% sikker død. Anonymkode: b6176...b53 2
engern Skrevet 4. desember 2018 #36 Skrevet 4. desember 2018 Uten tvil! Er utrolig glad i dyr så for min del så er dyr mye mer verdt enn mennesker. Hunden hadde mer enn gjerne gjort det for å redde oss. Katten hadde nok gitt faen men det er sånn de er. 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. desember 2018 #37 Skrevet 4. desember 2018 Nei. Jeg hadde dessverre for dem ikke ofret meg for fremmede mennesker av noe slag heller.
Million Skrevet 4. desember 2018 #38 Skrevet 4. desember 2018 Nei - langt i fra. Jeg har en sønn. Han ville jeg gjort det for.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #39 Skrevet 4. desember 2018 Jeg ville verken ofret meg for hunden eller naboungen. Anonymkode: 158bb...dd2
Gjest Mammalivet Skrevet 4. desember 2018 #40 Skrevet 4. desember 2018 Nei. Hadde ofret livet mitt for barnet mitt. Ingen andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå