AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Mange vil redde sitt dyr framfor et menneske. Til og med framfor sine egene barn. Men er du villig til å offre ditt eget liv for ditt kjæledyr? Anonymkode: 85dce...48b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Ofre livet mitt for katten? Aldri i livet. Anonymkode: bf39f...5ab 11
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 Jeg vil si at jeg elsker hunden min like høyt som jeg elsker mine foreldre og min mann. Men den eneste jeg ville ofret livet for er min datter. Men jeg elsker virkelig hunden min helt ekstremt høyt. Anonymkode: 6269c...83a 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 Ville verken ofret mitt eget eller andres liv over katten. Høres helt sprøtt ut. Anonymkode: df6f7...f69 19
moho Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 Ikke i nærheten. Jeg leter etter dem om de blir borte, klatrer i trær for å redde katten, betaler tusenvis av kroner for veterinær, kjøper de mest behagelige selene til hunden, sover på gulvet i stua når noen av dem er syke, jeg gjør virkelig mye for dem men ville aldri satt mitt eget liv i fare for dem. 8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 Jeg har ikke dyr selv, men gleder meg til jeg har mulighet til å skaffe meg en hund. Denne hunden vil være såpass viktig for meg at jeg nok mest sannsynlig hadde ofret livet mitt for den. Og sånn er det bare. Anonymkode: 5b793...dfd 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #9 Skrevet 3. desember 2018 Samme AB som over, bare glemte å si hvorfor. Og mye av grunnen er at jeg ikke kunne levd med tankene i ettertid om at jeg kunne reddet dyret mitt men var egoistisk nok og valgte mitt eget. Tankene om å la det forsvarsløse dyret ikke få en sjanse engang. Mennesker har mye større sjanse til å klare seg. Men selv om det er snakk om pistol mot hodet på meg eller hunden ville jeg valgt meg selv til å få skuddet, nettopp fordi jeg vet jeg ikke ville taklet fremtiden. Anonymkode: 5b793...dfd 1
funginger Skrevet 3. desember 2018 #10 Skrevet 3. desember 2018 Ofret? Nei. Risikert? Muligens, alt ettersom hvor stor risiko det var. 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #11 Skrevet 3. desember 2018 Nei! Datteren min fortjener ikke å miste sin nærmeste omsorgsperson og mamma fordi jeg løper inn for å redde katten vår om det f.eks. skulle brenne i huset. Anonymkode: 0c7e2...b75 11
frekvens Skrevet 3. desember 2018 #12 Skrevet 3. desember 2018 Hadde ikje vurdert det et sekund. Kanskje satt meg selv i fare ja. Kommer an på situasjon og adrenalin 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #13 Skrevet 3. desember 2018 For hunde min, ja, uten tvil, da han allerede har vist han var villig til å gjøre det for meg engang. For katta mi, nei, hun bare stakk av 😄 hun får klare seg selv. Anonymkode: 7cfaa...f7f 3
FrodeF Skrevet 3. desember 2018 #14 Skrevet 3. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme AB som over, bare glemte å si hvorfor. Og mye av grunnen er at jeg ikke kunne levd med tankene i ettertid om at jeg kunne reddet dyret mitt men var egoistisk nok og valgte mitt eget. Tankene om å la det forsvarsløse dyret ikke få en sjanse engang. Mennesker har mye større sjanse til å klare seg. Men selv om det er snakk om pistol mot hodet på meg eller hunden ville jeg valgt meg selv til å få skuddet, nettopp fordi jeg vet jeg ikke ville taklet fremtiden. Anonymkode: 5b793...dfd Du må kontakte psykolog umiddelbart. 20
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #15 Skrevet 3. desember 2018 Lol nei. Anonymkode: 9f05d...403 4
Belima Skrevet 3. desember 2018 #16 Skrevet 3. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme AB som over, bare glemte å si hvorfor. Og mye av grunnen er at jeg ikke kunne levd med tankene i ettertid om at jeg kunne reddet dyret mitt men var egoistisk nok og valgte mitt eget. Tankene om å la det forsvarsløse dyret ikke få en sjanse engang. Mennesker har mye større sjanse til å klare seg. Men selv om det er snakk om pistol mot hodet på meg eller hunden ville jeg valgt meg selv til å få skuddet, nettopp fordi jeg vet jeg ikke ville taklet fremtiden. Anonymkode: 5b793...dfd Hvis du redder dyret ditt, så dør du jo selv, så da trenger du ikke tenke på: å leve med tanken på at du ikke reddet det. Synes det er trist at du ikke setter deg selv høyere enn du gir uttrykk for. Har du hatt mange dårlige opplevelser med mennesker siden et dyr er mer verd enn deg selv? 8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #17 Skrevet 3. desember 2018 Nei. Har en kvinne jeg virkelig hater, men hadde ofret katten for henne uansett. Mennesker er mer verdt. Anonymkode: cb440...274 9
Ariana807 Skrevet 3. desember 2018 #18 Skrevet 3. desember 2018 (endret) Hmm... Kanskje blir nok svaret. Hadde jeg sett katten på veien, og en bil på vei mot den... panikken hadde nok slått inn og jeg hadde sprunget ut i veien og da kanskje risikert mitt eget miv (bilen kan jo klare å stoppe, så derfor kanskje). Med en pistol mot mitt hode eller kattens, valget er mitt, nei kanskje ikke da jeg ikke hadde klart å forlatt familien for livet til en katt. For meg så er mine to katter det kjæreste jeg har. De er nermest mine barn. Den tanken endrer seg kanskje den dagen jeg får faktiske barn, men nå så er de mine to «fur-babies» 😸 😸 Endret 3. desember 2018 av Ariana807 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #19 Skrevet 3. desember 2018 10 minutter siden, Belima skrev: Hvis du redder dyret ditt, så dør du jo selv, så da trenger du ikke tenke på: å leve med tanken på at du ikke reddet det. Synes det er trist at du ikke setter deg selv høyere enn du gir uttrykk for. Har du hatt mange dårlige opplevelser med mennesker siden et dyr er mer verd enn deg selv? Det er poenget mitt. Da vet jeg at det kan leve videre og blir mest sannsynlig adoptert av noen gode mennesker. Og nei, jeg har alltid fra jeg var liten hatt et prinsipp om at mennesker ikke er verdt mer enn andre dyrearter og det står jeg for fortsatt. Det gjelder også meg selv. Jeg synes oppriktig at mennesker er fæle dyr, og jeg skammer meg slett ikke over å sette et hundeliv over et menneskeliv - mitt eget eller andres! Anonymkode: 5b793...dfd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #20 Skrevet 3. desember 2018 Nei. Jeg elsker katten min over alt. Men tanken på at jeg skulle latt min familie og venner gå gjennom den hjerteskjærende sorgen ved at jeg ofrer meg for en katt er værre enn å evt miste han. Anonymkode: b6fce...752 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå