Gå til innhold

Jeg tror ikke på spøkelser, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri trodd på spøkelser da det ikke kan bevises og jeg har heller aldri opplevd noe overnaturlig før. Liker at ting backes opp av vitenskap, men det er nok mer mellom himmel og jord. Nå i helgen var jeg i huset til min avdøde bestemor, skulle hente noen ting og det endte opp med at jeg overnattet der og det ble en ekkel opplevelse. Jeg våknet midt på natten av bråk på naborommet. Hørte at det var noen som gikk fram og tilbake der og drev og flyttet på møbler. Jeg skvatt, men trodde det måtte være en naturlig forklaring, så jeg sto opp og åpnet døra til naborommet, men da var det helt stilt, lyset var avslått og det var ingen på rommet. Da jeg la meg igjen, begynte jeg å høre de samme lydene, vedkommende hadde sko på seg og begynte å kaste noe som hørtes ut som kasser på gulvet. Jeg gikk tilbake på rommet, men da var det stilt igjen, men fikk en skikkelig ekkel følelse og da jeg la meg igjen, ble det mer bråk, da begynte jeg å høre banking på veggen. Jeg har aldri vært så skremt før, ble lite søvn den natten og jeg dro hjem grytidlig, og har ingen planer om å dra tilbake dit, i hvert fall ikke alene. 

Anonymkode: 3dee1...d38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen andre her som har opplevd noe lignende? Jeg har alltid trodd at det må være en logisk forklaring når jeg har lest om spøkelser, men i denne situasjonen var det ingen logisk forklaring, og jeg har tenkt på hva det var som laget slik bråk på rommet. Det var jo et menneske som gikk fram og tilbake, som hadde sko på seg, som flyttet på ting, kastet ting på gulvet og som banket på veggen. 😨

• Liker 5
Skrevet

Har opplevd å høre en samtale/diskusjon mellom en mann og en dame som hysjet ned da vi kom opp trappa. Mannen min mente at TV sto på siden vi hørte det så tydelig, men alt var avslått.

Mye rart. Tviler ikke på det du forteller. 

Anonymkode: 4462b...123

• Liker 8
Gjest shadowofthewind
Skrevet

Har opplevd noe overnaturlig selv, men skulle ønske det fordi det er så fascinerende tema.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har opplevd å høre en samtale/diskusjon mellom en mann og en dame som hysjet ned da vi kom opp trappa. Mannen min mente at TV sto på siden vi hørte det så tydelig, men alt var avslått.

Mye rart. Tviler ikke på det du forteller. 

Anonymkode: 4462b...123

Ekkelt, ja, og det er nok mer mellom himmel og jord, mer enn vi klarer å forstå. Det er første gangen jeg har opplevd dette, hele situasjonen er så merkelig og det finnes ingen logisk forklaring heller. 

6 minutter siden, shadowofthewind skrev:

Har opplevd noe overnaturlig selv, men skulle ønske det fordi det er så fascinerende tema.

Det er ikke noe gøy, og spesielt ikke når man er alene og det er midt på natta. Har aldri trodd på spøkelser tidligere, men det finnes ingen annen forklaring. Da "vedkommende" begynt å banke på veggen, DA trodde jeg at jeg skulle svime av. Jeg gikk jo inn på rommet flere ganger, men da var det ingen lyder, men med en gang jeg la meg tilbake i sengen så startet det.

• Liker 4
Gjest shadowofthewind
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ekkelt, ja, og det er nok mer mellom himmel og jord, mer enn vi klarer å forstå. Det er første gangen jeg har opplevd dette, hele situasjonen er så merkelig og det finnes ingen logisk forklaring heller. 

Det er ikke noe gøy, og spesielt ikke når man er alene og det er midt på natta. Har aldri trodd på spøkelser tidligere, men det finnes ingen annen forklaring. Da "vedkommende" begynt å banke på veggen, DA trodde jeg at jeg skulle svime av. Jeg gikk jo inn på rommet flere ganger, men da var det ingen lyder, men med en gang jeg la meg tilbake i sengen så startet det.

Er hverken mørkredd eller husredd. Bor for meg selv. Synes sånt er fascinerende så kunne ha tenkt meg å oppleve noe overnaturlig. Liker programmer som Åndenes makt og slit. Spennende. :)

Gjest shadowofthewind
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trpr jeg er mer nysgjerriog enn skrekkslagen. Liker å undersøke det som er rart, underlig.

Skrevet

Jeg blir livredd! Skvatt nå nettopp da jeg skulle svare på innlegget og det poppet opp et nytt innlegg 😱

Anonymkode: 521e8...a5d

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, shadowofthewind skrev:

Er hverken mørkredd eller husredd. Bor for meg selv. Synes sånt er fascinerende så kunne ha tenkt meg å oppleve noe overnaturlig. Liker programmer som Åndenes makt og slit. Spennende. :)

Jeg ser nok aldri på slike programmer da jeg aldri har trodd på det tidligere, mye er sikkert overdrevet og "staget" også, men at det skjer uforklarlige ting, det er sikkert. 

1 minutt siden, shadowofthewind skrev:

Trpr jeg er mer nysgjerriog enn skrekkslagen. Liker å undersøke det som er rart, underlig.

Haha, det trodde jeg også at jeg var, men det var ikke spesielt koselig må jeg innrømme 😅

• Liker 1
Gjest shadowofthewind
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser nok aldri på slike programmer da jeg aldri har trodd på det tidligere, mye er sikkert overdrevet og "staget" også, men at det skjer uforklarlige ting, det er sikkert. 

Haha, det trodde jeg også at jeg var, men det var ikke spesielt koselig må jeg innrømme 😅

Men du er heldig som fikk oppleve noe sånt. Synes det er så spennende. :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir livredd! Skvatt nå nettopp da jeg skulle svare på innlegget og det poppet opp et nytt innlegg 😱

Anonymkode: 521e8...a5d

Det er ingen spøkelser som skriver innlegg her inne, lover 😄 Syns opplevelsen var skikkelig ekkel. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har opplevd lignende. Trodde ikke på sånt før, men nå er jeg overbevist om at gjenferd finnes. 

Anonymkode: 63f4a...f4c

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, shadowofthewind skrev:

Men du er heldig som fikk oppleve noe sånt. Synes det er så spennende. :)

Følte meg ikke så heldig og håper ikke at jeg opplever det igjen, tror ikke jeg drar tilbake med det første og det blir ikke mer overnatting der :) 

• Liker 1
Gjest shadowofthewind
Skrevet

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Følte meg ikke så heldig og håper ikke at jeg opplever det igjen, tror ikke jeg drar tilbake med det første og det blir ikke mer overnatting der :) 

Hadde jeg visst om hjemsøkte hus i nærheten hadde jeg vært gira på å undersøke det nærmere. Liker både utfordringer og følelsen av å bli skremt. Synes det er morsomt, og noen er sære. Men glad det gikk bra med deg etter den opplevelsen da.

Skrevet

Ja, jeg har opplevd lignende. Trodde ikke på sånt før, men nå er jeg overbevist om at gjenferd finnes. 

Anonymkode: 63f4a...f4c

Det virker så dumt å tro på spøkelser/gjenferd, men det finnes ingen annen forklaring. Det er så rart å tenke på, hva det er som lager disse lydene. 

Skrevet

Jeg gikk og la meg en gang jeg var på besøk hos noen, og de gikk på byen. Jeg orket ikke være med, og ikke hadde jeg lyst til å drikke når de vorset heller, så jeg var klinkende edru.

La meg på et lite rom i 2.etasje, og så hørte jeg brått musikk. Ble veldig forundret, for jeg mente å ha skrudd av alt da de andre gikk. Så sto jeg opp og gikk ned for å skru av, men det sto ingen musikk på! Hørte det igjen da jeg kom opp, og jeg lå helt stiv og lurte veldig! Etterhvert så sovnet jeg, og dagen etter fortalte jeg om det sånn "haha" liksom.

Men det var ikke så morsomt, for det hadde vært flere hendelser i det huset. Så mye rart. 

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var barn og på besøk hos min bestemor, begynte håndtaket på døren inn til rommet hvor vi var å gå opp og ned, opp og ned - altså som om noen lekte med dørhåndtaket. Vi var 4 stykker inne på rommet, det var ingen andre i huset 😨

Det var masse rart som skjedde i det huset. Merkelig nok var det et relativt nytt hus. Blant annet så min bestemor en liten jente i stuen som sto vendt mot veggen, altså med ryggen til min bestemor. Hun trodde først det var jeg som var kommet på besøk da denne skikkelsen var på høyde med meg (jeg var bare barn på den tiden). Bestemor pratet med skikkelsen, men fikk ikke noe svar tilbake før den til slutt sånn ned i gulvet 😖

Hun har også sett andre skikkelser der, mannspersoner, dyr og lignende.. Hun har våknet opp på natten av leker som har beveget seg. Og hørt banking og fotsteg. 

Og jeg skal visstnok på et tidspunkt ha kommet løpende helt panikkslagen og fortalt bestemor at jeg hadde sett en liten jente under senga.

Har mange flere historier bare jeg får tenkt meg om 😞

Anonymkode: 27914...ed7

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg gikk og la meg en gang jeg var på besøk hos noen, og de gikk på byen. Jeg orket ikke være med, og ikke hadde jeg lyst til å drikke når de vorset heller, så jeg var klinkende edru.

La meg på et lite rom i 2.etasje, og så hørte jeg brått musikk. Ble veldig forundret, for jeg mente å ha skrudd av alt da de andre gikk. Så sto jeg opp og gikk ned for å skru av, men det sto ingen musikk på! Hørte det igjen da jeg kom opp, og jeg lå helt stiv og lurte veldig! Etterhvert så sovnet jeg, og dagen etter fortalte jeg om det sånn "haha" liksom.

Men det var ikke så morsomt, for det hadde vært flere hendelser i det huset. Så mye rart. 

Kanskje det var radioen som hadde klikket? :)  Men dersom det har vært flere slik hendelser i samme hus, så begynner man å lure. Jeg prøver alltid å komme med logisk forklaringer, men jeg finner ingen i dette tilfellet.

Skrevet

Da jeg var barn og på besøk hos min bestemor, begynte håndtaket på døren inn til rommet hvor vi var å gå opp og ned, opp og ned - altså som om noen lekte med dørhåndtaket. Vi var 4 stykker inne på rommet, det var ingen andre i huset 😨

Det var masse rart som skjedde i det huset. Merkelig nok var det et relativt nytt hus. Blant annet så min bestemor en liten jente i stuen som sto vendt mot veggen, altså med ryggen til min bestemor. Hun trodde først det var jeg som var kommet på besøk da denne skikkelsen var på høyde med meg (jeg var bare barn på den tiden). Bestemor pratet med skikkelsen, men fikk ikke noe svar tilbake før den til slutt sånn ned i gulvet 😖

Hun har også sett andre skikkelser der, mannspersoner, dyr og lignende.. Hun har våknet opp på natten av leker som har beveget seg. Og hørt banking og fotsteg. 

Og jeg skal visstnok på et tidspunkt ha kommet løpende helt panikkslagen og fortalt bestemor at jeg hadde sett en liten jente under senga.

Har mange flere historier bare jeg får tenkt meg om 😞

Anonymkode: 27914...ed7

Turte ikke å lese alt det du skrev her nå rett før jeg skal legge meg 😄Denne opplevelsen har påvirket meg litt og jeg har blitt litt husredd merker jeg, håper det går over. 

• Liker 1
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Er det et gammelt hus? Kan det være gjennomtrekk? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...