AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Før noen påpeker det for meg: Ja, å skaffe seg kredittkort fordi man har dårlig råd er en elendig idé, og jeg vet at jeg har vært utrolig dum, og jeg er flau over min egen dårlige dømmekraft😳 Når det er sagt så har jeg kredittgjeld på 20.000,-, noe som ikke er voldsomt mye penger i det store og det hele, men som føles ut som mye når det er gjeld, og man ikke har mye i inntekt i utgangspunktet. Gjelden er fordelt på to kort med maksgrense på 10.000,- hver, og minstebeløpet som må betales i måneden er derfor bare 300,-, så det i seg selv er ikke noe problem. Det jeg lurer på er om noen har vært i ca. samme situasjon, og hvordan dere betalte ned gjelden? Betalte dere en stor del av den totale gjelden hver måned for en kort periode (fks. 35%), og lot livskvaliteten lide litt i den perioden, eller betalte dere litt og litt i måneden over lengre tid (fks. 5-10% av den totale gjelden hver måned), slik at dere merket mindre til den ekstra utgiften? Har dere noen tips eller erfaringer å komme med? Takker for svar Anonymkode: 90ad9...444
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Like greit å la livskvaliteten lide litt. Det er kun snakk om kort tid. Du kan faktisk ha livskvalitet med lite penger. Kanskje åå tide å oppdage andre gode sider ved livet? Anonymkode: 8ce32...d1f 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 Få det ned såfort som mulig!! Lev på nudler noen mnd og få vekk gjelda Anonymkode: 7029f...2cb 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Like greit å la livskvaliteten lide litt. Det er kun snakk om kort tid. Du kan faktisk ha livskvalitet med lite penger. Kanskje åå tide å oppdage andre gode sider ved livet? Anonymkode: 8ce32...d1f Ja, du sier noe der! Takk for svar😊 Anonymkode: 90ad9...444
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Få det ned såfort som mulig!! Lev på nudler noen mnd og få vekk gjelda Anonymkode: 7029f...2cb Skal vel alltids klare et kortvarig gjensyn med studenttiden😁 Takk for svar! Anonymkode: 90ad9...444 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #6 Skrevet 4. desember 2018 Jeg hadde omtrent så mye kredittgjeld for 20 år siden da jeg var ung. Jeg tok meg en ekstra jobb og betalte ut alt på 2 måneder. Jeg jobbet fra 06.00 - 14.00 på et hotell og fra 15.00 til 21.00 på en klesbutikk, nesten hver dag i disse 2 månedene. Jeg unnet meg ingenting ekstra, ikke så mye som en liten brus, og hadde null sosialt liv. Men det var verdt det, jeg har hatt god pengestyring siden dette skjedde. Anonymkode: 8862a...3d1 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #7 Skrevet 4. desember 2018 20 000 er da ikke så mye. Har 25 på ene kortet mitt, betaler det ned ratvis ut året 2019. Anonymkode: d2da8...4a8
blomaden Skrevet 4. desember 2018 #8 Skrevet 4. desember 2018 Betal det ned så fort som mulig, da slipper du jo mye av rentene 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #9 Skrevet 4. desember 2018 Betaler du minstebeløpet er du ferdig om ca 9-10 år, og har betalt ca 20 000 i renter i tillegg. Hadde kredittkortgjeld en periode selv. Satt studielån på pause og betalte absolutt alt jeg maktet på kredittkortene. Ingen shopping ut over nødvendig, kun handle mat på tilbud/datovarer, ikke noe uteliv, ikkeno mat eller kaffe ute, alt på kredittkort. Anonymkode: 6665e...873 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå