Gå til innhold

Bestemt meg at jeg skal leve et liv uten egne barn. Flere?😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.😊

24 år og skal leve et liv uten barn. Glad i barn, men ønsker ikke mine egne barn. Jeg og samboer ønsker å leve vårt liv uten å tenke på barn. Har det veldig bra som vi har det nå.

Flere som lever et liv uten egne barn? 😉

Anonymkode: 767f8...eb0

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 29 og tror ikke jeg kommer til å få barn heller. Jeg har søsken som har flere barn og jeg kan ikke si at jeg blir så fristet til å bli mor når jeg ser det livet de lever. Alt handler om barna, bleieskift, mating, krangling, rot, bæsing, gråt, osv. Det livet virker så lite givende og jeg kan ikke tenke meg å frivillig sette meg selv i den situasjonen. 

Anonymkode: 0c9d7...be1

• Liker 13
Skrevet

Det høres ut som et fint liv å ikke ha egne barn. Skjønner ikke hvorfor det er en big deal rundt det å ønske barnløs tilværelse? Livet er nok enklere og roligere uten barn, og man får lov til å være den man er uten å hele tiden ha mammasensuren/mammaradaren på. 

Hilsen tobarnsmamma😊

Anonymkode: 6ca4d...4ab

• Liker 20
Skrevet

Man må bare gjøre det som er riktig for en. Heldigvis, så kan man velge her vi bor. 

Frivillig barnløs, og altfor gammel til og bli spurt nå lenger😝

• Liker 11
Skrevet

Jeg og kjæresten vil i utgangspunktet heller ikke ha barn, men er åpen for at det kan endre seg ila de neste ti årene.

• Liker 3
Skrevet

Tror ikke at jeg på noe som helst tidspunkt har hatt lyst på egne barn, så du er ikke alene TS 🙂

• Liker 7
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Jeg har en dyp drøm om å en dag få bli mamma❤️ Ikke alle har det, og det er heller ikke noe galt i det

Gjest Krampus
Skrevet

Liker barn, men liker også alenetid og å ha minst mulig som "tvinger" meg til å gjøre ting jeg ikke vil. Det holder med jobb og generelle forpliktelser. Men skjønner godt folk som vil ha barn, har tatt noen runder med meg selv for å finne ut hva jeg vil. Det eneste negative jeg har kommet over i valget med å være barnløs er at jeg ikke får shoppe leker, søtt barnetøy, og det er vanskelig å finne en kjæreste som ikke har barn og ikke vil ha barn. 

Skrevet

Det vil nok endre seg 🌸

Anonymkode: 23bb8...d5e

Gjest Autofyll
Skrevet (endret)

Hei. Ville bare legge til min historie; jeg fikk barn da jeg akkurat hadde fylt 24. Altså samme alder som deg.

Jeg er åpen om at det gav meg en bølge av følelser som ikke bare var positive. Det er veldig hardt å bli forelder og jeg ble overrasket hvor bundet jeg ble til det barnet i flere år og også flere år fremover. 

Lenge angret jeg fordi jeg syns det var så hardt, men etter h*n ble eldre så har det angeret forsvunnet og jeg er forelder- på godt og vondt. Jeg ble overrasket og sjokkert over den manglende friheten og den harde jobben ammingen var. 

Jeg er nå lykkelig i rollen og kunne aldri levd uten barnet mitt. Det jeg ønsker å si til deg er at følelser kan endre seg. Men å bli forelder er et valg. 

Tenker du å sterilisere deg? Syns det er veldig bra at du tenker på det hvis du ikke vil ha barn, kan være veldig tungt med abort og også veldig tungt å beholde/adoptere bort et uønsket barn. 

Men husk sterilisering er en tung avgjørelse og du kan til og med muligens få et barn om 20 år! Tenk så mye som forandrer seg på ett år så da er 20 år ganske mye. 

Ikke få barn hvis du ikke vil❤️ Bare et lite hjertesukk fra meg som følte at å få barn er noe jeg aldri kunne vært forut , tross det at jeg var usikker på om barn var riktig for meg før jeg fikk det. 

Endret av Autofyll
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vil nok endre seg 🌸

Anonymkode: 23bb8...d5e

Hva er poenget med slike utsagn? Hvorfor ikke bare akseptere at ikke alle vil?

Jeg og samboer er over 40 og er bare enda mer bestemt på at vi ikke vil ha. 

Anonymkode: 06405...67e

• Liker 47
Skrevet

Har 3. Gleder meg veldig til de blir selvstendige og flytter ut. Elsker de over alt annet. Men gleder meg til å kunne sette meg selv først en gang i blant.

Og jeg skal ikke på Tusenfryd,Legoland, Disney world, Sommerland eller steder med bamseklubb på de neste 15år!! Ben there done that siste 17 årene....

Anonymkode: 6e8a2...36c

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 32 år, har aldri ønsket meg barn, tror ikke jeg jeg plutselig får det ønsket nå eller senere heller. Jeg har det fint uten barn. Det er ikke så mange som forstår meg desverre.

• Liker 10
Skrevet

Jeg er mamma og synes i all hemmelighet synd på de som aldri får oppleve å bli det, for det overgår alt annet jeg har opplevd. Nå tenker kanskje noen at jeg ikke kan ha opplevd mye, men det har jeg. Jeg har reist verden rundt, bodd på flere kontinenter, tatt utdannelse, hatt og har fortsatt en spennende jobb og karriere og jeg har festet fra meg. Jeg sier det selvsagt aldri til de jeg kjenner som ikke kan få barn, eller ikke vil ha som noen av dem sier, men jeg synes synd på dem og mener det går glipp av det aller beste i livet. 

Anonymkode: f7ccc...ba9

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er mamma og synes i all hemmelighet synd på de som aldri får oppleve å bli det, for det overgår alt annet jeg har opplevd. Nå tenker kanskje noen at jeg ikke kan ha opplevd mye, men det har jeg. Jeg har reist verden rundt, bodd på flere kontinenter, tatt utdannelse, hatt og har fortsatt en spennende jobb og karriere og jeg har festet fra meg. Jeg sier det selvsagt aldri til de jeg kjenner som ikke kan få barn, eller ikke vil ha som noen av dem sier, men jeg synes synd på dem og mener det går glipp av det aller beste i livet. 

Anonymkode: f7ccc...ba9

Og jeg er ikke interessert, for meg er det ikke i nærheten av det beste i livet. Jeg synes i hemmelighet synd på de som ikke ser noen mening i livet uten barn 😛 

Jeg bestemte meg forøvrig i tenårene, og har nå passert 50. Det har blitt noen "nååå, bare vent, du ;) ) i løpet av de årene. 

Anonymkode: 0a482...ec1

• Liker 33
Skrevet

Syntes ikke at tingenes tilstand er bra nok til å få barn. Både lokalt og globalt er det mye som mangler på at jeg føler at jeg med god samvittighet kunne satt barn til verden. Greier som helsevesen, utdanning, utbredte holdninger og verdier, politikk osv. Føler ikke at barnet og etterhvert den voksne, evt barnebarn, ville gått en trygg og god fremtid i møte. Kanskje, men ikke sikkert. Vi lever ihvertfall på en måte som er relativt langt fra det jeg ser på optimalt, sunt og positivt for et barn, og for voksne for den saks skyld.

Kommer kanskje til å vurdere fosterbarn eller adopsjon i fremtiden, men får se. Kunne fått barn, men jeg syntes det er feil å gjøre grunnet det over. Så jeg setter egne ønsker til side på det området. 

• Liker 4
Skrevet

Er 39 og har visst siden tenårene at jeg ikke vil ha barn. Heldigvis er gubben (vært sammen i nesten 20 år) helt enig, hvis ikke ville ikke vi vært riktige for hverandre. 

Anonymkode: 3038f...5e2

• Liker 3
Skrevet

Jeg også! Har tenkt mye på dette de siste årene, og blir mer og mer sikker i min sak om at jeg aldri skal ha barn :)  Barn er alt for ressurskrevende for meg, både mentalt, fysisk, økonomisk, og ikke minst spirituelt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg bestemte meg for mange mange årsiden at jeg skal leve alene uten partner og barn.

• Liker 2
Skrevet

Er 48, og har visst siden jeg var 4 at jeg ikke vil ha barn. Og nei, ikke engang da min søster fikk barn ble jeg fristet til å ombestemme meg.

Anonymkode: c5535...805

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...