Gå til innhold

Når tillate at barn skal ha/dra på overnatting av/hos kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når får ditt barn ha/dra på overnatting av/hos kjæreste? altså alder

Videoannonse
Annonse
Skrevet

18

Anonymkode: ddd47...1bd

• Liker 6
Skrevet

Ingenting mellom 9 og 16

Anonymkode: d03ff...b52

• Liker 1
Skrevet

indioviduelt, for noen er det greit fra 14-15, for andre ikke før 16-17

Anonymkode: 82b7d...7d5

• Liker 4
Skrevet

Vurdere det året han fyller 18 (fyller tidlig på året) Kommer ikke på tale nå, 16 år

Anonymkode: 8de7d...65d

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vurdere det året han fyller 18 (fyller tidlig på året) Kommer ikke på tale nå, 16 år

De har sex selv om de ikke får overnatte sammen, vet du. 

Anonymkode: 0ce89...9f2

• Liker 34
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva så? Det skal ikke skje her inne huset mens jeg er her. 

Aldersgrense her er 32. Låser henne snart inn igjen kjelleren 

Anonymkode: 89606...4b6

• Liker 20
Skrevet

Her får de nok lov om noen mnd hvis de holder sammen, vært sammen i 3 mnd nå og er 16 år. 

Jeg vet de har hatt sex, så det kan jo skje selvom de ikke sover hos hverandre. 

Anonymkode: af685...a36

Skrevet

Her var det 16 år. Det ble sånn da de bodde veldig langt fra hverandre. Her var de hos hverandre i vinterferie og høstferie siden de hadde dette på ulike tidspunkt. Helt greit for meg.

Anonymkode: aa304...5ae

• Liker 2
Skrevet

18

Anonymkode: e31da...4c3

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg forstår det kan bli sånn (har ikke kjæreste nå), men velger å holde meg til regelen likevel. Sove sammen kan de vente med til de er nesten 18.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så utgått den uttalelsen der.... Det vet jo alle.... Ungene kan drikke alkohol og røyke uten å at vi vet det også. Det betyr ikke at vi trenger gi tillatelse til det! Ungene kan ha seg så mye de vil når vi ikke ser det, men med en gang vi tillater overnatting, sier vi at det er helt ok. Mange barn vet ikke sitt beste, og det viser seg ofte at foreldrenes regler sitter i bakhodet når det gjelder. La barna være barn lengst mulig! 

Anonymkode: 9e660...7c9

• Liker 19
Skrevet

For oss er regelen 16, og skal ha vært i et seriøst forhold  i minst tre mmd. Snakker også med foreldrene til den andre tenåringen om det og blir enige. Ser ingen problem i dette.

Anonymkode: 111a2...e24

• Liker 15
Skrevet

Og jeg tviler sterkt på at de har seg som kaniner bare fordi de sovner i samme seng det kan de like gjerne gjør før de går hjem for kvelden eller hvis foreldrene er borte. De er overr den seksuelle lavalder, og da kan en like så greitt akseptere at de også har et seksuelt liv. 

Anonymkode: 111a2...e24

• Liker 5
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som skriver 18 år. Dere vet at ungdommer ellers i landet flytter på hybel for å gå på skole når de er 15-16 år ikke sant? Jeg gjorde bla det. 

Å nekte en som er straks myndig å ligge over til kjæresten er ganske sykt og fornedrende. Seksuell lavalder er 16 år tross alt og mange debuterer før det selv om de ikke sier noe til dere. Hadde mamma lagt seg oppi sexlivet mitt og overnatting når jeg var 17-18 hadde jeg funnet det veldig ubehagelig og menst sansynlig tatt avstand fra henne en periode. Ungene deres vokser opp folkens!! Gi dem pusterom.

Anonymkode: 38ff6...fa2

• Liker 33
Skrevet

Når begge er over sexuell lavalder, og det er greit for foreldrene til den andre parten. Og etter at man har tatt en prat om grenser og prevensjon naturlig nok, men det bør man jo gjøre en god stund før de blir 16 uansett.

Anonymkode: bce47...0a1

• Liker 5
Skrevet

16. Mn helst aldri😣

Anonymkode: 3e141...374

Skrevet

Bare lurer, men får ikke ungdommen deres «lov» til å ha sex? Til dere som svarer nei selvom ungdommen har hatt kjæreste en stund.

Anonymkode: af685...a36

• Liker 3
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så utgått den uttalelsen der.... Det vet jo alle.... Ungene kan drikke alkohol og røyke uten å at vi vet det også. Det betyr ikke at vi trenger gi tillatelse til det! Ungene kan ha seg så mye de vil når vi ikke ser det, men med en gang vi tillater overnatting, sier vi at det er helt ok. Mange barn vet ikke sitt beste, og det viser seg ofte at foreldrenes regler sitter i bakhodet når det gjelder. La barna være barn lengst mulig! 

Anonymkode: 9e660...7c9

Så enig. Foreldre er blitt så forbasket redde for å være autoriteter.

Det handler om hva man tilrettelegger for. 

Anonymkode: 0d5bb...417

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...