dr_zhivago Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 Hva synes dere om de som med letthet glir inn i alle sosiale situasjoner fordi de er så gode til å observere og imitere at de kan komme seg på bølgelengde med hvem som helst. Som sier det de trenger å si for å sjarmere hvem som helst, enten de mener det eller ikke?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #2 Skrevet 3. desember 2018 Jeg skjønner ikke helt? Anonymkode: 2c365...4a9 2
Gjest Vanlig fyr Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 1 hour ago, dr_zhivago said: Hva synes dere om de som med letthet glir inn i alle sosiale situasjoner fordi de er så gode til å observere og imitere at de kan komme seg på bølgelengde med hvem som helst. Som sier det de trenger å si for å sjarmere hvem som helst, enten de mener det eller ikke? De som opplevde vold i barndommen er ofte slik.
dr_zhivago Skrevet 3. desember 2018 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2018 15 minutter siden, Vanlig fyr skrev: De som opplevde vold i barndommen er ofte slik. Tenker mest på folk som utnytter denne "egenskapen" om man kan kalle den det. Som spiller på lag med eller mot forskjellige folk ettersom det passer dem.
magikeren Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 Kommer an på hvordan personen er og hvorfor den gjør og hvilke konsekvenser det har 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 Jeg er en slik sosial kameleon. Ble holdt mye utenfor i barndommen, gikk mye alene, var for sjenert til å takle sosiale relasjoner. I 20-årene jobbet jeg veldig bevisst med det, og lærte meg kunsten å konversere med hvem som helst, når som helst. Jeg kan mislike noen, og likevel bli godt likt av dem fordi de har fått et inntrykk av at jeg liker dem. Vil absolutt ikke si at det egentlig er noen "fare" for noen at jeg er en slik kameleon, men mange deler private ting de ikke burde dele med meg. Ikke at jeg går videre med det, men jeg sitter på informasjon de sannsynligvis ikke ville delt dersom de visste at jeg misliker dem. Anonymkode: b6cc5...f0e 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #7 Skrevet 5. desember 2018 Alle er sosiale kameleoner, hvis vi skal bruke det uttrykket, men mennesker som har blitt utsatt for grov omsorgssvikt i løpet av barndommen kan bli desperate og ofte ta det til det ekstreme som voksne. Anonymkode: 465fb...ab6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #8 Skrevet 20. januar 2019 On 12/3/2018 at 9:35 PM, dr_zhivago said: Hva synes dere om de som med letthet glir inn i alle sosiale situasjoner fordi de er så gode til å observere og imitere at de kan komme seg på bølgelengde med hvem som helst. Som sier det de trenger å si for å sjarmere hvem som helst, enten de mener det eller ikke? Synes de er flotte å småprate med på fest og skulle ønske jeg var like flink sosialt som dem. Samtidig så får jeg ikke noe lyst på dypere vennskap med folk som ikke gir noe av dem selv. Jeg liker å føle at jeg kjenner personen og ikke at jeg like gjerne kunne snakket med en selger. Anonymkode: cd6ab...443
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå