Gå til innhold

Derren Brown

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har blitt helt hektet på denne mannen og hans kunnskap! Det er utrolig å se hvor "lett"  han styrer andre menneskers tanker og handlinger! (Russell Howard foreslo å sende han inn i det hvite hus, noe jeg synes høres genialt ut!) 

Han har overbevist mennesker om apokalypse, fått de til å ofre eget liv for mennesker de egentlig har store fordommer mot og overbevist dem til å begå "mord". 

Det er både skummelt og fascinerende hvor lite originale vi egentlig er, hvor lite unike vi er og hvor lett vi er å påvirke! 

Hva synes du om dette? 

Endret av Elektra
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Elektra skrev:

Jeg har blitt helt hektet på denne mannen og hans kunnskap! Det er utrolig å se hvor "lett"  han styrer andre menneskers tanker og handlinger! (Russell Howard foreslo å sende han inn i det hvite hus, noe jeg synes høres genialt ut!) 

Han har overbevist mennesker om apokalypse, fått de til å ofre eget liv for mennesker de egentlig har store fordommer mot og overbevist dem til å begå "mord". 

Det er både skummelt og fascinerende hvor lite originale vi egentlig er, hvor lite unike vi er og hvor lett vi er å påvirke! 

Hva synes du om dette? 

Fyren er insane. Fikk meg til å skrible noe meningsløst på et ark mens jeg så en video han hadde laget. Etterpå visste han på forhånd hva jeg hadde skrevet på arket...

Anonymkode: e0858...3f9

Skrevet
Akkurat nå, Elektra skrev:

Hva synes du om dette? 

Det samme gjorde Hitler

Anonymkode: f0d9d...127

Skrevet

Link?

Anonymkode: b028d...239

Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fyren er insane. Fikk meg til å skrible noe meningsløst på et ark mens jeg så en video han hadde laget. Etterpå visste han på forhånd hva jeg hadde skrevet på arket...

Wow! Det er jo egentlig helt utrolig, hva synes du om at det finnes mennesker der ute som har denne kunnskapen, og om det at vi er så lett påvirket? 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme gjorde Hitler

Anonymkode: f0d9d...127

Derren Brown drar den lenger. Hitler var svært karismatisk pluss at han brukte fremmedfrykt og massesuggesjon for å nå et mål. Brown bruker i større grad hypnose, er mer spesifikt og heldigvis er hans eksperimenter under trygge omgivelser. 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Link?

Det er så mye, søk etter han på youtube 👍

Endret av Elektra
  • Liker 1
Skrevet

Det er egentlig så creepy alt han kan gjøre, at han burde være under konstant overvåkning i tilfelle han bruker kunnskapen til onde hensikter.. Men han hadde vel hypnotisert vaktholdet også 🤣

Skrevet

Søk gjerne opp Derren Brown the assasin, hvor man får et godt eksempel på hvorfor slike kunnskaper kan være livsfarlig. 

Helt utrolig hvor enkle vi "unike" og "originale" mennesker er! 

• Liker 1
Skrevet

Seriøst ingen som ville snakke om Derren Brown og hans fantastiske evner...? :sjenert:

Skrevet
Akkurat nå, Elektra skrev:

Seriøst ingen som ville snakke om Derren Brown og hans fantastiske evner...? :sjenert:

Joda, men det går så til de grader over hodet på oss. Irriterende at han kan alt dette mens vi sitter som idioter og kan ikke 1% av det engang.

Grrr...

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda, men det går så til de grader over hodet på oss. Irriterende at han kan alt dette mens vi sitter som idioter og kan ikke 1% av det engang.

Grrr...

Ja, jeg har prøvd å Google hvordan han gjør det, men finner bare generelle tåke-svar 😡

Skrevet

For en merkelig tråd. Tjener du penger på å promotere ham eller? Er du også AB3f9?

Er det noen skeptikere som har sjekket ut denne karen og kan gi meg en oppsummering?

Anonymkode: 66038...3ed

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en merkelig tråd. Tjener du penger på å promotere ham eller? Er du også AB3f9?

Er det noen skeptikere som har sjekket ut denne karen og kan gi meg en oppsummering?

Nei, jeg er meg selv. Skeptikerne kan gå å legge seg, mannen er fantastisk. Sjekk ham selv på tuben eller Netflix.

Promotere ham😂. Herregud.

• Liker 3
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke han trenger promotering på kvinneguiden altså. Du får sjekke ut hva du snakker om før du uttaler deg🤣🤣

• Liker 2
Skrevet

Var inne og sjekket en del på You Tube nå. Fascinerende er det helt klart. Syns ikke det er så rart at vi ikke er mer unike som du skriver da, eller lite originale 🙂 at vi er så lette å påvirke er både tankevekkende og skremmende. Har lest en del om det tidligere, og ulike eksperimenter som er gjort på mennesker. Interessant. 

Det var ihverfall underholdende å se på, og han er dyktig! Det er det ingen tvil om 🙂

• Liker 2
Skrevet
På 4.12.2018 den 2.19, AnonymBruker skrev:

litt paranoid eller? 😅 hvorfor skulle en KG bruker promotere en fyr som ikke engang er i norge? Alle har da hørt om Darren brown? Han er ikke synsk eller alternativ, han bruker bare psykologi og hjerneteknikker. Kall det gjerne hjernevask, 

Anonymkode: 56e54...f9d

Skrevet
On 12/5/2018 at 1:38 PM, AnonymBruker said:

litt paranoid eller? 😅 hvorfor skulle en KG bruker promotere en fyr som ikke engang er i norge? Alle har da hørt om Darren brown? Han er ikke synsk eller alternativ, han bruker bare psykologi og hjerneteknikker. Kall det gjerne hjernevask, 

Anonymkode: 56e54...f9d

Ikke jeg, og jeg er neppe alene om det.

Skrevet

Så noe Derren Brown da jeg var yngre. Syntes det er bra for å opplyse om hvordan vi kan avledes og manipuleres relativt enkelt. Det viser også hvordan man kan lure andre mennesker ved å late som om man er synsk. Han har også episoden der han lager falske horoskoper som alle kjenner seg igjen i og tror på. Om jeg husker riktig. 

Teknikkene hans er mye drevet på grunnleggende prinsipper innenfor menneskets psykologi. Som for eks hvor enkle mennesker faller for gruppepress (noe studier på studier har vist). 

Men det fungerer ikke slik at man kan gå bort til en vakt og hypnotisere han bort fra døren, det er ikke superkrefter vi snakker om her. De mest ekstreme han har fått til som er ekte handler mye om gradvis manipulering og å legge til rette for at vedkommende skal ta valget han ønkser. Det er ikke noe man kan gå opp til en fremmend og knipse med fingrene for å gjøre. 

At mennesker deler noen svakheter i psyken vår som kan utnyttes betyr heller ikke at vi er identiske eller veldig like på alle områder. Dette er også områder vi kan lære oss herde og der vi kan bli bedre å beskytte oss selv om vi trener oss opp til det. Men det er ikke noe som andre lærer oss, så det er opp til oss selv å søke den type kunnskap. Vi kunne kollektivt vært bedre på disse områdene om det var noe vi lærte hverandre, for eks fra foreldre til barn eller i skolen. Det å bruke disse svakhetene er tross alt noe Brown har trent seg opp til, ikke noe som er 100% medfødt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...