Oxo Skrevet 3. desember 2018 #1 Del Skrevet 3. desember 2018 (endret) Har i 9 dager nå vært plaget med utrolig mange ekstrasag i hjertet. Var på legevakta for noen dager siden, legen mente jeg hadde en ekstrem elektrisk aktivitet i hjertet. Fikk betablokker for å stoppe anfallet, og fikk beskjed om å få en henvisning til kardiolog om ikke dette ikke ga seg. Dro til fastlegen etter noen dager, da det fortsatt var like ille. Hun ville sjekke pulsen min (da pulsen var noe høy på legevakta) men måtte gi opp, da pulsen var umulig å telle pga alle ekstraslagene. (Måtte da ta ekg.) Uten betablokker har jeg ca 30.000 ekstaslag på et døgn, er betraktelig bedre på betablokker, ca 5-6000 ekstraslag. ( Har bare kjent på pulsen og telt ekstraslg noen minutter og regnet ut, så ikke sikre tall dette altså.) Har tatt holter tidligere, hadde ingen plager da, og testen fanget heller ikke opp noe. (Holdt på 11 døgn forrige runde jeg hadde dette, men måtte vente mange uker på holter-testen, og da var jo anfallet over...) Legen ville få lagt meg inn på hjetreavdelingen nå før helgen, men kardiologen sa bare at dette er helt ufarlig ekstrasystoler, ingen ting å gjøre med, og ville derfor ikke ta meg inn. Nå er jeg både sliten og lei, føler konstant en «dirring» i kroppen, og føler meg periodevis svimmel. Legen er litt oppgitt. Vil gjerne hjelpe meg, men vet ikke hva mer hun kan gjøre... Hjelper jo med betablokker (tar 100mg i døgnet) men etter noen timer er det like jævlig igjen. Noen som har opplevd lignende? Tips til hva jeg kan gjøre? Er ikke overvektig, drikker ikke kaffe og drikker sjelden alkohol. Endret 3. desember 2018 av Oxo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lita_go Skrevet 3. desember 2018 #2 Del Skrevet 3. desember 2018 Dette er jo en utrulig kjip situasjon å være i! Det er fritt sykehusvalg så ville fått fastlege til å henvise ett annet sted for å fått tatt holter undersøkelsen Har du gjort andre undersøkelser, belastningstest etc? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oxo Skrevet 3. desember 2018 Forfatter #3 Del Skrevet 3. desember 2018 1 time siden, Lita_go skrev: Dette er jo en utrulig kjip situasjon å være i! Det er fritt sykehusvalg så ville fått fastlege til å henvise ett annet sted for å fått tatt holter undersøkelsen Har du gjort andre undersøkelser, belastningstest etc? Nei. Har bare tatt blodprøver ( bl.a i fht stoffskifte) I følge legene trenger jeg ikke flere ekg’r, da problemet mitt er synlig på alle fire ekg’r jeg har tatt til nå. Problemet er at normal behandling (som er betablokker) ikke får stoppet det... Plagene reduseres en periode, men så er det på’n igjen. Blir gal snart!😫 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #4 Del Skrevet 3. desember 2018 Jeg har innoperert ICD pga ekstraslag. Dette er en kombinert pacemaker og hjertestarter, som både kan regulere hjerterytmen, og i verste fall gjenopplive meg om hjertet skulle stoppe. Om du får kome til kardiolog, spør om muligheten for en slik operasjon. Jeg er 39 år forresten. Anonymkode: e6df7...407 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #5 Del Skrevet 3. desember 2018 Når det er så ille burde du jo ha fått tilbud om ablasjon ("brenne bort" de områdene som skaper ekstra elektriske impulser og forstyrrer den normale rytmen). Anonymkode: 1ae29...13b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6 Del Skrevet 3. desember 2018 Åhh det er en sånn manøver du kan prøve, men jeg husker ikke hva den het og ikke helt hva man gjorde, men det er noe som å ligge på rygg med beina i 90 grader støttet av f.eks puter og så skal man bøye overkroppen opp og så husker jeg ikke om man skulle holde pusten i 10 sek eller om man skulle hoste eller hva man skulle, og så legger man seg ned igjen. Jeg skal prøve å finne ut av det og legge ut link. Anonymkode: 8221e...c07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #7 Del Skrevet 3. desember 2018 Jeg fant det: modifisert valsalva manøver https://www.helsebiblioteket.no/allmennmedisin/aktuelt/modifisert-valsalva-manover-oker-sjansen-for-omslag-til-sinusrytme-ved-supraventikulaer-takykardi En video fra The Lancet TV demonstrerer hvordan man kan la pasienten sitte i 45 grader og blåse i en 10 ml sprøyte uten nål slik at stempelet beveger seg i fem sekunder, hvorpå pasienten legger seg ned med beina opp. Det kompenserer blodtrykksfallet ved rytmeomslaget og er trolig årsaken til at konvertering lykkes i større grad. Trikset med sprøyten viser bruk av bukpressen mot motstand og sprøyten trengs trolig ikke i en hjemmesituasjon. Du trenger ikke bruke sprøyte. Lag motstand med leppene ved å presse dem sammen når du blåser ut sånn at området rundt leppene på innsiden blir fylt med luft når du blåser ut for da vil du kjenne et økt buktrykk forhåpentligvis Anonymkode: 8221e...c07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oxo Skrevet 4. desember 2018 Forfatter #8 Del Skrevet 4. desember 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har innoperert ICD pga ekstraslag. Dette er en kombinert pacemaker og hjertestarter, som både kan regulere hjerterytmen, og i verste fall gjenopplive meg om hjertet skulle stoppe. Om du får kome til kardiolog, spør om muligheten for en slik operasjon. Jeg er 39 år forresten. Anonymkode: e6df7...407 Uff, håper jeg ikke må gjennom så drastiske tiltak. Men kunne godt tenkt meg å få en grundig undersøkslse av en kardiolog. Jeg er også 39 år, og føler meg litt ung for dette hjertegreiene her😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oxo Skrevet 4. desember 2018 Forfatter #9 Del Skrevet 4. desember 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Når det er så ille burde du jo ha fått tilbud om ablasjon ("brenne bort" de områdene som skaper ekstra elektriske impulser og forstyrrer den normale rytmen). Anonymkode: 1ae29...13b Vet ikke om dette er noe løsning på mitt problem (vet dette gjøres når man har en veldig høy hvilepuls, min puls er ikke «farlig» høy.) Håper virkelig jeg ikke må gjennom noe som helst av inngrep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oxo Skrevet 4. desember 2018 Forfatter #10 Del Skrevet 4. desember 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fant det: modifisert valsalva manøver https://www.helsebiblioteket.no/allmennmedisin/aktuelt/modifisert-valsalva-manover-oker-sjansen-for-omslag-til-sinusrytme-ved-supraventikulaer-takykardi En video fra The Lancet TV demonstrerer hvordan man kan la pasienten sitte i 45 grader og blåse i en 10 ml sprøyte uten nål slik at stempelet beveger seg i fem sekunder, hvorpå pasienten legger seg ned med beina opp. Det kompenserer blodtrykksfallet ved rytmeomslaget og er trolig årsaken til at konvertering lykkes i større grad. Trikset med sprøyten viser bruk av bukpressen mot motstand og sprøyten trengs trolig ikke i en hjemmesituasjon. Du trenger ikke bruke sprøyte. Lag motstand med leppene ved å presse dem sammen når du blåser ut sånn at området rundt leppene på innsiden blir fylt med luft når du blåser ut for da vil du kjenne et økt buktrykk forhåpentligvis Anonymkode: 8221e...c07 Takk for utfyllende svar og god informasjon! Er ikke supraventikulær sinusrytme som er mitt problem, men gjorde et forsøk likevel jeg. Hjalp dessverre ikke. Skal prøve noen ganger til😉 Takk for at du tok deg tid til et så langt svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #11 Del Skrevet 4. desember 2018 Hm. Høres ut som meg på mitt verste. Hadde en langvarig periode i starten av 2017 hvor jeg hadde ekstraslag 24/7 i nesten 2 mnd. Vet ikke eksakt tallet på et døgn, men i perioder var annethvert slag ekstraslag, og noen ganger så hyppig at jeg ikke rakk å telle de. Jeg var også innlagt i 2 døgn for mistanke om hjertebetennelse, som var på vei tilbake, men legene var ikke 100% sikre. De antok jeg hadde hatt det, og at hyppigheten av ekstraslag kunne være et resultat av det, men det var vanskelig å påvise. Jeg hadde noe redusert pumpefunksjon av hjertet, som hadde normalisert seg ved kontroll 1 mnd senere. Jeg hadde andre symptom i tillegg til dette, så er det er ikke noe du skal bekymre deg for. Jeg hadde smerter i brystregionen og hadde i flere uker før innleggelsen skyhøy puls bare jeg stod opp om morningen, noe jeg fikk bekreftet på overvåking på sykehuset, da pulsen spratt fra 70 til 150 bare jeg reiste meg opp fra sengen og gikk et skritt til vasken. Poenget mitt er egentlig at jeg følte det var noe galt med hjertet mitt, og de langvarige anfallet med ekstraslag oppstod før jeg var innlagt. Men jeg var veldig bekymret og redd for hjertet mitt, jeg ventet jo på time hos kardiolog og grudde meg og hadde det rett og slett ikke bra psykisk. Jeg var under veldig mye psykisk stress. Når det gjaldt ekstraslagene ble de jo fanget opp og målt på overvåking. Legene bekreftet at de var veldig hyppige, men ufarlig. Jeg husker jeg gikk på do på sykehuset, og den monitoren jeg hadde rundt halsen lyste opp og da hadde jeg hatt 15 ekstraslag på bare noen sekunder. Jeg fikk med betablokker fra sykehuset i veldig små doser og skulle prøve det, men legene sa som ærlig var, det er ikke var sikkert det vil hjelpe. Så skulle jeg ha kontroll 1 mnd etter jeg var utskrevet med ultralyd av hjertet. Vi skulle der og da vurdere videre hva vi skulle gjøre med ekstraslagene. Så kom jeg hjem, var fortsatt bekymret for ting og tang og var egentlig i en konstant boble. Ekstraslagene ble kanskje litt bedre, men jeg hadde fortsatt mange døgnet rundt hele tiden, og jeg husker det ene jeg klarte å tenke på dagene, var at jeg hadde nedtelling til jeg skulle inn på kontroll, for jeg var så bekymret fortsatt. Jeg følte forøvrig at jeg gjorde alt for å redusere ekstraslagene, jeg sluttet å drikke kaffi og slappet av og følte at det ikke var noen logisk grunn for at de oppstod, slik at feilen måtte ligge i selve hjertet, og ikke kunne være psykisk. Så kom dagen jeg hadde kontroll 1 mnd etterpå. Ultralyden viste at pumpefunskjonen hadde normalisert seg helt, så det var veldig positivt. Hjertet var normalt. Men jeg hadde jo fortsatt hyppige ekstraslag. Så kardiologen og jeg ble enig om at jeg skulle gå med en 24-timers EKG og skrive en dagbok med når jeg opplevde de, for å måle og deretter se an resultatet. Dette var en stor lettelse for meg, jeg tenkte, nå skal de endelig få se hvor mye ekstraslag jeg faktisk har på et døgn! Men nå skal du høre! Det skjedde noe magisk når jeg fikk på meg EKG-en. I løpet av det døgnet ble ekstraslagene mine færre og færre. Dette var jo typisk, jeg hadde riktignok noen, men få. Jeg tenkte de kom tilbake når jeg var ferdig, men da jeg leverte fra meg 24 timers EKGen, så ble det bare bedre og bedre og i dagene etterpå hadde jeg nesten ingen. Det var ekstremt pussig at dette skulle skje etter den oppfølgende ultralyden og 24 timers EKG. Jeg tror at jeg slapp en stor bekymring den dagen som jeg hadde gått rundt med for hjertet mitt. Psyken kan nok spille en større rolle hva enn tror. Jeg fikk brev tilbake fra sykehuset, der stod det at jeg hadde 0,3% VES og 0,2% SVES på det døgnet, altså veldig lite (og ikke symptomatisk hva jeg hadde opplevd de 2 mnd før). Ingenting mistenkelig var funnet. Så jeg ble anbefalt om å unngå koffein og alkohol og forsette å ta lavdosen med betablokker. Dette sluttet jeg med etter 1 mnd etter kontrollen, ettersom ekstraslagene ble færre og færre og det gikk fint, jeg fikk ikke flere selv om jeg sluttet. Jeg sliter fortsatt litt med hjertebank innimellom, men langt i fra ille. I går kjente jeg 3 stykk, jeg kjente på kroppen at jeg var ekstremt sliten den dagen, og tilskriver det nok det. Jeg hater fortsatt når det skjer, men når jeg leser hvordan du har det, så minnes jeg hvordan det var på det verste og hvordan jeg lengtet tilbake til å bare kjenne et eller annet noen få ganger om dagen, og hvordan det ikke var noe å ha et få, i sammenligning når det stod på sitt verste. Dessuten, trodde jeg etter disse 2 mnd med konstant hjertebank, at dette var sånn resten av livet mitt skulle bli, og heldigvis ble det ikke det! Jeg begynte også å tenke på at jeg måtte få en ablasjon eller hva det heter, siden det var såpass omfattende og at livet mitt kom til å bli vanskelig. Når jeg er sliten, stresset og kroppen er i høygir, så kjenner jeg ekstraslagene. De er færre når jeg har det skikkelig godt og kroppen er frisk. Jeg trodde ikke at jeg var spesielt stresset når det pågikk for sitt verste, men jeg gikk nok gjennom et stort psykisk belastning på det verste med tanke på hjertet. Nå har jeg funnet mer ut av hva som trigger, og det er ikke nødvendigvis koffein, jeg drikker en kopp kaffi hver morgen og jeg kan ha ingen ekstraslag, noen dager drikker jeg 2 kopper med mange nok timer i mellom og merker heller ingenting. Andre dager kan jeg drikke 2 kopper for tett og merke at det er for mye og så får jeg noen ekstraslag. Så kanskje er det noe i ditt liv som trigger som du ikke vet om. Har du vært gjennom noe spesielt bekymringer eller psykiske belastninger i det siste? Det kan selvfølgelig være en rekke andre grunner, og diverse blodprøver bør ta for å utelukke at det kan være noe mangler etc. som gjør det. Husker den ene legen sa at det første han mistenkte når han så pasienter med hyppige ekstraslag, var å måle stoffskifte og se etter struma på halsen. Forøvrig er det flere type betablokkere, de jeg fikk kunne det ta tid før de virket, virker som du har fått en anfallsmedisin? Så det kan være at du får hjelp i andre typer enn det du tar nå. Noe som man tar til faste tider og som har langtidsvirkning. Anbefaler forresten å se noen videoer med Sanjay Gupta og York cardiology på Youtube, kan forklarer dette veldig godt og kommer med mange gode tips og roet meg veldig når jeg slet med tankene mine rundt ekstraslagene. Håper at det kommer til å gå bedre med deg også. Å ha så mye ekstraslag døgnet rundt er slitsomt. Du må absolutt få kommet til en kardiolog og finne ut av ting. Klem til deg. Anonymkode: fde26...c4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #12 Del Skrevet 4. desember 2018 Kan forøvrig legge til at blodtrykket mitt, iallfall overtrykket mitt var ganske høyt da jeg var innlagt. Da de målte det ved innleggelsen var overtrykket over 150. Dette tilskrives nok det psykiske stresset jeg var utsatt for, jeg var jo veldig bekymret. Blodtrykket normaliserte seg under sykehusoppholdet og i ettertid. Anonymkode: fde26...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oxo Skrevet 5. desember 2018 Forfatter #13 Del Skrevet 5. desember 2018 På 4.12.2018 den 10.49, AnonymBruker skrev: Hm. Høres ut som meg på mitt verste. Hadde en langvarig periode i starten av 2017 hvor jeg hadde ekstraslag 24/7 i nesten 2 mnd. Vet ikke eksakt tallet på et døgn, men i perioder var annethvert slag ekstraslag, og noen ganger så hyppig at jeg ikke rakk å telle de. Jeg var også innlagt i 2 døgn for mistanke om hjertebetennelse, som var på vei tilbake, men legene var ikke 100% sikre. De antok jeg hadde hatt det, og at hyppigheten av ekstraslag kunne være et resultat av det, men det var vanskelig å påvise. Jeg hadde noe redusert pumpefunksjon av hjertet, som hadde normalisert seg ved kontroll 1 mnd senere. Jeg hadde andre symptom i tillegg til dette, så er det er ikke noe du skal bekymre deg for. Jeg hadde smerter i brystregionen og hadde i flere uker før innleggelsen skyhøy puls bare jeg stod opp om morningen, noe jeg fikk bekreftet på overvåking på sykehuset, da pulsen spratt fra 70 til 150 bare jeg reiste meg opp fra sengen og gikk et skritt til vasken. Poenget mitt er egentlig at jeg følte det var noe galt med hjertet mitt, og de langvarige anfallet med ekstraslag oppstod før jeg var innlagt. Men jeg var veldig bekymret og redd for hjertet mitt, jeg ventet jo på time hos kardiolog og grudde meg og hadde det rett og slett ikke bra psykisk. Jeg var under veldig mye psykisk stress. Når det gjaldt ekstraslagene ble de jo fanget opp og målt på overvåking. Legene bekreftet at de var veldig hyppige, men ufarlig. Jeg husker jeg gikk på do på sykehuset, og den monitoren jeg hadde rundt halsen lyste opp og da hadde jeg hatt 15 ekstraslag på bare noen sekunder. Jeg fikk med betablokker fra sykehuset i veldig små doser og skulle prøve det, men legene sa som ærlig var, det er ikke var sikkert det vil hjelpe. Så skulle jeg ha kontroll 1 mnd etter jeg var utskrevet med ultralyd av hjertet. Vi skulle der og da vurdere videre hva vi skulle gjøre med ekstraslagene. Så kom jeg hjem, var fortsatt bekymret for ting og tang og var egentlig i en konstant boble. Ekstraslagene ble kanskje litt bedre, men jeg hadde fortsatt mange døgnet rundt hele tiden, og jeg husker det ene jeg klarte å tenke på dagene, var at jeg hadde nedtelling til jeg skulle inn på kontroll, for jeg var så bekymret fortsatt. Jeg følte forøvrig at jeg gjorde alt for å redusere ekstraslagene, jeg sluttet å drikke kaffi og slappet av og følte at det ikke var noen logisk grunn for at de oppstod, slik at feilen måtte ligge i selve hjertet, og ikke kunne være psykisk. Så kom dagen jeg hadde kontroll 1 mnd etterpå. Ultralyden viste at pumpefunskjonen hadde normalisert seg helt, så det var veldig positivt. Hjertet var normalt. Men jeg hadde jo fortsatt hyppige ekstraslag. Så kardiologen og jeg ble enig om at jeg skulle gå med en 24-timers EKG og skrive en dagbok med når jeg opplevde de, for å måle og deretter se an resultatet. Dette var en stor lettelse for meg, jeg tenkte, nå skal de endelig få se hvor mye ekstraslag jeg faktisk har på et døgn! Men nå skal du høre! Det skjedde noe magisk når jeg fikk på meg EKG-en. I løpet av det døgnet ble ekstraslagene mine færre og færre. Dette var jo typisk, jeg hadde riktignok noen, men få. Jeg tenkte de kom tilbake når jeg var ferdig, men da jeg leverte fra meg 24 timers EKGen, så ble det bare bedre og bedre og i dagene etterpå hadde jeg nesten ingen. Det var ekstremt pussig at dette skulle skje etter den oppfølgende ultralyden og 24 timers EKG. Jeg tror at jeg slapp en stor bekymring den dagen som jeg hadde gått rundt med for hjertet mitt. Psyken kan nok spille en større rolle hva enn tror. Jeg fikk brev tilbake fra sykehuset, der stod det at jeg hadde 0,3% VES og 0,2% SVES på det døgnet, altså veldig lite (og ikke symptomatisk hva jeg hadde opplevd de 2 mnd før). Ingenting mistenkelig var funnet. Så jeg ble anbefalt om å unngå koffein og alkohol og forsette å ta lavdosen med betablokker. Dette sluttet jeg med etter 1 mnd etter kontrollen, ettersom ekstraslagene ble færre og færre og det gikk fint, jeg fikk ikke flere selv om jeg sluttet. Jeg sliter fortsatt litt med hjertebank innimellom, men langt i fra ille. I går kjente jeg 3 stykk, jeg kjente på kroppen at jeg var ekstremt sliten den dagen, og tilskriver det nok det. Jeg hater fortsatt når det skjer, men når jeg leser hvordan du har det, så minnes jeg hvordan det var på det verste og hvordan jeg lengtet tilbake til å bare kjenne et eller annet noen få ganger om dagen, og hvordan det ikke var noe å ha et få, i sammenligning når det stod på sitt verste. Dessuten, trodde jeg etter disse 2 mnd med konstant hjertebank, at dette var sånn resten av livet mitt skulle bli, og heldigvis ble det ikke det! Jeg begynte også å tenke på at jeg måtte få en ablasjon eller hva det heter, siden det var såpass omfattende og at livet mitt kom til å bli vanskelig. Når jeg er sliten, stresset og kroppen er i høygir, så kjenner jeg ekstraslagene. De er færre når jeg har det skikkelig godt og kroppen er frisk. Jeg trodde ikke at jeg var spesielt stresset når det pågikk for sitt verste, men jeg gikk nok gjennom et stort psykisk belastning på det verste med tanke på hjertet. Nå har jeg funnet mer ut av hva som trigger, og det er ikke nødvendigvis koffein, jeg drikker en kopp kaffi hver morgen og jeg kan ha ingen ekstraslag, noen dager drikker jeg 2 kopper med mange nok timer i mellom og merker heller ingenting. Andre dager kan jeg drikke 2 kopper for tett og merke at det er for mye og så får jeg noen ekstraslag. Så kanskje er det noe i ditt liv som trigger som du ikke vet om. Har du vært gjennom noe spesielt bekymringer eller psykiske belastninger i det siste? Det kan selvfølgelig være en rekke andre grunner, og diverse blodprøver bør ta for å utelukke at det kan være noe mangler etc. som gjør det. Husker den ene legen sa at det første han mistenkte når han så pasienter med hyppige ekstraslag, var å måle stoffskifte og se etter struma på halsen. Forøvrig er det flere type betablokkere, de jeg fikk kunne det ta tid før de virket, virker som du har fått en anfallsmedisin? Så det kan være at du får hjelp i andre typer enn det du tar nå. Noe som man tar til faste tider og som har langtidsvirkning. Anbefaler forresten å se noen videoer med Sanjay Gupta og York cardiology på Youtube, kan forklarer dette veldig godt og kommer med mange gode tips og roet meg veldig når jeg slet med tankene mine rundt ekstraslagene. Håper at det kommer til å gå bedre med deg også. Å ha så mye ekstraslag døgnet rundt er slitsomt. Du må absolutt få kommet til en kardiolog og finne ut av ting. Klem til deg. Anonymkode: fde26...c4f Hei og tusen takk for et fyldig og utfyllende svar. Er ikke umulig at stress kan være en årsak. Har hatt en sterk belastende periode over en årrekke nå (selvmord i nær familie, overtagelse av barn gjennom barnevern o.l.) og samtidig en svært hektisk arbeidshverdag. Har det forholdsvis rolig privat nå, men travle/stressende dager på jobb er ikke så mye jeg får gjort med... Har sjekket stoffskifte, men struma er jeg ikke sjekket for. (Så vidt jeg vet) Holder på like herlig ennå, så får vel ta en tlf til legen IGJEN....🤨 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oxo Skrevet 15. mars 2019 Forfatter #14 Del Skrevet 15. mars 2019 Tenkte jeg skulle skrive hvordan det har gått i fht ekstraslagene jeg var så plaget med. (Man får så sjelden høre her hvordan ting har gått her inne.) Jeg kom meg omsider til privat kardiolog. Der ble det konstatert over 10.000 ves og sves i døgnet. (Noe som kan være skadelig for hjertet på sikt.) Fikk en ny type hjertemedisin jeg skulle begynne på (sammen med betablokker.) Dette hjalp noe få timer, så var det på’n igjen. Et alternativ var ablasjon (brenning), men kardiologen hadde liten tro på dette, da jeg hadde to urolig områder i hjertet. Ble litt fortvilet da ingenting hjalp, og fikk beskjed om at jeg måtte leve med dette, og følges opp med ultralyd en gang i året. Men, hell i uhell, gikk jeg på trynet på glatta, og brakk armen. Ble da sykemeldt. Etter 5 uker med ro, roet ENDELIG hjertet seg! Etter 3 mndr med kontinuerlig ekstraslag, var jeg temmelig nedkjørt. Begynte også å ta magnesium i denne perioden, og godt mulig at det også har hjulpet på. Så mitt tips om man er plaget med ekstrasystoler; magnesium og ro! Har nå kuttet alt av hjertemedisin♥️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #15 Del Skrevet 15. mars 2019 7 timer siden, Oxo skrev: Tenkte jeg skulle skrive hvordan det har gått i fht ekstraslagene jeg var så plaget med. (Man får så sjelden høre her hvordan ting har gått her inne.) Jeg kom meg omsider til privat kardiolog. Der ble det konstatert over 10.000 ves og sves i døgnet. (Noe som kan være skadelig for hjertet på sikt.) Fikk en ny type hjertemedisin jeg skulle begynne på (sammen med betablokker.) Dette hjalp noe få timer, så var det på’n igjen. Et alternativ var ablasjon (brenning), men kardiologen hadde liten tro på dette, da jeg hadde to urolig områder i hjertet. Ble litt fortvilet da ingenting hjalp, og fikk beskjed om at jeg måtte leve med dette, og følges opp med ultralyd en gang i året. Men, hell i uhell, gikk jeg på trynet på glatta, og brakk armen. Ble da sykemeldt. Etter 5 uker med ro, roet ENDELIG hjertet seg! Etter 3 mndr med kontinuerlig ekstraslag, var jeg temmelig nedkjørt. Begynte også å ta magnesium i denne perioden, og godt mulig at det også har hjulpet på. Så mitt tips om man er plaget med ekstrasystoler; magnesium og ro! Har nå kuttet alt av hjertemedisin♥️ Så nydelig å høre ❤️ Har også hatt en del av dette, ikke i nærheten av hva du har hatt dog, og det har vel kommet på grunn av psyken og stress. Skikkelig harehjerte. Har hatt angst i det siste, og fått helseangst av hjertesymptomene. Nå merker jeg det når jeg er nervøs, diverse endringer i aktivitet og ved måltider, luft i magen og hva det nå er. Leit at det gjør meg engstelig, vondt å være ekstremt opptatt av kroppen, men når jeg leser om dere andre som har hatt så vanvittig mye av det og legene sier jaja, dette får du leve med, så er mine problemer helt ubetydelige og ikke noe jeg bør ødelegge livet mitt på å være redd for. Anonymkode: 201f8...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå