Gå til innhold

Burde det være forbud mot jobb og privat tlf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobba siden begynnelsen av 90 tallet og må si at selv om vi kanskje jobbet litt mer på den tiden, så var det mer trivelig å jobbe og man hadde fri når en ikke var på jobb. Jeg vil faktisk si at graset var grønnere når det gjelder arbeid.

Nå er jobb noe en konstant blir påminnet med mobilen. Jeg får meldinger fra mandag til søndag. Samboer får telefoner fra morgen til kveld. Joda, det er kjekt med informasjon rundt noe, men vi klarte det fint uten dette før. Jeg jobber med folk og får ofte melding rundt hva den og den skal i morgen osv. 

Ønsker folk virkelig dette? Greit om det er snakk om liv eller om bedriften holder på å gå dunken. Men vanlig info, det kan ikke være godt for helsa.

Anonymkode: 3e53b...e56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du har rett i at arbeidslivet har blitt tøffere. Nå må man være «på» hele tiden og skillet mellom arbeid og fritid blir mer og mer visket ut. I tillegg tror jeg man i det fleste yrker er nødt til å være mer effektive nå, da stillinger kuttes i hytt og pine. Det blir mindre og mindre tid til en prat med en kaffekopp i hånda, noe jeg har inntrykk av at var mer vanlig før.

Anonymkode: a598c...9b7

Skrevet

Må du ta imot denne infoen da? Mail ignorerer jeg når jeg har fri (leser ikke jobbmail). Telefoner fra jobben får jeg ikke, men mobilen er uansett nesten alltid lydløs. Venner får sende meldinger, når jeg har fri har jeg fri.

Anonymkode: 5fe04...698

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...