Gå til innhold

Hårfarge til 1 åring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har helt siden jeg var gravid lurt på hvilken farge barnet vårt kom til å få.

Når hun ble født hadde hun litt grumsette øyenfarge som vekslet mellom grumsette/mørk til blå. (Nå som hun er 1 år er dem blå)

Hårfargen har også vært det samme.. født med litt brunt.. så en mellomting, så blondt men litt brunt helt ytterst i tuppene å nå ser hun helt blond ut igjen. Håret er også litt brunt når det er vått.

Er spent siden faren er blond med blå øyne, har ingen i hele slekten som har hverken brunt hår eller brune øyne.

Min familie der imot, har alle brunt hår samt noen med blå øyne imens jeg har brunt hår og brune øyne.

Hvilken farge tror dere hun kommer til å få?

Anonymkode: dc481...a18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir sikkert kommunegrå som så mange andre i Norge

Anonymkode: 98845...70e

• Liker 10
Skrevet

Huff, trodde tråden skulle handle om å farge håret på en 1-åring :fnise:

Men ja, vanskelig å si hva hårfargen blir. Jeg hadde blondt hår og krøller til jeg var 2-3 år. Nå har jeg slett helt mørkt hår :)

Anonymkode: 92ae1...bc0

• Liker 20
Skrevet

Trodde du tenkte å farge håret til lille 😅

Anonymkode: 43f40...5ab

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nå ble jeg litt skuffet her, trodde du skulle farge håret på ett åringen......😂

Skrevet

I løpet av livet endres gjerne hårfargen. Var blond da jeg var liten, og så har det bare blitt mørkere og mørkere. Spesielt under graviditet. Folk tror jeg har farget håret mørkt. 

Eldste barnet var nesten svart i håret ved fødsel, nå er barnet blondt øverst og mørk underste. Yngste var litt lysere i håret ved fødsel, har også blitt lysere. 

Anonymkode: 3bb0e...6e5

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Huff, trodde tråden skulle handle om å farge håret på en 1-åring :fnise:

Men ja, vanskelig å si hva hårfargen blir. Jeg hadde blondt hår og krøller til jeg var 2-3 år. Nå har jeg slett helt mørkt hår :)

Anonymkode: 92ae1...bc0

Jeg og. Var helt platinablond. Tynt, litt krøllete hår. Nå har jeg tykt, mørkebrunt hår.  Jeg har ingen unger, men har ei niese på snart tre. Hun har ikke mye hår, men det ser blondt ut. Mulig litt brun eller rødskjær. Artig å følge med på :) Man vet aldri.

Anonymkode: cf120...3ad

Skrevet

Min sønn var lyse blond fram til han var rundt 2 år, så ble det gradvis mørkere. Og nå er det mørke blondt. Far har lyse brunt hår, jeg har mørke brunt hår. Søsteren hans har fått min hårfarge. Begge har fått mine øyne, jeg har grønn/brune, far har blå.

Anonymkode: b76df...ce7

Skrevet

Jeg er født med svart hår, og var helt helt lys blond før jeg fylte 1,5. Ble gradvis lysere. Eldste her er født blond, men er nå helt rød. Så det er ingen muligheter for å vite hvordan de ender opp før de er rundt 1-1,5 år tror jeg. 

Anonymkode: e876a...2e7

Skrevet

Jeg ble født med helt svart hår, så mistet jeg det og fikk kjempe lyst hår. Hadde hvitt hår ganske lenge, og ble gradvis litt mørkere. Nå har jeg mellomblondt hår, så du vet aldri hva barnet ender opp med! 

Skrevet

Har grønne øyne og hadde lysebrunt hår som liten. Som voksen ble håret mørkebrunt. Sønnen min har grå øyne og hadde nesten hvitt hår som liten, nå er håret mørkt blondt.

Anonymkode: f13fb...964

Skrevet

To av våre ble født med mørkt hår, men er nå ganske lyse, med gyldent skjær. Ingen av oss foreldre har noengang hatt mørkt hår, så jeg ble veldig overrasket da den mellomste hadde masse mørkt hår ved fødsel. Følte meg nesten litt mistenkeliggjort 😂

Anonymkode: e8a4a...b1b

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Når hun ble født hadde hun litt grumsette øyenfarge som vekslet mellom grumsette/mørk til blå. (Nå som hun er 1 år er dem blå)

Hårfargen har også vært det samme.. født med litt brunt.. så en mellomting, så blondt men litt brunt helt ytterst i tuppene å nå ser hun helt blond ut igjen. Håret er også litt brunt når det er vått.

Er spent siden faren er blond med blå øyne, har ingen i hele slekten som har hverken brunt hår eller brune øyne.

Min familie der imot, har alle brunt hår samt noen med blå øyne imens jeg har brunt hår og brune øyne.

Når det kommer til øyefarge så er det vel slik at brunt dominerer over blått, slik at hvis den ene av foreldrene har brune øyne mens den andre har blå, og da vil barnet få brune øyne. Jeg trodde iallfall at det var sånn det var, men når barnet ditt er 1 år og har blå øyne så kan det være jeg husker feil.

Min yngste kusine var helt mørk i fåret fram til hun var mellom 1 og 2 år. Da ble det gradvis lysere. Hun ble til slutt nærmest "helt lys". Men det er noe ingen av oss andre i den familien har "gjennomgått"

Skrevet
6 timer siden, Millimani skrev:

Når det kommer til øyefarge så er det vel slik at brunt dominerer over blått, slik at hvis den ene av foreldrene har brune øyne mens den andre har blå, og da vil barnet få brune øyne. Jeg trodde iallfall at det var sånn det var, men når barnet ditt er 1 år og har blå øyne så kan det være jeg husker feil.

Min yngste kusine var helt mørk i fåret fram til hun var mellom 1 og 2 år. Da ble det gradvis lysere. Hun ble til slutt nærmest "helt lys". Men det er noe ingen av oss andre i den familien har "gjennomgått"

Skal egentlig være slik som du sier med øynene ja!. Jeg arvet moren min sine brune øyner, mine to eldre søstre fikk faren våres blåe øyner... huff nei får bare smøre meg med tolmodighet :)

blir uansett spennende å se hvordan hun ender opp etter alt det forskjellige folk skriver her

-TS

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

blå øyne og mellomblondt hår. Du ser det klarere ved rundt 2-3år.

Skrevet

Brune øyne kan bære blått, dermed kan to brunøyde foreldre få et blåøyd barn.

Anonymkode: 90dbb...bb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...