Aerah Skrevet 3. desember 2018 #1 Skrevet 3. desember 2018 (endret) Hei damer! Jeg og min mann prøver å lage baby, og lurer litt på hvordan dere gjør det med alkohol i prøvetiden.. jeg skal egentlig på en fest i jula, som vil være omtrent 5-6 dager etter EL. Dermed umulig å teste i forkant, samtidig som det er sjanse for at frøet sitter.. Holder dere dere helt unna alkohol under prøvingen? Hvilke unnskyldninger bruker dere for å la være? Kan ikke bruke unnskyldninger som at jeg kjører, skal tidlig opp eller ha medbrakt alkoholfri. Og folk er veldig på hugget og maser om vi ikke skal ha barn snart, så unnskyldningen bør være vanntett 😕 Endret 3. desember 2018 av Aerah
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #3 Skrevet 3. desember 2018 Jeg holdt meg ikke unna alkohol i prøvetiden, så ikke vitsen med det. Man kan jo ende opp med å prøve i årevis. Anonymkode: 3f938...355 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #4 Skrevet 3. desember 2018 Jeg ville gått på fest, og forholdt meg helt vanlig men drukket mindre enn jeg ellers ville gjort (uten å si det til noen). Så lenge du ikke gjør en stor sak ut av det, så er det mindre sjanse for at noen bryr seg. Be mannen din drikke av ditt glsss uten at noen ser det, hente et alkoholfritt alternativ til deg på kjøkkenet uten å involvere andre i det osv «Antibiotikakur» osv gjennomskues. Anonymkode: e301f...1fe 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #5 Skrevet 3. desember 2018 Det skal vel ikke ha noe å si. Det har mest sannsynlig ikke festet seg 5-6 dager etter el, og mener det er først i svangerskapsuke 5 embryoet begynner å ta imot næring og oksygen fra mor. Anonymkode: 02c78...3b0 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #6 Skrevet 3. desember 2018 Jeg drakk munkholm og skålte med rødvin uten å drikke av det. Munkholm er mitt beste tips, har du det i vanlig ølglass vil ingen merke det. Anonymkode: 887fb...e86
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #7 Skrevet 3. desember 2018 Jeg drakk ikke under prøvetiden. Jeg har vært på utallige fester og drukket vann fra vinglass. Evt. hatt en uåpnet ciderboks i hendene innimellom. Gjerne åpnet den, men ikke drukket. Eller erstattet innholdet med vann fra springen på toalettet. Utrolig hvor lite folk egentlig får med seg, men det gjelder å være avslappet og ikke gjøre for mye ut av det. Har en venninne som har gjort det samme, men som har gjort et stort poeng ut av hun drakk drinker. Ble veldig fort tydelig at det ikke var alkohol i de drinkene, mens jeg med vann i vinglasset ikke ble oppdaget. Så mitt tips, vær avslappet og la folk tro du drikker, men ikke gjør et poeng ut av det 😉 Anonymkode: 83e1d...b66 1
Aerah Skrevet 3. desember 2018 Forfatter #8 Skrevet 3. desember 2018 Tusen takk for mange gode tips!😘
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #9 Skrevet 3. desember 2018 Jeg fikk faktisk beskjed av min lege at jeg bare skulle slappe av og ta meg et glass vin når jeg ville og gjerne en fest, men slutte med alkohol så fort testen ble positiv. Ta deg en fest og kos deg. Slutt med alkohol og alt som kan påvirke barnet så fort du får to streker. Lykke til. Anonymkode: a281c...fdb 1
Inzila Skrevet 3. desember 2018 #10 Skrevet 3. desember 2018 Hvis du er glad i øl er det mange gode alkoholfrie øl å få kjøpt. Både på polet og i dagligvareforretninger (med litt utvalg vel å merke).
frk.Sanna Skrevet 4. desember 2018 #11 Skrevet 4. desember 2018 De 2 siste gangene der det har gått bra (er 8+1 i dag, så fortsatt tidlig) har jeg vært på fest begge gangene, så for min del var det visst positiv med en fest☺
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2018 #12 Skrevet 4. desember 2018 Du kan jo også lese litt i denne tråden: Selv drikker jeg begrensa alkohol mellom fra mens til noen dager før EL. I jula kan det hende jeg tar ett glass vin selv etter EL, bare for å slippe spm. fra familien. Har vært prøver siden sommeren, og har hittil løst det på fest med å ha med alkoholfri øl som jeg heller i glass (gjerne med litt skjult "Alkoholfri"-etikket). Å drikke vann fra øl/cider-boks funker også bra. Ute på byen er det et problem at alkoholfri øl selges i 0,33 flasker, mens ølglassene er 0,5 liter. Ser rart ut at du har fått en liten halvliter (gjerne med MASSE skum, fordi bartenderen bare bælmer ølet oppi glasset - og jeg er en person som hadde klaga/sagt i fra om jeg fikk en sånn pils!). Og jeg tør ikke si at det er ettellerannet fancy øl, for da skal alle plutselig lukte og smake (på Munkholmen min )! --------- -Josefine Anonymkode: 029f8...ec4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå