Gå til innhold

Hvor mange stemødre skal man måtte gjennomgå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eksmann er på kjæreste nr. 4 som han har flyttet sammen med. Det er 3 mennesker dom har kommet og gått i mitt barns liv, og nå forventer han og kjæreste nr. 4 at vår datter skal ta i mot dette nye mennesket med åpne armer. 

Hun sa det selv i dag, «jeg er litt redd for å bli kjent med ..., for tenk om hun ikke skal være her så lenge». Hun snakker om eksen hans masse når hun er her, men tør ikke snakke om henne når hun er hos far, for «de liker ikke å snakke om henne». 

Blir så oppgitt! Skjønner han ikke at han ødelegger henne psykisk?  Hun blir jo relasjonsskadet av alle disse brutte båndene. Da jeg skilte meg trodde jeg at vårt brudd skulle være det eneste store bruddet hun skulle oppleve i barndommen, men ser jo at det ikke er sånn. 

Jeg kan jo ikke si noe på det heller? Da blir bf sur og annklagrr meg for å være sjalu, jeg foreslår at jeg kan ha henne mer, slik at livet hennes blir mer stabilt, men nei. Det MÅ være 50/50. 

Anonymkode: 1b17f...5e3

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du kan jo ta det opp. Spørs bare på hvilken måte du vinkler det.

Si at datteren din prater mye om eksen hjemme hos deg, og at det er tydelig at hun fortsatt savner henne. Si også at hun ikke føler at hun kan prate om eksen hjemme hos far, og at det ikke er greit. Far har valgt å inkludere denne damen i livet til datteren deres. Da er det urimelig at hun skal måtte veie sine ord og kanskje til og med være redd for hva hun sier, for å unngå ubehagelig stemning. (Har vært i den situasjonen selv som barn, og det er ikke greit). Han får stå for sine valg.

Får inntrykk av at det går fort i svingene for han. Å da får både far og «den nye» stemoren akseptere at datteren vil/har behov for å prate om eksen. 

Kanskje også ta en prat om valg videre i livet. Nå som hun allerede har vært igjennom mange omsorgspersoner som kommer og går, så kan det være greit med en avtale om grenser. Altså, hvis det skal bli slutt med denne damen også, så må det gå x antall år før man flytter inn med ny kjæreste. (Dette må da selvsagt gjelde begge).

• Liker 7
Skrevet

Ikke heldig i det hele tatt for jenta deres. Foreslår familievernkontor. Om dere har vært der - prøv igjen. 

• Liker 11
Skrevet

Så trist, og det er nok ikke så lett for datteren deres. Hun er god på å sette ord på følelsene sine. 

Forstår at du synes dette er vanskelig. 

Anonymkode: 960bb...18d

• Liker 4
Skrevet

4 damer på hvor mange år? Snakker vi to år eller femten år?

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, Sylveon skrev:

4 damer på hvor mange år? Snakker vi to år eller femten år?

5 år. Han har flyttet sammen med samtlige av dem. 

Ts

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville ha søkt 100% omsorg slik at han kan ha henne kun hver annen helg.  Han er en dritt far. 

Anonymkode: 3ce8a...38d

• Liker 7
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5 år. Han har flyttet sammen med samtlige av dem. 

Ts

Det dr ikke bra

Anonymkode: fb393...10e

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Min eksmann er på kjæreste nr. 4 som han har flyttet sammen med. Det er 3 mennesker dom har kommet og gått i mitt barns liv, og nå forventer han og kjæreste nr. 4 at vår datter skal ta i mot dette nye mennesket med åpne armer. 

Hun sa det selv i dag, «jeg er litt redd for å bli kjent med ..., for tenk om hun ikke skal være her så lenge». Hun snakker om eksen hans masse når hun er her, men tør ikke snakke om henne når hun er hos far, for «de liker ikke å snakke om henne». 

Blir så oppgitt! Skjønner han ikke at han ødelegger henne psykisk?  Hun blir jo relasjonsskadet av alle disse brutte båndene. Da jeg skilte meg trodde jeg at vårt brudd skulle være det eneste store bruddet hun skulle oppleve i barndommen, men ser jo at det ikke er sånn. 

Jeg kan jo ikke si noe på det heller? Da blir bf sur og annklagrr meg for å være sjalu, jeg foreslår at jeg kan ha henne mer, slik at livet hennes blir mer stabilt, men nei. Det MÅ være 50/50. 

Jeg hadde meldt han til bv og forlangt 100% samvær. Pronto !!

Anonymkode: 87fb8...5f5

• Liker 2
Skrevet

Faen, jeg blir så sint! Burde absolutt vært en lov som beskytter barna mot at foreldre skal "leve livet", og haste med å etablere seg med ny kjæreste etter et brudd!! Barna trenger knapt nok EN ny foreldrekjæreste i livet etter å ha fått ødelagt familien.... Når folk holder på sånn, er det noe hakkende gale med den voksne! :(  Og hvorfor haster det sånn for folk å flytte sammen, når man har barn fra før?? (Generelt spørsmål, da jeg kjenner mange "som ikke kan være sammen uten å flytte sammen med en gang..") 

Anonymkode: d254c...437

• Liker 5
Skrevet

Fire samboerforhold på 5 år!?!  Gjorde dere ingen avtaler om når nye kjærester kunne introduseres for barna da dere gikk fra dere?  Det er et så viktig punkt at det bør avklares på forhånd.  

Hvis ikke, så er det på høy tid at du tar dette opp med barnefar.  Ta det via FV-kontoret. 

• Liker 3
Skrevet

Oi, det var drøyt. Her er det over fire år siden bruddet, ungene har fortsatt ikke blitt presentert for noen nye kjærester hverken her eller hos far.

Min eks er far til mitt yngste barn, og var/er eldstes stefar, han er den eneste hun har møtt på 12 år, vi var sammen i fem år fra hun var 4 og de har fortsatt noe samvær (hennes egen far bor langt unna). Da var jeg helt alene med henne så hun traff ham nok langt tidligere enn hun ville gjort hadde hun hatt samvær med faren. 

Jeg liker ikke å involvere ungene mine i mitt privatliv, det blir ingen nye stefedre. Eldste er såpass stor nå at jeg vurderer om det ville vært ok å si at jeg har en kjæreste (veldig ferskt, tenker langt frem i tid), uten at han blir noe mer for henne enn nettopp min kjæreste. Bare greit å slippe og være nervøs for at hun skal våkne når han er på besøk på kvelden av og til. 

Anonymkode: 7cb56...db2

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror ikke relasjonsskade betyr det samme som du tror det betyr. 

Så bra at du er en trygg og god mamma, dette kan veie opp for mye. Skjønner godt at du er jævlig frustrert over denne pappaen! 

Anonymkode: 69169...b31

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Oi, det var drøyt. Her er det over fire år siden bruddet, ungene har fortsatt ikke blitt presentert for noen nye kjærester hverken her eller hos far.

Min eks er far til mitt yngste barn, og var/er eldstes stefar, han er den eneste hun har møtt på 12 år, vi var sammen i fem år fra hun var 4 og de har fortsatt noe samvær (hennes egen far bor langt unna). Da var jeg helt alene med henne så hun traff ham nok langt tidligere enn hun ville gjort hadde hun hatt samvær med faren. 

Jeg liker ikke å involvere ungene mine i mitt privatliv, det blir ingen nye stefedre. Eldste er såpass stor nå at jeg vurderer om det ville vært ok å si at jeg har en kjæreste (veldig ferskt, tenker langt frem i tid), uten at han blir noe mer for henne enn nettopp min kjæreste. Bare greit å slippe og være nervøs for at hun skal våkne når han er på besøk på kvelden av og til. 

2 fedre - 2 barn. Tror du burde ikke introdusere flere menn til ungene. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg kan skrive under på at det ikke er noe greit. Pappa hadde vel 4 kjærester jeg ble kjent med, fra jeg var ca 10 til 25, før han ble sammen med sin nåværende kjæreste. 

Det er vondt når man blir kjent med personen, gjerne også blir venner med barna deres (potensielle stesøsken), og plutselig en dag så treffer man de aldri igjen. Så brutalt har det vært, når man er ung er det ikke lett å beholde kontakten.

Det har ikke skadet meg mer enn at jeg er litt distansert til pappas kjæreste. Jeg vet ikke om det plutselig blir slutt. Og jeg skulle ønske det ikke var slik, men jeg har blitt brent flere ganger. Jeg selv er ikke redd for relasjoner eller noe heldigvis :)

Anonymkode: fe276...524

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

2 fedre - 2 barn. Tror du burde ikke introdusere flere menn til ungene. 

Nå var det vel stort sett det jeg skrev. Eldstemann har kun opplevd det ene bruddet med stefaren, og han er fortsatt i livet hennes. Alle er venner, til og med de to fedrene, ikke noe drama.

• Liker 3
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha søkt 100% omsorg slik at han kan ha henne kun hver annen helg.  Han er en dritt far. 

Han nekter! Han. SKAL tvinge igjennom. 50/50.

Skrevet
17 timer siden, Zienna skrev:

Fire samboerforhold på 5 år!?!  Gjorde dere ingen avtaler om når nye kjærester kunne introduseres for barna da dere gikk fra dere?  Det er et så viktig punkt at det bør avklares på forhånd.  

Hvis ikke, så er det på høy tid at du tar dette opp med barnefar.  Ta det via FV-kontoret. 

Jo, og så brøt han den avtalen! Jeg er syk og sjalu som ikke vil la han gå videre i livet sitt🙄

ts

• Liker 6
Skrevet

Er datteren gammel nå da? Når hun er tolv år så har hun jo lov til å selv bestemme hvor hun vil bo.

Skrevet

Han er en elendig far hvis han ikke skjønner eller faktisk bare driter i hvor forferdelig det er for barn å knytte seg til for deretter å miste den ene stemoren etter den andre. Og ny kvinne betyr ofte nye rutiner, nye regler, nytt alt, og selvsagt mindre oppmerksomhet fordi faren er nyforelsket og i bli kjent-fasen nær sagt hele tiden. Det må være fryktelig slitsomt for ungen! Du bør ha omsorgen for henne, i alle fall til han evt slår seg til ro med en kvinne. Er det noen han lytter til som kan ta en prat med ham og kanskje få ham til å forstå at det er det beste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...